نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1935
-
الف
+

سختی های ضبط سریال ماورایی «او یک فرشته بود» از زبان «رضا توکلی»

«رضا توکلی » بازیگر سینما و تلویزیون ایران از تجربه بازی اش در سریال «او یک فرشته بود» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا توکلی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 شاهد نقش آفرینی وی در نقش یک روحانی سریال «او یک فرشته بود»  بودند، با حضور در برنامه تلویزیونی «14 اینچ» در شبکه آی فیلم به گردانندگی «امین زندگانی» درپیوند با این سریال صحبت کرد.

رضا توکلی در خصوص انتخاب شدنش برای ایفای کرکتر حاج آقا «معتمدی» در سریال او یک فرشته بود عنوان کرد: من در شمال ایران بودم که زنده یاد «حسن جوهرچی» با من تماس گرفت و گفت که برای ضبط یک سریال جدید انتخاب شده ام و من سفرم را کوتاه کردم و به تهران آمدم و طی صحبت هایی که با «بهروز افخمی» کارگردان این سریال داشتم زمانی که پی بردم قرار است نقش یک عالم دینی را بازی کنم ترسیدم و بخاطر حساسیت هایی که این نوع کرکترها در جامعه دارد با مشورت هایی که با دوستانم و به ویژه آقای «حسین سهیلی زاده» داشتم  کار را پذیرفتم.

بازیگر سریال او یک فرشته بود در مورد سختی های ایفای نقش یک کرکتر مذهبی گفت: بازی در این نقش ها شبیه به راه رفتن روی لبه تیغ است و حساسیت های زیادی دارد و با توجه به حضور پررنگ این افراد دلسوز در جامعه و زندگی مردم کار دشواری پیش رو داشتم از این رو از آقای افخمی خواستم که برای ایفای نقش دست مرا باز بگذارد ولی ایشان که فرد حرفوی و ریزنگر هستند عنوان کردند که بیشتر بر اساس فلمنامه کار پیش خواهد رفت و من بنابر ارتباطاتی که با این شخصیت ها در طی دوران زندگی ام داشتم و با الگو قرار دادن یک عالم دینی سرشناس تلاش کردم تا به آن نزدیک شوم.

این هنرمند ایرانی درمورد تولید سریال های ماورایی عنوان کرد: با تولید سریال هایی مثل «او یک فرشته بود» از لحاظ ساخت سریال های معنوی فصل جدیدی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شروع شد و بازخورد های زیادی داشت اما اکنون جای این چنین فلم ها و سریال هایی در تلویزیون کم است و ما باید این مساله را بررسی کنیم. درست است که مخاطب به دنبال دیدن سریال در ژانر های کمیدی، پولیسی و... است و  در کنار آن  کارهای ماورایی هم باید ساخته شود.

در بخشی از این گفت و گو  رضا توکلی به بخشی از خاطراتش در طول ساخت سریال «او یک فرشته بود» اشاره کرد و گفت: کار بازیگری کار دشواری است و سختی های خاص خودش را دارد به ویژه که تولید این سریال در ماه رمضان انجام می شد و ما 18 ساعت در روز کار می کردیم زمانی که ما در حال ضبط سکانسی در مسجد بودیم  و تمام اعضای گروه بسیار خسته بودند و از سویی هم زمان سحری بود و مردم برای ادای نماز به مسجد رفت و آمد داشتند و ما باید یک سکانس با دیالوگ خیلی طولانی ضبط می کردیم و من دیدم که فرصت کافی برای حفظ دیالوگ ها ندارم ناچار شدم از چند هنرور حاضر در صحنه کمک بگیرم و دیالوگ ها را روی برگه ها بنویسم تا روی لباسهایشان بچسبانند البته «بهروز افخمی» در جریان موضوع نبود و در یک برداشت امتحانی کار خیلی خوب بود اما چون برای ضبط کمره باید حرکت می کرد و با جابجایی هنروران کمکی من ماجرا آشکار شد و ....

بازیگر سریال «او یک فرشته بود» در پاسخ به سوال گرداننده برنامه «14 اینچ» در خصوص تاثیر بازیگران در طراوت سکانس های این سریال با وجود طولانی بودن تولید آن گفت: این عامل به علاقه و عشق بازیگر به حرفه اش باز می گردد. زمانی که ما می دانیم از هنگام صبح که سر وظیفه مان حاضر می شویم شخصیتی را خلق می کنیم که با ما عجین است باید از آن لذت ببریم، من حتی در نقش های منفی که بازی کردم مثل کرکتر «تورج» در سریال «کیمیا» وقتی می دانستم که فرد جدیدی را همراه خود ارایه می دهم  از آن لذت می بردم.

گفتنی است برنامه تلویزیونی «۱۴ اینچ» جمعه‌ها ساعت ۲۳:۰۰  ، تکرار آن شنبه ساعت ۷ صبح و یکشنبه ساعت ۱۹  به گردانندگی «امین زندگانی» از شبکه آی فیلم نشر می‌شود.

در این برنامه بخش هایی از سریال های به یادماندنی تلویزیون ایران نشر می شود و «امین زندگانی» با بازیگران و کارگردانان این سریال ها به گپ و گفت می نشیند.

گفت‌وگو با بازیگران و کارگردانان، آیتم های موسیقی و خاطره بازی و بخش استندآپ کمدی از جمله بخش های این برنامه است که در مدت زمان تقریبی ۵۰ دقیقه نشر می شود.

لازم به ذکر است تا کنون سریال های «سفر سبز»، «فصل زرد»، «مثل من مثل تو»، «دیوار شیشه ای»، «او یک فرشته بود»، «فاصله ها»و «کیمیا»، با هنرنمایی «رضا توکلی» از شبکه آی فیلم 2  نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

«رضا توکلی»: سریال «کیمیا» مرا خوراک کوسه های دریا کرد

بازیگر سریال «او یک فرشته بود» برای اربعین فلم می سازد

 

نظر شما
ارسال نظر