نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1260
-
الف
+

بازیگر نقش «فرشته» در سریال «لیسانسه ها» از واکنش های مردم گفت

«رویا میر علمی» بازیگر نقش «فرشته» در «لیسانسه ها» طی یک مصاحبه از حضورش در این سریال کمیدی گفت.

«رویا میرعلمی» بازیگر نقش «فرشته» در «لیسانسه‌ها» همزمان با نشر این سریال از آی فیلم 2، درپیوند با تجربه همکاری اش با «سروش صحت» و پررنگ بودن نقش زنان در این مجموعه تلویزیونی صحبت کرد.

وی اظهار داشت: دلیل اصلی‌ ام برای حضور در سریال «لیسانسه ها» به شناختم از سروش صحت و نوع کارش بازمی گردد. در سریال «شمعدونی» همکاری خیلی خوبی با هم داشتیم و مطمئن بودم این اتفاق در «لیسانسه‌ها» هم این تجربه تکرار خواهد شد.

رویا میرعلمی درباره نقش خود در این سریال بیان کرد: یکی از جذابیت‌های نقش برایم خصوصیات آن بود. این نقش خیلی تحرک نداشت و باید یک بازی درونی را بروز می‌دادم.

او افزود : جالب بود که این کرکتر در ابتدا حتی اسم هم نداشت و با نام خواهر آقای پولیس به مخاطب معرفی می‌شد. او در خانواده‌ای بزرگ شده که روحیه نظامی بر آن حاکم بوده و در نتیجه، خودش هم خیلی مقرراتی است و شخصیتی جدی دارد.

میر علمی

میرعلمی درباره نگاه سریال به زنان در فضای کمیدی یادآور شد: با وجود اینکه «لیسانسه‌ها» سریالی کمیدی است اما زنان در این سریال در حاشیه قرار ندارند و به سهم خودشان نقش مهمی در اتفاقات و پیشبرد قصه ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: معمولا در سریال‌های طنز این مردان هستند که نقش اصلی را در قصه دارند و زنان به نوعی در حاشیه هستند و نقش‌های فرعی را برعهده دارند. در «لیسانسه‌ها» با وجودی که قصه اصلی درباره سه پسر جوان است اما زنان هم در قصه تاثیرگذاری لازم را ایفا می‌کنند و حتی در سکانس‌هایی همه‌کاره هستند و نقش محوری دارند. 

وی افزود: فرشته هم با وجودی که ذاتا انسانی خشک و جدی است اما واکنش‌هایش نسبت به رفتار دیگران و به خصوص ترانه، جالب شده و جنبه طنز دارد.

این بازیگر درباره دیگر ویژگی‌های سریال نیز گفت: «لیسانسه ها» از زاویه‌ای تازه و جذاب به مشکلات جوانان نگاه کرده است،مشکلاتی که سه جوان با آن مواجه‌اند برای بسیاری از خانواده‌ها آشنا است، چراکه جوانان خودشان هم چنین مشکلاتی را تجربه کرده‌اند. از سوی دیگر، شخصیت‌های سریال هم برای مردم آشنا به نظر می‌رسند و به اصطلاح، باورپذیر هستند.

او اظهار کرد : نوع پرداخت به مشکلات جوانان هم در این سریال کلیشه‌ای نیست و نوعی خلاقیت در آن مشاهده می‌شود. مثلا با نگاهی جدید به معضل بیکاری جوانان پرداخته شده است تا هم بار طنز داشته باشد و هم مخاطب را به فکر وادارد. یعنی قرار است بیننده علاوه بر اینکه به اتفاقات می‌خندد، مشکلات جامعه و جوانان را هم مشاهده کند.

میرعلمی

بازیگر «شمعدونی» درباره واکنش‌های مردم نسبت به «لیسانسه‌ها» نیز به خبرنگار مهر گفت: مردم «لیسانسه‌ها» و حتی «فوق لیسانسه‌ها» را دوست داشتند و واکنش‌های خیلی مثبتی نشان می‌دادند. فکر می‌کنم واقعی بودن شخصیت‌ها و قصه‌ها باعث این همذات پنداری شده بود.

«رویا میرعلمی» متولد ۱۰ سنبله (شهرویر) ۱۳۵۷ قزوین بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران است.

میر علمی

بازی روی صحنه را در سال 1377 هم‌زمان با ورودش به دانشگاه آغاز کرد. او در حالی که علاقه و تجربه‌ای در این عرصه نداشت، به‌صورت کاملا اتفاقی به عضویت گروه نمایش «خویش‌خانه» به کارگردانی «حسین کیانی» پیوست.

میرعلمی در نمایش‌هایی همچون «پنهان‌خانه پنج‌در»، «دن کامیلو»، «همسایه آقا»، «مهر هفتم»، «مضحکه شبیه قتل»، «سعدی تابستان سی‌ودو» و ... به ایفای نقش پرداخته است.

او در این سال‌ها موفق به جذب جوایز زیادی ازجمله بهترین بازیگر جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر، بهترین بازیگر تله‌تیاتر جشنواره تیاتر فجر و هفت دوره کاندیدای بهترین بازیگر تیاتر جشن بازیگر خانه تاتر شده است.

رویا میر علمی در نمایش‌های «مضحکه شبیه قتل» و «رژیستورها نمی‌میرند» به‌عنوان طراح صحنه و لباس نیز حضور داشت.

در سال 1390 هم با سریال «حیرانی» به تلویزیون ایران آمد  بعد از آن هم در سریال پرطرفدار «زمانه» ساخته «حسن فتحی» نقش‌آفرینی کرد و چهره‌اش شناخته‌تر شد.

میرعلمی

وی با سریال «شمعدونی» محبوب شد و توانست در مدت کوتاه حضورش در تلویزیون، توانایی بالای خود هم در عرصه کمیدی و هم ملودرام و اجتماعی را به نمایش بگذارد.

میرعلمی را هم می‌توان به‌نوعی یکی از چندین کشف تیاتری سروش صحت دانست. در کنار بازیگرانی دیگر همچون هوتن شکیبا، محمد نادری، بهنام تشکر و... که با سریال‌های کمیدی به شهرت فراگیری دست یافتند.

 گفتنی است  این هنرمند ایرانی در سریال های «دلدادگان»،«شش قهرمان و نصفی»، «ترور خاموش»، «صفر بیست و یک» و... نقش آفرینی داشته است.

م ا

نظر شما
ارسال نظر