نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1536
-
الف
+

برگزاری مراسم بزرگداشت استاد «لایق شیرعلی» ادیب و شاعر فقید تاجیکستان در فضای مجازی

آیین بزرگداشت زنده یاد «لایق شیرعلی» ادیب و شاعر تاجیکستانی امروز به صورت مجازی با حضور جمعی از مسوولان تاجیکستان و ایران در تهران برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم2، آیین بزرگداشت زنده یاد «لایق شیرعلی» ادیب و شاعر تاجیکستانی روز سه شنبه 25 مه مصادف با 4 جوزا(خرداد) به صورت مجازی با حضور جمعی از مسوولان تاجیکستان و ایران از جمله «حسن بلخاری» رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و «نظام الدین زاهدی» سفیر دوشنبه در تهران برگزار می شود.

در این برنامه که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار می شود قرار است «غلامعلی حداد عادل» رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، «محمد تقی صابری» سفیر ایران در تاجیکستان، «علی اشرف مجتهد شبستری» رییس جمعیت دوستی ایران و تاجیکستان ،«صفر عبدالله» عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «عبدالنبی ستارزاده» رئیس شعبه ادبیات معاصر آکادمی رودکی، «عبدالرحمن عبدالمنان» ادیب و دانشمن تاجیک و «حسن قریبی» رئیس روابط بین الملل فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانی کنند.

زنده یاد «لایق شیرعلی» شاعر تاجیکستانی متولد روستای «مزار شریف» در ناحیه «پنجکنت» در شمال تاجیکستان پس از پایان تحصیلاتش در دانشکده آموزگاری شهر دوشنبه و اقامت در پایتخت تاجیکستان، نخست نویسنده بخش ادبی رادیو تاجیکستان شد.

شیرعلی همچنین کارمند ادبی روزنامه کامسامال تاجیکستان ، سردبیر مجله ادبی معتبر صدای شرق، مشاور اتفاق نویسندگان تاجیکستان و همچنین عضو اتحادیه نویسندگان شوروی از سال  1965 میلادی بود.

او با سروده های خود جان تازه‌ای به کالبد شعر تاجیکی دمید و جایگاه آن را در قلمرو شعر و ادبیات فارسی بالا برد.

زنده یاد لایق شیرعلی 21 سال پیش در تابستان سال 2000 چشم از جهان فروبست.

این مراسم به صورت زنده از شبکه های اجتماعی به نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر