نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1551
-
الف
+

استاد «ولی تلاش»: آرزو می کنم هنرمندان نوظهور از دریچه مسابقه «نواهنگ» آی فیلم2 کشف شوند

در این گزارش پیام ویدیویی استاد «ولی تلاش» از هنرمندان پیشکسوت افغانستان برای دست اندرکاران و اشتراک کنندگان مسابقه «نواهنگ» آی فیلم 2 را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم اختتامیه مسابقات رقابتی آوازخوان برتر «نواهنگ» با حضور و معرفی خوانندگان جوان افغانستان ساکن ایران، در تهران و با حضور چهره های برجسته از کشورهای فارسی زبان در سالن همایش های «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در تهران برگزار شد.

برقراری ارتباط ویدئویی با هنرمندان برجسته افغانستانی مقیم ایران و خارج از کشور، نشر گزارش مردمی از بازخورد این مسابقه از جمله بخش های این مراسم بود.

در بخشی از این مراسم استاد «ولی تلاش» از هنرمندان پیشکسوت افغانستان در یک پیام ویدیویی، دست اندکاران و هنرمندان جوان را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: ابتدا به برگزار کنندکنندگان و اشتراک کنندگان این مسابقه سلام عرض می کنم و تشکری می کنمبسیار خوشحال هستم که در کشور دوست، هم تبار، هم زبان و هم کیش؛ مهاجران و پناهجویان عزیز ما که در آنجا حضور دارند و این فرصت برایشان محیا شده تا بتوانند برنامه ای با عنوان «نواهنگ» را برگزار کنند.

وی در ادامه افزود: برگزاری برنامه هایی چون مسابقه «نواهنگ» می تواند به کشف استعدادها مخصوصا در بخش موسیقی کمک کند و من آرزومندم این برنامه با موفقیت پایان یابد و هنرمندان نوظهور کشف شوند، چون زندگی بدون موسیقی معنایی ندارد.

این هنرمند مطرح افغانستانی در پیوند با این مطلب گفت: امیدوارم جوانان عزیز با درایت و لیاقت، استعداد های ژرفشان را کشف کنند و در راه پیشگامان و اساتید موسیقی افغانستان و آن هایی که رخ در خاک کشیدند قدم بگذارند و خلا ها را پر کنند و با صدایشان گوش های شنودگان را نوازش دهند. 

گفتنی است مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان مسابقه «نواهنگ» با گردانندگی «هادی کریمی» روز گذشته برگزار شد.

در این برنامه مقاماتی از اکو، یونسکو، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، در کنار رایزن‌های فرهنگی کشورهای فارسی زبان منطقه و نیز رایزنان فرهنگی چند کشور دیگر همسایه و نیز چهره های شاخص حوزه شعر و ادبیات، هنرمندان حوزه موسیقی و شخصیت های فرهنگی و هنری افغانستان حضور داشتند. همچنین ۴۸ اشتراک کننده مسابقه نیز جزو میهمانان اصلی مراسم بودند که از آنان نیز تقدیر شد.

لازم به ذکر است ویژه برنامه اختتامیه «نواهنگ» و معرفی برگزیدگان مردمی این مسابقه  روز جمعه 21 جوزا (خرداد) ساعت 20 به وقت تهران و کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر