نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1748
-
الف
+

اشتراک 84 کشور در جشنواره بین المللی انیمیشن ایران

«جشنواره بین المللی انیمیشن تهران» به دلیل همه گیری بیماری کرونا، در سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، دوازدهمین جشنواره بین المللی انیمیشن تهران به دلیل همه گیری بیماری کرونا ، در سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

این رویداد بین المللی قرار بود حوت(اسفند ) ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود که شیوع بیماری کرونا برگزاری آن را به سال آینده موکول کرد.

 این در حالی است که در مجموع بیش از ۱۶۰۰  انیمیشن از ایران و ۸۴ کشور جهان در اختیار دبیرخانه دایمی این رویداد قرار گرفت که از این میان ۵۵۰ اثر به هنرمندان ایرانی و ۱۰۶۰ اثر به هنرمندان خارجی اختصاص داشت.

هر ساله بسیاری از گروه های انیمیشن سازی در سراسر جهان در انتظار شروع رویداد هنری مهم در این حوزه می نشینند و خود را مهیای حضوری قدرتمند در این مسابقات انیمیشنی می کنند؛ در همین راستا در سال های گذشته جشنواره های بسیاری در این حوزه شورع به فعالیت کردند و البته جشنواره های بسیاری نیز با قدمت چندین  دهه همچنان با قدرت در حال فعالیت هستند.

صنعت انیمیشن در این زمان یکی از شاخه های صنایع خلاق محسوب می شود که در جهان به سرعت در حال رشد است.  فروش ۱۸۰ ملیون دالری انیمیشن ” شیرشاه ” در هفته اول اکران این فلم، نشان از سودآوری این حوزه در صنعت سینمای جهان دارد؛ به همین دلیل می توان گفت این صنعت علاوه بر سودآوری ودرآمد زایی بالا تاثیرگذاری فرهنگی داشته و از آنجایی که کودکان و نوجوانان طیف وسیعی از مخاطبان آن را تشکیل می دهند، در تربیت نسل آینده تاثیر در خورد توجهی دارد؛ همین مسئله باعث شده تا جشنواره های فعال در این حوزه به سنگ محکی برای اعتبار بخشی به تولیدات آثار در این حوزه تبدیل شوند.

دوازدهمین جشنواره بین المللی انیمیشن ایران درحالی برگزار می شود که این جشنواره در یازده دوره قبل با استقبال گسترده فعالان صنعت انیمه از کشورهای مختلف جهان روبرو شد.

بیشتر بخوانید :

انیمیشن «شهر اشباح» پرفروش‌ترین فلم تاریخ جاپان لقب گرفت

5 انیمیشن راه یافته به مرحله مسابقه جشنواره «لاجورد» معرفی شدند

انیمیشن فلم «سلمان خان» ساخته می شود

«کلی آزبوری» سازنده انیمیشن های معروف درگذشت

 م ا 

نظر شما
ارسال نظر