نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4030
-
الف
+

«حسن اکلیلی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: فصل سوم «آقای گرفتار» به موضوع ازدواج 9گانه ها می پردازد

«حسن اکلیلی» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از فصل جدید سریال «آقای گرفتار» گفت.

به گزارش آی فیلم2، «حسن اکلیلی» بازیگر نقش «آقای گرفتار» در سریال درحال نشر «گرفتار» زاده ۱۳۳۲ خورشیدی در اصفهان، کمیدین و بازیگر ایرانی است.

وی با بازی در فلم «هوای تازه» به کارگردانی «تورج منصوری» و نویسندگی «تیرداد سخایی» ساخته سال ۱۳۶۵ خورشیدی پا به عرصه بازیگری در سینما گذاشت.

«حسن اکلیلی» تیاترهای متعددی را در شهر اصفهان بازی و کارگردانی نموده و در سریال‌های تلویزیونی و چند فلم سینمایی حضور داشت. 

وی با نقش آفرینی در سریال «هشت بهشت» ساخته «اکبر خواجویی» در سال 1368 خورشیدی وارد تلویزیون شد.

«حسن اکلیلی» در سال 1370 در 38 سالگی در سریال «آقای گرفتار» نقش آفرینی کرد.  

وی در این سریال نقش مردی را بازی می کند که در انتظار تولد اولین فرزند خود است، اما همسرش ۹ فرزند همزمان به دنیا می‌آورد. مصروفیت های ناشی از نگه‌داری ۹ گانه، ماجراهای زیادی را به دنبال دارد.

حسن اکلیلی در سال 1379 در سریال «تفنگ سرپر» ساخته «امرالله احمدجو» در نقش «حیدر بیک» به ایفای نقش پرداخت که در نهایت اعدام می شود.

وی در سال 1391 در سریال «پشت کوه‌های بلند» به کارگردانی «امرالله احمدجو» حضور یافت.

«تب در مطب»، «جنگجوی پیروز»، «شما فرشته‌اید» و «سلام سرزمین» از فلم های سینمایی و «خاتون»، «دل خوش سیری چند» ،«آتش دل»، «غفلت» و ... از دیگر سریال هایی است که اکلیلی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

به بهانه پخش سریال «آقای گرفتار» از آی فیلم2، گپ و گفتی با «حسن اکلیلی» داشتیم که در ادامه می خوانید:

آی فیلم2: آقای «اکلیلی» چرا این روزها کم کار شده اید؟

اکلیلی: اول اینکه به علت شرایط کرونا، تعدا پروژه ها کمتر شده و بسیاری از بازیگران خانه نشین شدند اما مهم تر از این موضوع، کارهای امروزی مانند سریال ها و فلم های قدیمی قوی نیستند و بیشتر آنها به تقلید از آثار کشورهای دیگر ساخته می شود که متاسفانه از لحاظ محتوا تکراری و ضعیف هستند. همین نکته باعث می شود که بازیگران کهنه کار تمایلی به همکاری در پروژه های جدید نباشند.

آی فیلم2: اولین سریال شما «هشت بهشت» بود، به نظر شما چرا سریال هایی از این قبیل ماندگار شدند؟

اکلیلی: به نظرم در آثار قدیمی تر، بازیگران و عوامل به دلیل فضای دوستانه ای که بین آن ها برقرار بود، نقش های زیباتری ایفا می کردند به این معنی که وقتی یک بازیگر صحنه ای که مد نظرش بود را با کارگردان در میان می گذاشت و کارگردان با توجه به توانایی و شناختش از بازیگران به آن ها اجازه نقش آفرینی آزاد می داد که باعث می شد بازی ها طبیعی تر و جذاب تر باشد.

آی فیلم2: از همکاری تان با آقای «احمدجو» بفرمایید. شما دو سریال «تفنگ سر پر» و «پشت کوه های بلند» را با ایشان کار کردید. به نظر شما چرا سریال «تفنگ سر پر» موفق تر ظاهر شد؟

اکلیلی: به عقیده من سریال «روزی روزگاری» در این ژانر موفق تر عمل کرده بود اما «تفنگ سرپر» به دلیل شیوه روایت کمی متفاوت تر بود و این دلیل موفقیت این سریال بود، از طرفی زمان نشر سریال «پشت کوه های بلند» و نحوه قسمت بندی های آن مانع شد تا به خوبی دیده شود.

آی فیلم2: آیا ساخت فصل سوم «آقای گرفتار» جدی است؟

اکلیلی: بله اما بخشی از کار هنوز قطعی نشده و همه بازیگران به طور کامل معرفی نشده اند. 9 گانه ها الان 23 ساله هستند و قرار است که در این فصل ازدواج کنند و این یعنی 9 نفر دیگر به همراه خانواده های آن ها که جمعیت بسیاری را به سریال اضافه می کند و این بار قرار است جامعه درگیر ماجراهای آقای گرفتار باشد.

آیفیلم2: از آنجا که در بین مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی محبوب هستید، آیا تاکنون ایده ای برای ساخت فلم و سریال برای نمایش در این کشورها داشته اید؟ به نظر شما چه چیزی باعث حس تعلق خاطر آن ها به شما شده است؟

اکلیلی: اول اینکه مردم ایران و افغانستان به خاطر هم زبانی، هم دلی هم دارند و خودم سالها در بخش های مختلف با این مردم زندگی کرده ام و مردم افغانستان بسیار خوش دل و مهربان هستند، به همین دلیل دوست دارم کارهای بیشتری از آن ها شاهد باشم و همچنین امیدوارم کارهای مشترک بسیاری ساخته شود.

در این زمینه بر روی قصه های بسیار ارزنده ای می توان کار کرد تا سریال های فاخری با همکاری دو ملت ساخته شود. افغانستان لوکیشن ها و افراد توانمندی در زمینه تولید فلم و سریال دارد و دوست دارم که همه این موارد در یک ترکیب خوب، در سطح جهانی آثار قابل توجهی بسازد.

بعض از کشورهایی که پیشینه تاریخی ندارند، در حال ساخت سریال هستند که جذابیت و اصالت ندارد. اگر دو ملت ایران و افغانستان بتوانند با هم همکاری کنند، قطعا آثار خوبی خواهیم داشت.

آی فیلم2:اگر پیامی برای بینندگان افغانستانی و تاجیکستانی خود دارید بفرمایید:

سلام و درود می فرستم خدمت عزیزان و هم زبانان خوبم در کشورهای افغانستان و تاجیکستان و امیدوارم همیشه در زندگی شان موفق و سلامت باشند و دوست دارم که فرهنگ های قدیمی احیا شوند و میزبان شما در اصفهان و ایران باشیم و یا در مکان های تاریخی زیبای شما مهمان شویم و هر آنچه که می توانیم کوله بار خالی خود را از مهربانی، محبت و بزرگواری همراه با دانش شما با خود بیاوریم.

مصاحبه کننده: عبدالله اصغرنژاد

نظر شما
ارسال نظر