نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3060
-
الف
+

باهم تماشا کنیم؛ سکانسی از سریال «دنیای شیرین دریا» با هنرنمایی زنده یاد «پوپک گلدره»

در این گزارش به بهانه سالروز درگذشت زنده یاد «پوپک گلدره» مروری بر کارنامه هنری این بازیگر ایرانی داشته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، 28 حمل سال 1385 هجری خورشیدی خبری دردناک درپیوند با حادثه ترافیکی «پوپک گلدره» بازیگر پرآوازه سینما و تلویزیون ایران در رسانه ها نشر شد.

بانو «گلدره» که در ذهن اکثر مخاطبان ایرانی با بازی ساده و بی آلایشش در سریال «دنیای شیرین دریا» شناخته می‌شود سنبله (شهریور) ۱۳۸۴ و در اواسط بازی در سریال «نرگس»، در جریان یک حادثه ترافیکی در شمال ایران به حالت کما رفته و در شفاخانه بستری شد و در تاریخ ۲۷ حمل (فروردین) ۱۳۸۵ پس از ۸ ماه به‌سر بردن در کما درگذشت.

پوپک گلدره

«پوپک گلدره» زاده ۸ اسد(مرداد) ۱۳۵۰ هجری خورشیدی در تهران، هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

درخشش گلدره در سریال دنیای شیرین دریا و پس از آن بازی در سریال پرطرفدار «نرگس» در اذهان ماندگار شد. سریالی که در آن سال‌ها پر بیننده‌ترین اثر تلویزیون ایران بود، اما متاسفانه با فوت بانو گلدره از حضور وی بی نصیب ماند. پس از فوت وی «ستاره اسکندری» ادامه این سریال را در نقش نرگس به ایفای نقش پرداخت.

پوپک گلدره

گلدره فعالیت هنری را با بازی در نمایش «پل» آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ «رؤیای زمین» ظاهر شد. پس از آن در مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» همکاری با «مهران مدیری» را تجربه کرد.

پوپک گلدره

وی به سرعت توانست شایستگی‌های خود را در این عرصه نشان دهد و همین باعث شد تا «ابراهیم حاتمی کیا» گلدره را برای نخستین بار وارد سینما کند. ورودی که بسیار درخشان بود و با دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فلم سینمایی «موج مرده» در جشنواره فیلم فجر ایران شد.

بازی او در موج مرده تحسین منتقدین را برانگیخت و جایگاهش را در سینما تثبیت کرد. بازی در دو فلم سینمایی «آخر بازی» و «سیندرلا» حاصل درخشش گلدره در سینما بود. درخششی که با فوت این هنرمند به سرعت خاموش شد.

همچنین سریال های «غبار نور»، «تلخ و شیرین»، «مروارید سرخ» و «روح مهربان» در کارنامه زنده یاد «پوپک گلدره» به چشم می خورند.

پوپک گلدره

حال با گذشت سال‌ها از فوت این بازیگر سینما و تلویزیون بارها مجموعه‌های تلویزیونی وی مخصوصا دنیای شیرین دریا از تلویزیون نشر شده و هنوز هم مردم با این شخصیت ارتباط برقرار می‌کند. بازی احساسی، بدون اغراق، ساده و باور پذیر گلدره از او بازیگری تمام و کمال ساخته بود.

در این گزارش سکانسی از سریال «دنیای شیرین دریا» را با بازی زنده یاد «پوپک گلدره» تماشا می کنید.

گفتنی است سریال های «دنیای شیرین دریا» و «مروارید سرخ» با نقش آفرینی زنده یاد پوپک گلدره از شبکه آی فیلم2 نشر شده است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«فرهاد بشارتی» فصل دوم «دنیای شیرین دریا» را می سازد

15سال از درگذشت بازیگر سریال «دنیای شیرین دریا» سپری شد

سریال دوست داشتنی و کودکانه «دنیای شیرین دریا» از آی فیلم2

مرگ «پوپک گلدره» تلخ‌ترین اتفاق سینما و تلویزیون ایران

دلیل مرگ کرکتر اصلی سریال «دنیای شیرین دریا»

یادی از «پوپک گلدره» در سکانسی از سریال «مروارید سرخ»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر