نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2555
-
الف
+

برگزاری مراسم نودمین سالگرد وفات «ملا فیض محمد کاتب هزاره»

برنامه های «هفته تاریخ در افغانستان» با تقدیر و تحسین از روشنفکران این کشور برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، وزارت اطلاعات وفرهنگ  افغانستان در هماهنگی و همکاری با شماری ازنهادهای غیر دولتی این کشور به مناسبت «هفته تاریخ» برنامه هایی راه اندازی کرد واز سالگرد وفات «ملا فیض محمد کاتب هزاره»  تاریخ نویس نامدار افغانستان با برگزاری نشست های علمی، یاد بود به عمل آورد.

در این محفل استادیار سیده مژگان مصطفوی، معین مالی اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان بیان کرد که فیض محمد کاتب هزاره، نویسنده برجسته تاریخ معاصر افغانستان بود و آثار زیادی از خود به جا مانده است که «سراج التواریخ» یکی از ماندگارترین اثرهای او است.

 او افزود که هویت و ارزش یک کشور وابسته به تاریخش است.

محمدطاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در این محفل از سخنرانان و اشتراک کنندگان ابراز امتنان کرد و با تقدیر از خدمات ملا فیض محمدکاتب هزاره در عرصه تاریخ نویسی کشور افغانستان، بر مطالعه تاریخ این کشور تاکید کرد.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در جلسه اخیر کابینه این ابتکار وزارت اطلاعات و فرهنگ را ستود و وظیفه داد که سال ۱۴۰۰ باید سال گرامی‎داشت از شخصیت های نامدار کشور باشد و به نهادهای مربوط هدایت داد که در این زمینه آمادگی بگیرند و همچنان بر ایجاد یک دیدگاه واضح تاریخی تاکید کرد.

 نهادهای مربوط به ویژه وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان باید از همین حالا روی ایجاد برنامه ها و دیدگاه تاریخی و گرامی‎داشت از نخبگان و پیشکسوتان این سرزمین تاریخی که در غنامندی، گسترش، رشد و تکامل فکر و اندیشه اسلامی و بشری نقش ایفا کرده اند، کار کند.

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر