نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1271
-
الف
+

اولین جشنواره فلم سرباز در افغانستان آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی «فلم سرباز» چهارشنبه شب در «کابل» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  آی فیلم 2 از کابل، مراسم افتتاحیه «جشنواره فلم سرباز» شام روز گذشته چهارشنبه ۶ حوت (اسفند) 1399 در ریاست افغان فلم برگزار شد.

 این جشنواره،  برای اولین بار و با هدف حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به مناسبت ۹ حوت (اسفند) یا روز ملی سرباز برگزار شده است.

«صحرا کریمی» رییس «افغان فلم»  در گفتگو با خبرنگار آی فیلم 2 اظهار داشت: با وجود فداکاری چند دهه نیروهای امنیتی در بخش دفاع از کشور متاسفانه در بخش فلمسازی کار خاصی صورت نگرفته و یا به خوبی دیده نشده و ما با برگزاری این جشنواره بستری را فراهم می کنیم تا این فلم ها با هدف بازنمایی زندگی نیروهای دفاعی افغانستان بیشتر ساخته شوند و همچنین بهتر دیده شوند.

وی افزود: بیش از 55 فلم به دست ما رسیده اما 30 تا 40 فلم برای مرحله رقابت گزینش شده اند و قرار است طی سه روز از 6 الی 9 حوت (اسفند) در سینماهای کابل به نمایش گذاشته شوند.

به گفته کریمی، 9 حوت در افغانستان روز ملی سرباز نام گرفته و هنرمندان هم با برگزاری این جشنواره تلاش خواهند کرد ادای دینی به فداکاری ها و جانفشانی های ایشان داشته باشند.

لازم به ذکر است گزارش افتتاحیه جشنواره ملی فلم سرباز افغانستان امروز ساعت 17:50 به وقت کابل و 16:50 به وقت تهران از شبکه آی فیلم 2 به نشر می رسد.

در پیوند با این خبر بخوانید :

اسامی فلم های بلند داستانی بخش نهایی جشنواره «سرباز» منتشر شد

جشنواره فلم «سرباز» در «افغانستان» برگزار می شود

همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، «افغان فلم» و رادیو تلویزیون ملی افغانستان در برگزاری جشنواره فلم سرباز

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر