نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1557
-
الف
+

همایش بین المللی خوشنویسی «رقص قلم» به‌صورت مجازی برگزار می شود

کمیسیون ملی یونسکو ایران نخستین نمایشگاه و همایش بین‌المللی «راه ابریشم» با عنوان «رقص قلم» را برگزار می‌کند.

به گزارش آی فیلم 2، خوشنویسانی از کشورهای مختلف جهان آثار خود را در نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی «راه ابریشم» با عنوان «رقص قلم» که به همت کمیسیون ملی یونسکو  ایران به‌صورت مجازی از اول تا چهارم دلو (بهمن ) برگزار می‌شود، به نمایش می‌گذارند. 

«حجت الله ایوبی» دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه مشهد مقدس میزبان نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی راه ابریشم با عنوان رقص قلم خواهد بود، اظهار داشت: همایش بزرگ خوشنویسان راه ابریشم در خراسان رضوی و در مشهد رویدادی بی مانند و تاریخی است. 

وی ادامه داد: فراخوان کمیسیون ملی یونسکو مدتها پیش به کشورهای مختلف فرستاده شد. واستقبال از این فراخوان بیش از انتظار بود.

به نقل از سایت کمیسیون ملی یونسکو ایران، در این جشنواره بزرگ که هنرمندان کشورهای گوناگونی از تمدن ها و فرهنگ های گوناگون گردهم می آیند، صدها اثر به نمایش در خواهد آمد. علاوه بر نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو (https://gallery.irunesco.org/)، دیوارهای شهر مشهد، چند بنای باشکوه تهران و بناهای تاریخی چندین شهر ایران نیز نمایشگر این آثار به صورت جشن نور (ویدئومپینگ) خواهند بود.

همچنین در بخش علمی اساتید متعددی از نقاط مختلف جهان برای ارائه مقالات علمی در محورهای تعیین شده برای سخن گفتن از ارزش های والای هنر خوشنویسی در سرزمین خود، نام نویسی کرده اند.

بیشتر بخوانید :

سومین برنامه «هفته هنر افغانستان» با عنوان «شب خوش نویسی» برگزار شد

افتتاح نمایشگاه خوش نویسی «گنج قناعت» در نگارستان ملی افغانستان

م ا

 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین