نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3098
-
الف
+

مصاحبه اختصاصی آیفیلم۲ با «کوروش سلیمانی» در ویژه برنامه عید فطر

«کوروش سلیمانی» بازیگر سریال «آسمان من» با حضور در ویژه برنامه عید سعید فطر از اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان گفت.

به گزارش آی فیلم2، «کوروش سلیمانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «آسمان» شاهد بودند، در «ویژه‌ برنامه عید سعید فطر» گفت: زبانی که مردم افغانستان صحبت می کنند، مانند یک صدای یک چشمه گوشنواز است، مردم افغانستان مانند بیهقی سخن می گویند.

وی ادامه داد: از اینکه سریال هایی که در آن به نقش آفرینی پرداخته ام، از شبکه ای نشر می شود که برای فارسی زبانان غیر از مردم ایران است، بسیار احساس فوق العاده و غیر قابل وصفی دارد.

کوروش سلیمانی در پیوند با سریال «آسمان من» اظهار داشت: این سریال در مورد یک گروه امنیت پرواز است که حوادث گوناگونی برای آن ها رخ می دهد که در یکی از قسمت های این سریال پر ستاره ایفای نقش نمودم. در یکی از سکانس های این قسمت، هواپیما دچار مشکل تخنیکی می شود و در جایی سقوط می کند که پر از برف است اما در آن موقع از سال برفی وجود نداشت و به جای آن از نمک و جلوه های ویژه کامپیوتری استفاده شد.

بازیگر سریال «فاکتور هشت» در مورد فصل چهارم «بچه مهندس» گفت: در فصل چهارم به بازیگران جدید اضافه شدم و نقش یک مامور امنیتی را ایفا می کنم اما به طور کلی دوست دارم در آثار بعدی نقش های متفاوت ارائه کنم چرا که هر نقش یک تجربه جدید برای یک بازیگر است.

وی در پاسخ به سوال «آیا علاقه دارید که نقش یک افغانستانی را ایفا کنید؟» گفت: بسیار علاقه دارم چرا که زبان دری سفر به دل تاریخ و اصالت زبان فارسی است، مردم افغانستان مهربان، سختکوش و صبور هستند.

سلیمانی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر دیدن رنج و عذاب مردم افغانستان به خصوص کودکان این سرزمین، خاطرم را آزرد، به همان اندازه که برای مردم خودم اندوهگین شدم برای کودکان افغانستانی که معلول یا شهید شدند، قلبم به درد آمد.

وی در پایان ضمن اجرای کوتاه یک آهنگ افغانستانی، برای کودکان افغانستان آرزوی آرامش کرد و گفت: امیدوارم دل این کودکان به هیچ عنوان نلرزد و همیشه شادی و بازی را برای شان آرزو می کنم.

کورش سلیمانی زاده‌ 3 اسد(مرداد) ۱۳۵۲ هجری خورشیدی در کرمانشاه، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

کورش سلیمانی، فارغ‌التحصیل رشته لیسانس کارگردانی از دانشکده‌ ‏هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی همچنین مدرک ماستری ادبیات نمایشی از دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران را داراست.

او فعالیت در سینما را از سال ۱۳۷۸ با بازی در فلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش آغاز کرد.

سلیمانی در فلمهای «اتوبوس شب» (۱۳۸۵)، «پاپیتال» (۱۳۸۵) و «گوشه‌نشینان» (۱۳۸۶)؛ و سریال هایی چون «حجر بن عدی» (۱۳۸۰-۱۳۷۹)، «آواز مه» (۱۳۸۱-۱۳۸۰)، «همسفران» (۱۳۸۳-۱۳۸۲)، «فاکتور ۸» (۱۳۸۷)، «پیدا و پنهان» (1391)، «آسمان من» (1392) و «بچه مهندس4» (1400) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

او علاوه بر بازیگری به عنوان نویسنده و کارگردان نیز فعالیت دارد.

گفتنی است سریال های فاکتور 8، پیدا و پنهان و آسمان من، با نقش آفرینی کوروش سلیمانی از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

دانلود سریال «فاکتور 8»

دانلود سریال «پیدا و پنهان»

دانلود سریال «آسمان من»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر