نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2943
-
الف
+

«امیر تاجیک»: آی فیلم2 با برگزاری «نواهنگ» گام مهمی در نزدیکی فرهنگی ایران و افغانستان برداشت

«امیر تاجیک» آوازخوان مشهور ایرانی در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 از چالش ها و فرصت های برگزاری مسابقه «نواهنگ» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «امیر تاجیک» از خوانندگان مطرح ایرانی و داور این مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» طی مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 در حاشیه ویژه برنامه اختتامیه این مسابقه از چالش ها و فرصت های برگزاری چنین برنامه هایی سخن گفت.

«امیر تاجیک» درپیوند با تجربه داوری مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» گفت: تجربه بسیار خوبی بود گویش های و کلام ها بنا به نوع موسیقی فرق می کرد ولی فرهنگ و تئوری موسیقی یکی بود، کشور ایران و افغانستان از نظر فرهنگی خیلی نزدیک به هم هستند. از عوامل برگزاری این برنامه تشکری می کنم که زمینه نزدیکی هرچه بیشتر این دو فرهنگ را از طریق زبان موسیقی فراهم کردند، موسیقی هنر الهی است که می تواند همه دنیا را به هم متصل کند

وی در خصوص چالش های داروی در این مسابقه بیان کرد: در این مسابقه جوانان با استعداد زیادی اشتراک کردند که هرکدام صدای خوبی داشتند و انتخاب نفر برتر کار سختی بود.

این هنرمند ایرانی در خصوص تاثیر برگزاری چنین برنامه هایی در نزدیکی دو کشور ایران و افغانستان عنوان کرد: موسیقی زبان و مکان نمی شناسد و زبان مشترک دل ها است امکان دارد که من زبان عربی ندانم ولی موسیقی آن بر روی من اثر داشته باشد، پس ارج دادن به موسیقی و ارتباطی که در این برنامه ایجاد شد در نزدیکی هرچه بیشتر این دو کشور بسیار اثر دارد .من تاریخ افغانستان را دوست دارم خدا رو شکر می کنم که این برنامه درست شد.

«امیر تاجیک» زاده ۸ سنبله(شهریور) ۱۳۴۷  هجری خورشیدی در تهران، خواننده و هنرپیشه اهل ایران است.

تاجیک در رشته انجنیری طراحی صنعتی تحصیل کرده‌ است. از کارهای مطرح وی می‌توان به آوازخوانی تیتراژهای «زیر آسمان شهر»، «یه مسجد» و «آسمونه» اشاره نمود.

دستم را بگیر، جنگل سبز، سیب ممنوع، انتظار از جمله تک آهنگ های وی می باشد.

گفتنی است «نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای خوانندگان جوان و مستعد افغانستانی مقیم ایران، برگزار شد.

در مرحله نیمه نهایی «نواهنگ»  12 نفر در قالب سه گروه 4 نفره با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت۳ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

در بخش فینال این مسابقه «علی خوشبین»، «کبیر حسینی» و «احمد جیلانی» با هم به رقابت پرداختند که در نهایت «کبیر حسینی» موفق به کسب رتبه اول شد و «احمد جیلانی» و «علی خوشبین» به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند و «کبیر حسینی» و «امید حسینی» بهترین آوازخوان های مسابقه «نواهنگ» از نگاه مردم انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با داوران مسابقه نفس گیر نواهنگ از شبکه آی فیلم2

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین