نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3010
-
الف
+

سکانس هایی تماشایی از نقش آفرینی 2 بازیگر بااستعداد تلویزیون ایران

در این ویدیو به بهانه تولد «شهاب حسینی» و «عباس غزالی» سکانس های دیدنی از هنرنمایی این 2 بازیگر ایرانی را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، امروز سه شنبه 14 دلو (بهمن) سالروز تولد «شهاب حسینی» و «عباس غزالی» دو بازیگر سرشناس و بااستعداد سینما و تلویزیون ایران می باشد که مخاطبان فارسی زبان شبکه آی فیلم 2 شاهد نقش آفرینی آن ها در سریال های «پلیس جوان»، «مدار صفر درجه»، «تب سرد» ، «وضعیت سفید»و... بودند.

به همین بهانه نگاهی گذرا به کارنامه هنری این دوبازیگر سرشناس ایرانی داریم.

«شهاب حسینی» زاده 14 دلو (بهمن) سال ۱۳۵۲ خورشیدی بازیگر، گرداننده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است.

این هنرمند پیش از مطرح شدنش در عرصه بازیگری در زمینه موسیقی نیز فعال بوده است.

«پریچهر»، «آشنای غریب» و «بدرود» از پارچه هایی هستند که «شهاب حسینی» طی همکاری با گروه موسیقی «هفت» آن‌ها را خوانده است.

«شهاب حسینی» برنده جایزه بهترین بازیگر فلم ترسناک اسپانیا شد

حسینی پس از کسب عنوان‌های بین‌المللی در جشنواره‌های مختلف و حضور در پروژه‌های متعدد سینمایی در زمینه موسیقی و آوازخوانی فعالیت چندانی ندارد.

اجرا و گردانندگی

فعالیت شهاب حسینی با گویندگی در رادیو آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ با اجرا در تلویزیون کارش را ادامه داد. حسینی در برنامه‌ای به نام «اکسیژن» در تلویزیون ظاهر شد. وی در چند برنامه دیگر مانند برپا برپا، رنگ صبح، و سایه روشن به عنوان گرداننده نمایان شد. شهاب حسینی همچنین در برنامهٔ رادیویی دو نیمه سیب، صدای ما و گلبانگ شادی به گویندگی پرداخت و در سال ۱۳۹۴ در برنامه سحرگاهی به عنوان راوی حضور داشت.

با هم تماشا کنیم؛ سکانسی از مستند « کربلا جغرافیای یک تاریخ»

شهاب حسینی در سال ۱۳۹۹ گردانندگی یک برنامه انترنتی تحت نام هم‌رفیق را به دوش گرفت نخستین قسمت این مجموعه در ۲۰  قوس( آذر) ۱۳۹۹ ا نشر شد.

تلویزیون

حسینی در سال ۱۳۷۹ با سریال «پس از باران» پا به عرصهٔ بازیگری گذاشت. در سال ۱۳۸۰ در سریال «پلیس جوان» و در سال ۱۳۸۲ در سریال «تب سرد» به ایفای نقش پرداخت. وی در سال ۱۳۸۵ در سریال«مدار صفر درجه » در نقش حبیب پارسا به ایفای نقش پرداخت و این سریال دورهٔ اوج وی در تلویزیون بود.

شهاب حسینیشهاب حسینی

حسینی در سال ۱۳۸۸ در نقش عباس بابایی در سریال «شوق پرواز» ظاهر شد و بر محبوبیت هرچه بیشتر این بازیگر ایرانی افزود.

شهاب حسینی

افتخارآفرینی «پلیس جوان» در قلب اروپا

با وجود فعالیت متعدد در سینما، همکاری شهاب حسینی با تلویزیون ادامه داشته است. او در چند فصل از سریال انیمیشن شکرستان، پس از درگذشت مرتضی احمدی، نقش راوی را برعهده گرفت.

این بازیگر پرطرفدار یکی از چهره های درخشان دنیای بازیگری است که در جشنواره کن 2016 توانست نخل طلای بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.

سینما

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۰ با بازی در فلم «رخساره» ساخت «امیر قویدل» وارد سینما شد.

حسینی در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در فلم‌های واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی و این زن حرف نمی‌زند به کارگردانی علیرضا امینی و زهر عسل به کارگردانی ابراهیم شیبانی و رستگاری در هشت و بیست دقیقه به کارگردانی سیروس الوند ایفای نقش کرد و به عنوان یک بازیگر، بیش از پیش مطرح شد

و ی توانست برای بازی در شمعی در باد در شخصیت بابک و رستگاری در هشت و بیست دقیقه در شخصیت فؤاد، دو سال پیاپی نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر شود.

جدیدترین فلم «شهاب حسینی» بعد از سریال «شهرزاد»

وی در سال ۱۳۸۳ در فلم قتل آنلاین و سپس در سال ۱۳۸۴ در فلم پیشنهاد ۵۰ میلیونی به ایفای نقش پرداخت.

شهاب حسینی

او برای بازی در فلم‌های بچه‌های ابدی، شمعی در باد، محیا و دل شکسته در سال ۱۳۸۶ مورد توجه قرار گرفت.

حسینی در سال ۱۳۸۶ برای فلم محیا موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.

محیا

او در فلم های سینمایی دل شکسته، دربارهٔ الی، سوپراستار، حوالی اتوبان و پرسه در مه ، بازی‌های متفاوت و قابل توجهی را به نمایش گذاشت و با ایفای نقش کوروش زند در فلم سوپر استار به اوج محبوبیت و شهرت رسید.

حسینی برای فلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر را دریافت کرد 

نقش «شمس تبریزی» به شهاب ایران رسید

حسینی در سال ۱۳۸۹ بار دیگر با اصغر فرهادی همکاری کرد و در فلم جدایی نادر از سیمین به ایفای نقش پرداخت. این فلم برای او نخستین دست‌آورد بین‌المللی‌اش را به ارمغان آورد و حسینی توانست خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فلم برلین ۲۰۱۱ را به همراه دیگر بازیگران مرد این فلم به دست آورد و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانهٔ سینما و دیپلم افتخار جشنوارهٔ فجر را دریافت نماید.

بازی او مورد توجه انجمن بین‌المللی سینه فیلی قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه آی.سی. اس به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. از دید کارشناسان، بازی حسینی در جدایی نادر از سیمین یکی از ماندگارترین نقش‌های او به عنوان بازیگر بوده‌ است.

یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، حوض نقاشی و تعبیر خواب  از دیگر آثار قابل توجه او به‌شمار می‌روند.

نقش آفرینی شهاب حسینی در حوض نقاشی  در نقش رضا، یکی از بازی‌های قابل توجه او محسوب می‌شود و وی به خاطر ایفای نقش در این فلم جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم لیسبون را دریافت نمود.

حسینی در سال ۱۳۹۳ به پروژه فلم دوران عاشقی پیوست و با بازی خود برای دومین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر ایران شد.

حسینی در سال ۱۳۹۴ در فلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی ایفای نقش کرد و در سال ۲۰۱۶ به موفقیت بزرگی دست یافت و توانست تندیس بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم کن را به‌دست‌آورد. دریافت این جایزه که برای بار نخست در تاریخ بازیگری سینما و هنر ایران اتفاق افتاد با واکنش‌های مثبت ایرانیان روبرو شد.

حسینی در همین سال جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم اکشن ان فیلم آمریکا را برای بازی در فلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به‌دست‌آورد

گفتنی است سریال های «پس از باران»، «پلیس جوان»، «تب سرد»، «مدار صفر درجه »و «شوق پرواز» و فلم های «قتل آنلاین» و «پنج ستاره» با هنرنمایی «سید شهاب حسینی» از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر شده است.

تب سردشهاب حسینی

«عباس غزالی»زاده ۱۴ دل(بهمن)  ۱۳۶۳ در تهران بازیگر سینما و تیاتر اهل ایران است. عباس غزالی دارای مدرک دیپلوم است. وی فعالیت هنری‌اش را با تیاتر آغاز کرد و بازیگری را در کانون فرهنگی هنری «حر» فرا گرفت.

عباس عزالی

غزالی با سریال «انتظار سرخ» وارد قاب تلویزیون شد و با ایفای نقش در مجموعه‌ «وضعیت سفید» (1390-1387) به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل شد.عباس غزالی

غزالی در فلم‌های «اعترافات ذهن خطرناک من» (1393)، «دلبری» (1394)، «قیچی» (۱۳۹۴)، «همه چی عادیه» (۱۳۹۵)، «من یوسفم مادر» (۱۳۹۶)، «پری سا» (۱۳۹۶) و «لواسان» (۱۳۹۷) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

غزالی

به علاوه وی در سریال های نظیر «زمان شوریدگی» (1376)، «داستان یک شهر» (1378)، «خبرنگار» (1383)، «رستگاران» (1388)، «مادرانه» (1392)، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» (1394)، «پناه آخر» (1398) و «شاهرگ» (1399)  نیزحضور داشته است.

«عباس غزالی»: گزیده کار شده ام و نقش هایم را با وسواس انتخاب می کنم

گفتنی است سریال های وضعیت سفید»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و «حرف مردم» با هنر نمایی «عباس غزالی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بازی عباس غزالی در فلم سینمایی «حرف مردم» به کارگردانی «داریوش یاری» آنقدر درخشان بود که با استقبال خیره کننده فارسی زبانان افغانستان و تاجیکستان مواجه شد به طوری که سکانسی از این فلم با هنرنمایی وی در صفحه اینستاگرام آی فیلم2 چند میلیون بازدید داشته است.

عباس غزالی

بیشتر بخوانید :

«لبخند ماسک» دومین اثر «عباس غزالی» در مقام کارگردان

قصه یک پسر افغانستانی در فلمی به تهیه‌کنندگی «شهاب حسینی»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر