نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5634
-
الف
+

«ویدا جوان»: «ماه و پلنگ» یکی از جدی ‌ترین تجربه‌هایم در عرصه بازیگری بود

«ویدا جوان» بازیگر سریال «ماه و پلنگ» در یک مصاحبه از شخصیت «کتایون» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «ویدا جوان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی وی در سریال «ماه و پلنگ» بودند، در یک مصاحبه از شخصیت «کتایون» گفت.

«ویدا جوان» در پیوند با نقش خود در سریال «ماه و پلنگ» عنوان کرد: بازیگری برای من همیشه یک موضوع جدی بوده است، حالا چه در نقش طنز و چه جدی. اما در مجموع نقشم در سریال «ماه و پلنگ» یکی از جدی ‌ترین و چالش برانگیزترین تجربه‌هایم در عرصه بازیگری تا به امروز بوده است. نقشی که جای کار زیاد داشت و شاید هر بازیگری دوست داشته باشد ایفاگرش باشد. هنوز هم این نقش را دوست دارم و یادآوری روزهایی که این نقش را ایفا می کردم برایم دلچسب است.

وی درباره تغییر شخصیت کتایون در این سریال و اتفاقاتی که پشت سر می گذارد، توضیح داد: در ابتدای داستان، کتایون نوعروسی است که قرار است یک زندگی جدید را آغاز کند و طبیعی است که مثل هر دختر جوان دیگری هیجان زده باشد اما در ادامه با مصیبت هایی که می بیند، دچار تحول شده و ابعاد دیگری از شخصیت او را می بینیم. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که کتایون، قربانی شرایطی است که به شکل ناخواسته به او تحمیل شده است.

ویدا جوان ادامه داد: کتایون وقتی شاهد از دست رفتن و پایمال شدن خون همسرش است، تمام تمرکزش را بر انتقام از مسببان ماجرا می گذارد. او آنقدر دروغ از اطرافیانش می شنود که از شدت عصبانیت به جنون می رسد. حتی ما کمتر نشانه های یک زن جوان عزادار را در او می بینیم. همه وجود او از نفرت پر شده و فقط می‌ خواهد انتقام بگیرد و در این مسیر به کارهایی دست می‌ زند که شاید عجیب و غریب به نظر برسد.

وی درباره این شخصیت افزود: کتایون وقتی می‌ بیند نتوانسته مسبب فوت همسرش را آنگونه که دلش می خواهد مجازات کند، به علت انتقام به سراغ کسانی می رود که در این ماجرا مقصرشان می‌ داند. او آنقدر در نقش این انتقام گر فرو می‌ رود و غرق می‌ شود که در نهایت کارش به شفاخانه روانی می کشد و بستری می شود. کتایون، آنقدر برای انتقام اصرار دارد که از هیچ کاری رویگردان نیست و حتی حاضر است زندگی و آینده خود را نیز تباه کند.

بازیگر سریال «پژمان» در توضیح نظر خودش درباره شخصیتی که در «ماه و پلنگ» ایفا کرده است، عنوان کرد: کتایون دختر مظلومی است که نمی خواهد و نمی‌تواند همسرش را فراموش کند. او دارای شخصیتی چندبعدی است که می تواند واکنش های غیرقابل پیش بینی و متفاوتی را از خودش بروز دهد.

وی افزود: شاید امثال کتایون را زیاد در جامعه امروز نتوانیم مشاهده کنیم. شاید اگر افراد دیگری در موقعیت او قرار بگیرند، این قدر حساسیت نشان ندهند و در نهایت، در برابر سرنوشت تسلیم شوند و حتی برای تامین آینده خودشان با دریافت مبلغ هنگفتی رضایت دهند؛ اما کتایون آنقدر از آن چه بر سرش رفته، عصبانی و متحیر است که همه زندگی اش را برای انتقام می گذارد.

ویدا جوان در پاسخ به این سوال که «خودش به شخصیت کتایون حق می‌دهد یا خیر؟» اظهار داشت: به نظرم برای پاسخ درست به این سوال باید در جایگاه کتایون قرار گرفت. باید دید اگر هر کدام از ما در شرایط او قرار می گرفتیم چه واکنشی نشان می ‌دادیم. طبیعی است عروسی که دامادش را درست در شب عروسی از دست داده، واکنش‌ های غم انگیزی داشته باشد.

بازیگر سریال «زمانه» ادامه داد: حالا فرض کنید که شخص مورد نظر احساس کند خون شوهرش در حال پایمال شدن است. خب شاید کسانی حتی واکنش های تندتری از کتایون نشان بدهند. راستش حتی دوست ندارم به این موضوع فکر کنم. اما بعید نیست همین واکنش ‌ها را یا چیزی شبیه به آنچه از کتایون می ‌بینیم، از خودم بروز دهم. کتایون هم عزادار و غمگین از دست دادن همسرش آن هم در شب عروسی است و هم عصبانی و عاصی از بابت دروغ هایی که شنیده و بی اخلاقی هایی که دیده است.

وی در پایان به خبرنگار ایسنا درباره بازخوردهای سریال «ماه و پلنگ» گفت: تا جایی که می‌دانم «ماه و پلنگ» سریال نسبتا پرمخاطبی بود و واکنش‌ های خوبی از آن در جامعه و به خصوص فضای مجازی گرفتم. بسیاری از دنبال کنندگان در شبکه‌ های اجتماعی از سریال راضی بودند و از بازی ام تعریف می کردند. در مجموع، نظرات مثبت در قیاس با کامنت های منفی بیشتر بودند. بعضی کتایون را دوست داشتند و با او همذات پنداری می کردند و برخی هم، شخصیت او را غیرواقعی می‌ دانستند.

«ویدا جوان» زاده ۱۳۶۵ خورشیدی در تهران، بازیگر تلویزیون، سینما و تیاتر اهل ایران است. وی دانش آموخته رشته حسابداری و بازیگری تیاتر می‌باشد.

بانو جوان با بازی در سریال «زمانه» محصول سال ۱۳۹۱ خورشیدی به کارگردانی «حسن فتحی» به تلویزیون ایران معرفی شد.

از کارهای اخیر او می‌توان از سریال «ماه و پلنگ»، «روزهای بهتر»، «سارق روح» و «روز های آبی» نام برد.

گفتنی است که سریال های «ماه و پلنگ»،«پژمان» و «زمانه» پیش تر با بازی بانو جوان از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

«ویدا جوان»: به خاطر قضاوت های غلط مردم، شهرت را دوست ندارم

ویدا جوان: بازیگری را عاشقانه دوست دارم/ امیدوارم آثار کشورهای فارسی زبان را از دریچه ای فیلم2 تماشا کنیم

فلم نما/فداکاری زنی که بی وفایی دید اما...

«ویدا جوان» با یک سریال کمیدی دیگر به تلویزیون می آید

دانلود سریال «ماه و پلنگ»

دانلود سریال «زمانه»

دانلود سریال «پژمان»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر