نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3744
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری «رضا عطاران» در سالروز تولد این ستاره سینما و تلویزیون ایران+تصاویر

همزمان با تولد ۵3 سالگی «رضا عطاران» گروهی از هنرمندان در «مشهد»، خواستارنامگذاری سرکی به نام این هنرمند شدند.

به گزارش آی فیلم2، همزمان با تولد 53 سالگی «رضا عطاران» گروهی از هنرمندان و فعالین رسانه ای در «مشهد»، خواستار نامگذاری یک سرک (خیابان) به نام این هنرمند محبوب سینما و تلویزیون ایران شده اند.

رضا عطاران

این هنرمندان درخواست نموده اند که به پاس چهار دهه فعالیت حرفوی «رضا عطاران» در سینما و تلویزیون ، سرک منتهی به منزل پدری ایشان به نام این چهره محبوب نامگذاری شود.

«رضا عطاران» بازیگر، کارگردان، فلمنامه‌نویس، خواننده و تدوین‌گر سینما و تلویزیون ایران در بیستمین روز از ماه ثور (اردیبهشت) 1347خورشیدی در مشهد متولد شد.

وی در دانشگاه تهران در رشته طراحی صنعتی تحصیل را آغاز نمود اما به خاطر علاقه اش به هنر و بازیگری دانشگاه را رها کرد و به سینما روی آورد و با بازی در تیاتر «حسن حامد» فعالیت هنری خود را در سال 1361 آغاز نمود.

ورود به تلویزیون

«رضا عطاران» در سال 1369 با بازی در مجموعه تلویزیونی «بیداران» به کارگردانی «اصغر عبداللهی» برای اولین بار در تلویزیون دیده شد و پس از آن با ایفای نقش در سریال «پرواز 57» و «ساعت خوش» ساخته «مهران مدیری» به شهرت رسید و در عرصه بازیگری پیشرفت کرد.

رضا عطاران

سریال «پرواز 57» یکی از نخستین سریال های کمیدی بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که توسط «مهران مدیری» و در سال 1372خورشیدی ساخته شد و نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

همچنان «ساعت خوش» نام طنز دیگری است که در سال 1373 توسط «مهران مدیری» با بازی عطاران ساخته شد و با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو گردید.  

عطاران پس از بازی در سریال های «ساعت خوش»، «سرزمین سبز» و «دنیای شیرین» در سال 1378 اولین فعالیت خود در زمینه کارگردانی را با مجموعه تلویزیونی «مجید دلبندم» رقم زد.

مجید دلبندم

«رضا عطاران» در این سریال علاوه بر کارگردانی و نویسندگی به عنوان بازیگر نیز حضور داشت.

عطاران در ادامه در سال 1379 «قطار ابدی» را ساخت و از سال 1376 تا 1382 کارگردانی سریال های پرطرفداری چون «سیب خنده»، «ستاره ها» و «کوچه اقاقیا» را بر عهده داشت.

«خانه به دوش» یکی دیگر از سریال های پر بیننده «رضا عطاران» است که در سال 1383 ساخته شد. عطاران با این سریال وارد عرصه تولید سریال های مناسبتی ماه رمضان شد و مخاطبان زیادی را به آثار خود جلب کرد.

رضا عطاران

«رضا عطاران» بعد از سریال «خانه به دوش»، سریال «متهم گریخت» را در سال 1384 کارگردانی کرد، این سریال به نویسندگی «سعید آقاخانی» نشر شد و با استقبال خوبی هم روبرو گردید.

او همچنان در سال 87 با ساخت سریال «بزنگاه» توانست توجه هوادارانش را بار دیگر به خود جلب نماید.

بزنگاه

ورود «رضا عطاران» به سینما

«رضا عطاران» در سال 1376 با بازی در فلم سینمایی «کلید ازدواج» به کارگردانی «داوود موثقی» برای اولین بار قدم به عرصه سینما گذاشت.

رضا عطاران

«سیندرلا» عنوان دومین کار سینمایی عطاران بود که در سال 1380 رقم خورد. عطاران بعد از آن در فلم هایی مثل «کلاه قرمزی و سروناز»، «هوو» و «کلاهی برای باران»، «کلاهی برای باران»،  «خروس جنگی»،  «نیش زنبور»، «اسب حیوان نجیبی است»، «ورود آقایان»، «خوابم می آد»، «بی خود و بی جهت»،  «دهلیز» «طبقه هساث»، «نهنگ عنبر» ، «گینس»، «من سالوادور نیستم»،  «دراکولا»،  «نهنگ عنبر2»، «مصادره»، «هزارپا» فعالیتش را در عرصه سینما ادامه داد.

رضا عطاران

گفتنی است تا کنون سریال های «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «مجید دلبندم»، «کوچه اقاقیا»، «ترش و شیرین»، «دنیای شیرین» و «سیب خنده» و همچنان فلم سینمایی «گینس» با بازی «رضا عطاران» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

ترانه‌شناسی «رضا عطاران» 

۱۳۸۲ – خوانندگی تیتراژ سریال «کوچه اقاقیا»
۱۳۸۴ – خوانندگی تیتراژ سریال «متهم گریخت»
۱۳۸۵ – خوانندگی تیتراژ آغازین سریال «ترش و شیرین»
۱۳۸۵ – خوانندگی در فلم «کلاهی برای باران»
۱۳۸۶ – خوانندگی تیتراژ سریال «سه در چهار»
۱۳۸۶ – خوانندگی تیتراژ فلم «خروس جنگی»
۱۳۸۷ – خوانندگی در فلم «آقای هفت رنگ»
۱۳۸۸ – خوانندگی تیتراژ فلم «نیش زنبور»
۱۳۸۹ – خوانندگی تیتراژ فلم «ورود آقایان ممنوع»
۱۳۹۱ – تک آهنگ «خسته شدم»


جوایز «رضا عطاران» 

برنده جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۰ بهترین کارگردانی «خوابم می‌آد»
برنده ۱۳۹۲ بهترین بازیگر نقش اول مرد «طبقه هساث» 
برنده جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران ۱۳۹۱ بهترین بازیگر نقش اول «مرد بی‌خود و بی‌جهت»
برنده ۱۳۹۲ بهترین بازیگر نقش اول مرد «دهلیز»
برنده جشن بزرگ سینمای ایران ۱۳۹۰ بهترین بازیگر نقش اول مرد «اسب حیوان نجیبی است»

 

بیشتر بخوانید :

رضا عطاران : در فلمی که معاش آن بلند باشد، بازی نمی کنم!

شایعات کدورت بین «رضا عطاران» و «مهران مدیری» پایان یافت/ساخت اثر مشترک

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر