نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2219
-
الف
+

بازیگر «زیر زمین»: اولویت‌هایم برای پذیرش نقش با گذشته فرق کرده است

«ابوالفضل پورعرب» بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه درباره اهمیت تحقیق و پژوهش در بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم2،«ابوالفضل پورعرب» بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال درحال نشر «زیر زمین» نظاره گر هستند در یک مصاحبه از لزوم تحقیق و پژوهش برای بازیگران در پذیرش کرکتر هایشان سخن گفت.

«پورعرب» با توجه به برگزاری چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی ایران، درباره اهمیت تحقیق و پژوهش برای بازیگر گفت: یکی از نکات اساسی و مهم در بازیگری در ابتدا شناختن نقش است که لازمه آن شناخت، تحقیق و کنکاش درباره نقش‌ها است.

وی ادامه داد: زمانیکه فلمنامه ارسال می‌شود در ابتدا در ناخوداگاه بازیگر اتفاقاتی می‌افتد که بتواند با نقشی که کارگردان تشخیص داده، هم ذات پنداری کند و با درنظرگرفتن مولفه‌های دیگری که در بازیگرها متفاوت است درنهایت برای پذیرفتن یا نپذیرفتن نقش تصمیم گیری کند.

بازیگر سریال «زیرزمین» همچنین اظهار کرد: معمولا در ایفای هرنقش موقعیت اجتماعی آن شخصیت را در اولویت قرار می‌دهم و اگر آنرا بفهمم سعی می‌کنم با چارچوب‌هایی که خودم دارم شخصیت را بازی کنم و در این مرحله قطعا تحقیقاتی نیز باید صورت پذیرد.

پورعرب خاطرنشان کرد: همه نقش‌هایی که تا به امروز بازی کرده‌ام را بدون درنظر گرفتن میزان فروش، دوست دارم و برای ایفای نقش‌های خوب که مردم هم دوست داشته باشند تلاش کردم و اگر هم خوب نشده از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: در دهه‌های گذشته کارگردان، تهیه کننده، فلمبردار و… برایم خیلی اهمیت نداشت اما امروز برایم جزء اولویت‌ها برای پذیرفتن نقش‌ها محسوب می‌شود. در گذشته سعی می‌کردم خود را با عوامل هماهنگ کنم اما امروز نگاهم متفاوت شده است.

این بازیگر سینمای ایران در پایان بیان داشت: به نظرم تحقیق و پژوهش در مورد نقش‌های پیشنهادی به بازیگر بسیار کمک می‌کند زیرا با پژوهش یک بازیگر می‌تواند ما به ازای بیرونی شخصیت را در جامعه امروزی پیدا کند و خود را بیشتر در قالب نقش پیدا کند.

«ابوالفضل پورعرب» زاده ٢ سرطان (تیر( ۱۳۴٠ در تهران هنرپیشه تیاتر، سینما و تلویزیون در ایران است.

وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تیاتر از دانشسرای هنر می باشد.

 نخستین کار حرفوی پور عرب در سینمای ایران دستیار کارگردانی فلم «دزد و نویسنده» در سال ۱۳۶۴ است.

در بازیگری هر چند نخستین بار در نقش کوتاهی در فلم «زخمه» ظاهر شد، اما ورود حرفوی او به عرصه بازیگری در سینما را باید از ۱۳۶۹ و بازی در فلم «عروس» برشمرد. وی به عنوان جوان اول فلم‌های دهه ۷۰ در ایران نقش‌های زیادی را بازی کرده‌است.

گفتنی است تاکنون سریال های «وضعیت سفید»، «روز های بیقراری»، «زیرزمین» و فلم «چند میگیری گریه کنی» با هنرنمایی این بازیگر ایرانی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«ابوالفضل پورعرب» بعد از مدت ها با یک فلم جدید به سینما می آید

عکس منتشر شده از پشت صحنه «چند میگیری گریه کنی 2»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر