نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4453
-
الف
+

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان: حادثه غرب کابل موجب همبستگی ملت‌ها و اتحاد شد

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان در شب شعر «لاله‌های دشت برچی» حادثه غرب کابل را محکوم کرد.

به گزارش آی فیلم2، به دنبال حادثه تلخ تروریستی دشت برچی کابل که به شهادت تعداد بسیاری از دانش آموزان دختر مکتب سیدالشهدای کابل منجر شد، شاعرانی از ایران، افغانستان و پاکستان عصر دیروز یکشنبه ۲۶ ثور(اردیبهشت) در شب شعر «لاله های برچی» گرد هم آمدند.

در این‌ برنامه مجازی که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران برگزار شد، همزمان با هفتمین روز شهادت این دانش آموزان، ضمن شعرخوانی شاعران حاضر، تعدادی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی نیز در سوگ خواهران شهیدشان به شعرخوانی پرداختند.

«محمد طاهر زهیر» وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان در ارتباط تصویری در این نشست، طی سخنانی گفت: ملت شریف افغانستان روزها و روزگار سخت، دردناک و حزن انگیزی را می گذراند؛ شرایطی بی نهایت دشوار. ما با یک دشمن جنایتکار و دست های پیدا و پنهانی رو به رو هستیم که با هستی و حیات ما بازی می‌کند. ما با دشمن بی رحمی مواجه هستیم که ذره‌ای رحم و شفقت نمی شناسد.

وی با اشاره به گذشت یک هفته از حادثه خونین مدرسه سیدالشهدا (ع) در دشت برچین افزود: در این حادثه بیشتر از ۲۵۰ نفر شهید و مجروح شدند. از اینکه این حادثه موجب همبستگی ملت‌ها، موجب بیداری وجدان‌ها و ایجاد یک فضای عاطفی و همبستگی و اتحاد شد دلگرم هستیم و از همه کسانی که در این مسیر گام برداشتند تشکر می کنیم، به خصوص از مردم ایران، فرهنگیان و مسئولانی که مسئولانه و انسان دوستانه به ما دلداری دادند.

زهیر در ادامه گفت: ما هرگز فراموش نمی کنیم که برج میدان آزادی تهران با بیرق افغانستان مزین شد که این نشانی از همدردی ملت ایران با افغانستان بود و این اقدامات را به دیده قدر و احترام می‌بینیم.

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان تأکید کرد: بدون شک مقاومت و ایستادگی مردم افغانستان شرط اصلی پیروزی در این مصاف و نبرد نابرابر است. وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان از هر نوع همکاری و همسویی فرهنگی تعامل و تعالی فرهنگی و داد و ستد فرهنگی استقبال می کند. ما تحکیم روابط ملت‌ها را بر پایه فرهنگ بسیار مهم و ضروری می دانیم. 

زهیر در پایان، با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این محفل گفت: از همه شاعران گرانقدر ایران و افغانستان که شعرهای خود را در این محفل تقدیم می‌کنند قدردانی می کنم و امیدوار هستیم که این همسویی ها و همدردی و برگزاری چنین محافل شکوهمند فرهنگی باعث تحکیم روابط دو ملت شود.

در پیوند با این خبر بخوانید:

سروده غمناک شاعر مشهور ایرانی برای دختران شهید غرب کابل

واکنش کاربران ایرانی فضای مجازی به حادثه تروریستی غرب کابل

غم شریکی مردم ایران با افغانستان؛ اجرای ویدئومپینگ بر روی برج آزادی

هم صدایی و تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی برای حمایت از مردم مظلوم افغانستان

رسم همسایه داری و غم شریکی به سبک شاعر ایرانی

واکنش «بهاره افشاری» به فاجعه غم انگیز کابل+تصویر

غم شریکی شاعران ایرانی با مردم غم دیده افغانستان+ویدیو

شب را گریستیم، سحر را گریستیم...

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین