نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1923
-
الف
+

«تواب آرش»: موسیقی را به صورت علمی و آکادمیک فرا بگیرید

در این گزارش پیام ویدیویی «تواب آرش»، خواننده محبوب افغانستان را برای اشتراک کنندگان مسابقه «نواهنگ» آی فیلم 2 تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم اختتامیه مسابقه «نواهنگ» شبکه آی فیلم 2، عصر روز سه شنبه 18 جوزا (خرداد) در «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» تهران با حضور اشتراک کنندگان و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری ایران، افغانستان و تاجیکستان برگزار شد.

در یکی از بخش های این مراسم «تواب آرش» خواننده محبوب افغانستان در یک پیام ویدیویی، اشتراک کنندگان این رقابت را مورد خطاب قرار داد و گفت: برنامه بسیار خوبی بود برای نفرات برگزیده آرزوی موفقیت دارم و برای نفراتی که به بخش پایانی راه نیافتند، توصیه دارم که ناامید نشوند و موسیقی را به صورت علمی و آکادمیک فرا بگیرند.

وی ادامه داد: در ایران این امکان وجود دارد که بتوان در حضور اساتید برجسته موسیقی، آن را به صورت علمی، حرفوی و اساسی آموخت. مطمئن هستم پی خواهید برد که موسیقی چقدر زیبا است وقتی بر پایه علمی فرا گرفته شود.

«تواب آرش» خواننده نام آشنای افغانستانی در نهایت ابراز داشت: از ایران، کشور دوست و همسایه و همچنین شبکه آی فیلم2 به خاطر برگزاری این رقابت تشکر می کنم.

«تواب آرش» زاده سال 1355 خورشیدی در هرات از خواننده های شناخته شده اهل افغانستان است.

وی برادرزاده آهنگساز و خواننده مشهور «امیر جان صبوری» است. همچنان برادر کوچک وی، «نعمت آرش» بازیگر مشهور سینمای افغانستان است.

در سال 1999 ، بعد از مهاجرت به روسیه ، با تشویق و راهنمایی برادرانش پا به عرصه فراگیری موسیقی نهاد. اندکی بعد آرش شروع به فعالیت حرفوی کرد. در سال 1996 ، او به سویدن نقل مکان کرد و دو کنسرت اول او در استکهلم برگزار شد.

این هنرمند تا کنون در حدود بیست و شش آهنگ و دو آلبوم به نام های «روشنی» و «چای و چیلم» منتشر کرده است. 

اولین آهنگ تواب آرش «چشم تو خواب میرود یا که تو ناز میکنی» نام داشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است ویژه برنامه اختتامیه «نواهنگ» و معرفی برگزیدگان مردمی این مسابقه  روز جمعه 21 جوزا (خرداد) ساعت 20:00 به وقت تهران و کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

پیام سینماگر افغانستان به نواهنگی های شبکه آی فیلم ۲

«آرش بارز» خطاب به منتخبین «نواهنگ»: موسیقی افغانستان را به جایگاه اصلی آن برسانید

اختصاصی؛ منتخبین مردمی مسابقه استعدادیابی آوازخوانی «نواهنگ» آی فیلم۲ معرفی شدند

مسابقه خوانندگی «نواهنگ» شبکه آی فیلم2 به ایستگاه پایانی رسید

«رسول نجفیان» در اختتامیه مسابقه «نواهنگ»: موسیقی مرز نمی شناسد

مدیر اسبق خانه ادبیات افغانستان: موسیقی می تواند قلب های پریشان مهاجران را به یکدیگر نزدیک کند

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر