نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
783
-
الف
+

سی و نهمین جشنواره «فیلم فجر ایران» از دریچه آی فیلم2

«کاوه صباغ زاده» از فلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در سی و نهمین جشنواره «فیلم فجر ایران» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، سی و نهمین «جشنواره فیلم فجر ایران» شنبه 12 دلو (بهمن) با نمایش فلم «رمانتیسم عماد و طوبی»  به طور رسمی افتتاح شد.

«کاوه صباغ زاده» کارگردان و نویسنده فلم «رمانتیسم عماد و طوبی» در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2  در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایران گفت : ایده فلم از کتاب سیر «سیر عشق» اثر «آلن دوباتن»  گرفته شده است و این فلم درباره همه زندگی است از ابتدای تولد تا پیری و نگاه امیدوارانه و خوشبینانه و فضای شاد و متفاوت فلم باعث می شود مردم با اثر متفاوتی روبرو شوند و به نظر من شادی نیاز جامعه است.

وی در خصوص انتخاب فلم «رمانتیسم عماد و طوبی» برای نمایش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ایران عنوان کرد : زمانی که این فلم به عنوان فلم افتتاحیه انتخاب شد من خوشحال نشدم و در جشنواره فجر هنوز کارت های ورود بسیاری از هنرمندان و خبرنگاران آماده نشده و من این تجربه  را در فلم «ایتالیا ایتالیا » خود تجربه کردم .

این کارگردان جوان ایرانی در مورد فلم نامه این اثر گفت: زمانی که فلمنامه این اثر را نوشتم  دقیقا مانند فلم قبلی ام «ایتالیا ایتالیا» ، آن را با جزئیات  نوشتم و می دانستم چه می خواهم، در ایتالیا ایتالیا  سر صحنه تا جایی که می توانستم چیزی را تغییر ندادم و الان که اینجا هستم  و بعد از دیدن فلم  خود همان حس را داشتم و با خودم گفتم کاش دیالوگ ها تغییر نمی کرد

وی افزود : در این فلم  یا تغییرات دیالوگ ها زیاد بود و یا نحوه بیانشان سر صحنه  باعث می شد دیالوگ متفاوت شنیده شود.  

«صباغ زاده» اظهار کرد : متاسفانه بازیگران ما نه همه، ولی اکثرشان متاسفانه حوصله ریسک کردن ندارند و علاقه ای هم به ریسک کردن ندارند و ترجیح می دهند نقش های تکراری را که قبلا خوب بازی کرده اند و  خوب از پس آن برآمده اند را ایفا کنند .در نتیجه سراغ بازیگران کمتر شناخته شده رفتیم چون دچار کلیشه و  تکرار نشده اند وقدرت ریسک پذیری شان هم بیشتر است.

وی درباره موسیقی فلم «رمانتیسم عماد و طوبی» گفت :من از اول هم می دانستم که می خواهم با «پیام آزادی» کار کنم او موزیسین  خیلی خوبی است به چند دلیل چون هنوز به تکرار نرسید دوم خلاق است و سینما را خوب می شناسد و موسیقی فلم را متفاوت میبیند.

 کارگردان و نویسنده فلم «رمانتیسم عماد و طوبی» بیان کرد:مساله ای که برایم مهم بود من نمی خواستم که موسیقی فلم موسیقی بومی شرقی،خاورمیانه ای  یا ایرانی باشد و می خواستم موسیقی جهان شمول باشد وهر کجای دنیا شنیده شود لازم نباشد که مخاطب فکر کند که این چه سازی است؟ودر موسیقی این فلم  از ساز های کلاسیک استفاده شده است که هر کجای دنیا پخش شود مردم می شناسند.

وی در ادامه گفت: «پیام آزدای» این را خوب دریافت کرد ویکی از نکات مثبت این فلم که بتوانم به راحتی تعریف کنم موسیقی آن است و خیلی نزدیک بود به چیزی که فکر اولیه  من بود.

«کاوه صباغ زاده» در انتها درباره برگزاری سی و نهمین جشنوراه فیلم فجر ایران در ایام کرونا گفت : به شدت موافق برگزاری جشنواره بودم به دلیل اینکه این بیماری با ما است و عده ای می گویند که باید کار و کاسبی تعطیل شود، این امر نشدنی است، از آنجایی که از همه گیری این بیماری در جهان یک سالی می گذرد و ما همه یاد گرفتیم که باید فرهنگمان را تغییر دهیم ماسک بزنیم ضد عفونی کنیم و فاصله ها را رعایت کنیم  و فکر می کنم اگر این اتفاق بیوفتد همان طور که در این جشنواره این اتفاق روی داده است و باعث می شود هم به کارمان برسیم و هم مبتلا نشویم.

کاوه صباغ زاده متولد ۱۳۵۹، تهران کارگردان و فلم‌نامه‌نویس ایرانی‌ست. وی فرزند «مهدی صباغ‌زاده» تهیه‌کننده و کارگردان سینما  می‌باشد.

وی کارگردانی فلم های «رمانتیسم عماد و طوبا» (۱۳۹۸)، «ایتالیا ایتالیا» (۱۳۹۵)، «نمی دونم فردا چی میشه» (فلم کوتاه-۱۳۸۸)، «تهوع» (فلم کوتاه-۱۳۸۴)، «سر راه لوکیشن» (فلم کوتاه-۱۳۸۱) و «یازده و نیم» را بر دوش داشته است.

گفتنی است که برنامه «سینما آی فیلم» با محوریت «سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایران» از روز سه شنبه هر روز ساعت 18:50 به وقت تهران ،19:50 به وقت کابل و 20:20 به وقت دوشنبه تاجیستان برای مخاطبان فارسی زبان ای فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید :

آغاز به کار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایران

فلم های راه یافته به بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر معرفی شد

نکو داشت 2 هنرمند فقید سینما و تلویزیون ایران در جشنواره فجر

م ا 

نظر شما
ارسال نظر