نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2099
-
الف
+

هنرمندان پراوازه ایرانی پیش از شهرت به چه کاری مصروف بودند؟

در این گزارش با حرفه برخی از هنرمندان ایرانی قبل از ورود به سینما و تلویزیون آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، دنیای رنگین و پرزرق و برق سینما، خیلی‌ها را به این اشتباه می‌اندازد که زندگی و کسب و کار سینماگران همیشه پر رونق است.

البته این معمولا درباره ستاره‌های محبوب و پرطرفدار و کارگردان‌های درجه یک صدق می‌کند و توان اقتصادی آن‌ها غیرقابل انکار است، اما همه سینماگران وضعیت مالی آنچنان ویژه و ممتازی ندارند و فقط فعالیت آن‌ها در سینما و نام و اعتبارشان، این تصور را در جامعه ایجاد می‌کند.

سینماگران پرآوازه و موفقی که برخی از مردم به زندگی و حرفه بعضا پردرآمد آن‌ها غبطه می‌خورند، یک‌شبه به چنین جایگاهی نرسیده و چه بسا مسیر پرفراز و نشیبی را طی کردند و شغل‌های سختی را از سر گذرانده‌اند.

مشاغلی که فاصله‌ای دور و بعید با حرفه خوش رنگ و لعاب سینما دارد و دانستن این‌که فلان ستاره سینما، روزی روزگاری در چنین شغلی مصروف بوده، باعث تعجب می‌شود.

در این گزارش، صرفا به عنوان نمونه به حرفه برخی از هنرمندان ایرانی قبل از ورود به سینما و تلویزیون آشنا می شوید.

علیرضا خمسه
دستفروش

«علیرضا خمسه»، زاده ۹ دلو (بهمن) ۱۳۳۱ در تهران هنرپیشه، فلم‌نامه‌نویس، کارگردان و گرداننده تلویزیونی ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال  پایتخت درنقش «بابا پنجعلی» مشاهده کردند از معدود ستاره‌های سینمایی است که صادقانه و با افتخار از گذشته خود یاد می‌کند و همه تجربیاتی که با کار در مشاغل مختلف به دست آورده را در بازیگری و در نقش‌های مختلف به کار می‌گیرد. شاید ندانید که وی در کودکی و نوجوانی و برای کمک به اقتصاد خانواده، در تابستان‌ها کارگری و دستفروشی می‌کرد.

«علیرضا خمسه»: به خاطر امرار معاش در فلم هایی که دوستشان نداشتم، بازی کردم

منوچهر هادی
موترران

«منوچهر هادی» که در سال‌های اخیر یکی از پرکارترین کارگردانهای ایرانی است و آثار پرمخاطب و پرفروشی می‌سازد، یکی از افرادی است که با تلاش و پشتکار به این مرحله رسید.

هادی در سال‌های دور در گروه تدارکات سینما مصروف به کار بود  و آنطور که خودش در گفت و گویی اعلام کرده است، موتر ران «ابوالفضل پورعرب» در فلم «قاصدک» محصول ۱۳۷۵ به کارگردانی «قاسم جعفری» بود.

هادی به‌تدریج با انگیزه و اراده، مسیر دیگری را در پیش گرفت و بعد از دستیاری کارگردان‌هایی، چون کیانوش عیاری و اصغر فرهادی به کارگردانی رو آورد.

شهرام شاه‌حسینی
سلمانی

«شهرام شاه حسینی»، کارگردان سینما و تلویزیون ایران در ابتدای جوانی مدتی در یک سلمانی کار می‌کرد. اما علاقه‌اش به سینما باعث شد قیچی و شانه را کنار بگذارد و بعد از دستیاری کارگردان‌هایی، چون بهرام بیضایی و رسول ملاقلی‌پور، کارگردان فلم‌های کوتاه و بعد آثار سینمایی شود. کلاغ‌پر، زن‌ها فرشته‌اند و خانه دختر از جمله ساخته‌های سینمایی شاه‌حسینی است

«شهرام شاه حسینی» در سکانسی از سریال «همه چیز آنجاست»

رضا عطاران
موتر ران

معمولا چهره‌های موفق سینما، شغل‌های نامرتبط را قبل از فعالیت هنری و حرفه‌ای خود تجربه می‌کنند، اما رضا عطاران احتمالا از معدود گزینه‌هایی باشد که بعد از نشر سریال ساعت‌خوش و شهرت و محبوبیت، به مدتی ، ناچار شد برای گذران زندگی، با یک ماشین برای دکان خواربارفروشی بار جابه‌جا کند.

لیدرهای «ساعت خوش» در اوج یکه تازی

خسرو شکیبایی
خیاط

زنده یاد «خسرو شکیبایی» سال‌ها قبل از این‌که فلم «هامون» محبوب سینمای ایران شود کارهایی چون خیاطی و آسانسورسازی را تجربه کرد.

دکلمه ای زیبا از «خسرو شکیبایی» اسطوره تکرار نشدنی تیاتر، تلویزیون و سینمای ایران

امیر نادری
تخمه فروش

«امیر نادری» کارگردان معتبر و جهانی سینمای ایران، یک عشق سینما به معنای واقعی کلمه است و برای رسیدن به رویایش سینما بسیار دوندگی کرد.

او کارش را  در آبادان از تخمه فروشی مقابل سینما شروع کرد، بعد کنترلچی سینما شد و بعد به تهران آمد و در یک عکاسخانه مصروف به کار شد و بعد عکاسی در سینما و سرآخر هم کارگردانی را تجربه کرد.

پرویز پرستویی
کارگر

الان را نبینید که بسیاری از تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌های سینما برای همکاری با «پرستویی» سرودست می‌شکنند. او برای رسیدن به این جایگاه سال‌ها تلاش کرد.

وی همزمان با فعالیت در تیاتر، برای گذران زندگی چند سال سکرتر محکمه بود و حتی قبل‌تر برای پس‌انداز و خرید خانه در حوالی ترمینال جنوب تهران کارگری می‌کرد.

آوازخوانی هنرپیشه معروف ایرانی برای دانش آموزان افغانستانی

پرویز پورحسینی
کارگر صحافی

به نقل از خبرگزاری دانشجو، این بازیگر فقید که در سال‌های اخیر از مادر کهنسالش مراقبت می‌کرد و اصلا به خاطر حفظ سلامت او در این یک سال و ترس از گرفتن کرونا و انتقال بیماری به مادرش، کاری را قبول نمی‌کرد، پدرش را خیلی زود از دست داد برای همین در ۱۲سالگی ناچار شد به سختی کار کند از جمله کار در صحافی کتاب.

مرحوم «پرویز پورحسینی»: در مقابل سختی های زندگی به زانو درنمی آمدم

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین