نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1161
-
الف
+

«مژگان ربانی»: بهترین پیشنهاد دوران بازیگری ام «اشرف» بود

«مژگان ربانی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران از تجربه نقش آفرینی در سریال «معمای شاه» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مژگان ربانی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 هم اکنون شاهد نقش آفرینی وی در سریال «معمای شاه» هستند، در یک مصاحبه از تجربه نقش آفرینی در این سریال و بازی در نقش‌های مورد علاقه‌اش گفت.

«مژگان ربانی» درباره دلیل حضور کمرنگش در فلم و سریال ها بعد از نقش آفرینی در سریال «معمای شاه» گفت: در درجه اول سطح محتوایی کارها را نمی‌پسندم؛ در درجه بعدی کارگردانی که هم من او را به عنوان کارگردان تأیید کنم و هم او مرا به عنوان بازیگر بپسندد، به سراغ من نیامده‌ است. فعلاً این فضا فراهم نشده که نقش جدیدی بپذیرم.

بانو ربانی در پیوند با همین موضوع افزود: ما به عنوان بازیگر یاد گرفتیم احساساتمان را در چهره‌مان  نشان دهیم یعنی همان سبکِ کلاسیک و حسّی در بازیگری؛ اکنون بازیگران بدون احساسات و سطحی ایفای نقش می‌کنند. این سبک بازی من نیست و قاعدتاً کارگردان‌هایی که این سبک را کار می‌کنند سراغ من نمی‌آیند. 

«مژگان ربانی» درخصوص بازخورد مردم از ایفای نقش او به عنوان شخصیت «اشرف» گفت: مردم همیشه دوستانه و خوشایند برخورد کرده‌اند و این انگیزه بازیگر را دو چندان می‌کند تا کارهای بهتر ارائه دهد. شخصیت «اشرف» منفی و منفور بود اما هرکس مرا دید، تحسین و تشویقم کرد.

وی افزود: به من می‌گفتند خیلی خوب بازی کردی و بهترین بازیگر آن سریال تو بودی! اما حقیقتاً آن سریال بازیگران خوبی مثل استادم «میکائیل شهرستانی» و یا «محمدعلی نجفی» که نقش «قوام السلطنه» را بازی می‌کرد، داشت. این هوش و درایتِ مردم را در تماشای فلم نشان می‌داد که حتی نقش منفی را هم می‌پسندیدند چون نقش و کار خوب برایشان اهمیت دارد.

بانو ربانی در پاسخ به این سوال که از نظر او بهترین بازیگر این سریال چه کسی بود، گفت: بسیاری ها خوب بازی کردند و واقعاً ایفای نقش شخصیت‌های تاریخی، کار دشواری است. «محمدعلی نجفی» را در نقش «احمد قوام» و «میکائیل شهرستانی» را در نقش «تیمور بختیار» بسیار دوست داشتم. 

«مژگان ربانی» از چگونگی انتخاب شدنش به عنوان نقش «اشرف» گفت: من قرار نبود اشرف را بازی کنم. من را به عنوان بازیگر یکی از نقش‌های درباری معرفی کردند. وقتی آقای ورزی کارگردان سریال اولین بار مرا دیدند پیشنهاد بازی در این نقش را دادند. به هر حال نقش سخت و دشواری بود و تا آن روز به طور جدّی کسی این نقش را بازی نکرده بود. خوشحال شدم که قرار است چنین نقشِ مهمی را من بازی کنم. 

وی درباره فعالیت های جدید خود گفت: چند کاری پیشنهاد شده و نپذیرفته‌ام، چون با معیارهایی که در ذهنم وجود دارد همخوانی نداشته است. از یک جایی به بعد با خودم عهد کردم که اگر کنارم نابازیگر باشد، به هیچ عنوان در آن پروژه بازی نمی‌کنم.

«مژگان ربانی» درخصوص اینکه دوست دارد در آینده کدام شخصیت ها را بازی کند، گفت: «بی‌نظیر بوتو» سیاستمدار پاکستانی، «پروین اعتصامی» شاعر معاصر و «عایشه» همسر پیامبر اسلام. 

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از نقش های تاریخی‌اش را بیشتر دوست دارد، گفت: راستش برای همه عمرم «ملیحه» سریال «کیف انگلیسی» جایگاه ویژه‌ای دارد، چون اولین بار نقشی را بازی کردم که دور از خودم بود. اما اشرف «معمای شاه» به دلیل پیچیدگی‌ها، سختی‌ها و رنج‌هایی که کشیدم تا این نقش درست پیش برود، جذابیت دیگری برایم دارد. 

بانو ربانی افزود: من همیشه صادقانه و با صراحت صحبت می‌کنم. قبل از «معمای شاه» هیچ‌وقت پُرکار نبودم که خیلی پیشنهاد داشته باشم. شاید بهترین پیشنهاد زندگی بازیگری‌ام، اشرف بوده است. 

وی درباره اینکه علاقه به بازی در نقش های کمیدی دارد یا خیر، به تسنیم گفت: قبلاً پیشنهاد شده و برخلاف چهره جدّی که دارم و در واقع جدّی هم هستم، دوست داشتم طنز بازی کنم. در زمان خودش شوخی و بداهه‌گویی را دارم اما تا به امروز فرصت داده نشد طنز بازی کنم.

«مژگان ربانی» زاده 15 اسد(مرداد) 1353 هجری خورشیدی، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان فرانسه است و از ۱۳۷۶ با گذراندن کورس های آموزش تیاتر و بازیگری به دنیای هنر راه یافت.

اولین تجربه‌های تیاتری او به همکاری با کارگردانانی چون «میکائیل شهرستانی»، «آزیتا حاجیان» و «جلال‌الدین دری» برمی‌گردد و با فلم «زیر پوست شهر» به کارگردانی «رخشان بنی‌اعتماد» روی پرده سینما آمد.

مژگان ربانی با سریال «کلبه سپید» وارد قاب تلویزیون شد و بیشتر در سریال های تاریخی مانند «کیف انگلیسی» (1378) حضور داشته است. 

وی در سال 1394 با حضور در نقش «اشرف» در سریال «معمای شاه» یکی از نقش های ماندگار خود را ثبت نمود. 

گفتنی است سریال های «کیف انگلیسی»، «کلاه پهلوی» و «روز حسرت» با نقش آفرینی مژگان ربانی از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

همچنان سریال «معمای شاه» هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران ، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان برای مخاطبان آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

تماشای آنلاین سریال «معمای شاه»

تماشای آنلاین سریال «کلاه پهلوی»

تماشای آنلاین سریال «کیف انگلیسی»

تماشای آنلاین سریال «روز حسرت»   

م ح

نظر شما
ارسال نظر