نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1513
-
الف
+

بازیگر معمای شاه: سکانس شهادت «نواب صفوی» بیش از یک هفته به طول انجامید

«حسام نواب صفوی» بازیگر سریال «معمای شاه» درباره نقش خود در این سریال صحبت کرده است.

«حسام نواب صفوی» بازیگر پراوازه ایرانی که پیش از این مخاطبان  آی فیلم 2  شاهد نقش آفرینی وی در سریال هایی تاریخی چون «کلاه پهلوی» ،«تبریز در مه»  ، «کیف انگلیسی» و «روشن تر از خاموشی» بودند، در سریال درحال نشر «معمای شاه» ایفاگر نقش «شهید نواب صفوی» بود.

ابن بازیگر ایرانی در مورد سکانس لحظه ترور و شهادت نواب صفوی  که شام گذشته از آی فیلم2 نشر شد طی یک مصاحبه گفته است : فکر می‌کنم بهترین صحنه‌ای که در تمام دوران حضورم در سینما و تلویزیون بازی کردم همین سکانس شهادت نواب صفوی بود که حدود یک هفته طول کشید.

بازیگر سریال معمای شاه افزود : تصویربرداری صحنه تیرباران نواب صفوی از مهمترین بخش های سریال معمای شاه است که این صحنه نقش کلیدی در سریال دارد و بخش بزرگی از درام را پیش می برد.

وی ادامه داد: حساسیت صحنه تیرباران نواب صفوی در این مجموعه تلویزیونی به اندازه ای است که چهار روز تصویربرداری آن به طول انجامید.

این بازیگر درباره گریم خود در سریال معمای شاه گفت:در طول کار این وسواس زیادی وجود داشت که در طراحی گریم تمهیدی اندیشیده شود تا شباهت های بسیاری بین من و شخصیت نواب صفوی ایجاد شود که این حساسیت ها علاوه بر چهره، در بازی و قرار گرفتن در کرکتر یک مبارز انقلابی نیز وجود داشت که  خوشبختانه در نهایت به آنچه خواسته شده بود دست یافتیم.

«سید حسام نواب صفوی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 22 سنبله/شهریور 1353 در تهران است.

او فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما و همچنین رشته حقوق از دانشگاه تهران و آموزش دیده موسیقی و بازیگری در امریکا می باشد.

وی همچنان دوره های بازیگری را در کورس های آموزشی مرحوم «حمید سمندریان» گذراند و از همان جا وقتی 22 ساله بود به سریال «بازگشت به خانه» محصول سال 1375خورشیدی معرفی شد.

«سید حسام نواب صفوی» در سال 1382 در سریال تاریخی «روشن تر از خاموشی» ساخته «حسن فتحی» در نقش «امام قلی خان» فرزند «الله وردی خان» سپه سالار ایران در عهد صفوی ایفای نقش کرد و به خوبی در بین مخاطبان تلویزیون مطرح شد.

وی در سینما اولین بار در فلم «اعتراض» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» بازی کرد اما بیشتر شهرت او از سال 87 وقتی 34 ساله بود با سریال «کیف انگلیسی» آغاز شد.

«نان، عشق، موتور 1000» ساخته «ابوالحسن داوودی» دومین تجربه سینمایی او بود. پس از آن هم با کارگردانان مطرحی همچون «حسن فتحی»، «محمدرضا ورزی»، «شهرام شاه‌حسینی»، «مسعود ده‌نمکی»، «بهرام بیضایی»، «سامان مقدم» و ... همکاری کرد.

«سید حسام نواب صفوی» در «اخراجی‌ها2» با بازی تحسین‌برانگیزش در نقش «رسول» تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کرکترهای این اثر سینمایی شد.

وی با همه جدیتش سابقه حضور در فلم های کمیدی زیادی از جمله «اخراجی‌ها2و3»، «نهنگ عنبر 2»، «مهمان»، «عروس فراری»، «عروس خوش‌قدم» و ... را دارد. 

«سید حسام نواب صفوی» پس از مدتی دوری از تلویزیون در سال 1385 خورشیدی نقش آفرینی خود را به عنوان کرکتر «آقای دژاکام» در سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» آغاز کرد.

«سال های مشروطه»، «تبریز در مه»،و «قطعه شو» از دیگر سریال های تلویزیونی است که نواب صفوی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

گفتنی است که فلم های «ابراهیم خلیل الله» ،«اخراجی های 2» و «سوغات فرنگ»  با هنر نمایی «حسام نواب صفوی » از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

سریال «معمای شاه» هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران ، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان برای مخاطبان آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید :

«حسام نواب صفوی» با «تام هنکس» هم بازی می شود

باهم ببینیم؛ سکانسی خنده دار از فلم «اخراجی ها2»

م ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین