نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2513
-
الف
+

«بهرنگ علوی» از «نردبام آسمان» تا «معمای شاه»+ویدیو

در این گزارش با «بهرنگ علوی » بازیگر نقش «حسین فردوست» درسریال «معمای شاه» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «بهرنگ علوی» در سریال تاریخی درحال نشر «معمای شاه»، نقش «حسین فردوست»دوست صمیمی و محرم اسرار «محمدرضا پهلوی» را بازی کرده که از دوران کودکی تا پایان حکومت همراه وی بود.

علوی

بهرنگ علوی بازیگر تلویزیون، سینما و تیاتر ایران در 1 حمل(فروردین)  ۱۳۵۹ در  تهران به دنیا آمد.

وی دارای مدرک فوق دیپلوم نقشه‌کشی با کمپیوتر می‌باشد و همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری از مؤسسه فرهنگی - هنری کارنامه است.

او از کودکی بسیار به بازیگری علاقه داشت و بازیگری را از تیاتر مدرسه آغاز کرد.

علوی

وی که در زمان مکتب عضو گروه تیاتر بود، سال ۱۳۷۰ برای  تیاتر «آدمک چوبی» به کارگردانی جهانگیر طاهری به صورت رسمی و حرفوی انتخاب شد.

علوی اولین تجربه کار تصویری را با مجموعه برنامه‌های «دوربین مخفی» به کارگردانی امیرحسین قهرائی آغاز کرد.

پس از چند سال وقفه به دلیل ادامه تحصیل، مجددا فعالیت خود را با تیاتر از سر گرفت که در این بین، شاگرد اساتیدی همچون محمد رحمانیان، حمید امجد، مهتاب نصیرپور، پرویز پرستویی، آتیلا پسیانی، رؤیا تیموریان، پانته آ بهرام و حبیب رضایی بود.

پس از آن، به انجمن سینمای فلم کوتاه پیوست و تجربه چند فلم کوتاه جشنواره ای داشت.

وی به واسطه نقش آفرینی در فلم‌های کوتاه، برای فلم«عیار ۱۴ »به کارگردانی پرویز شهبازی انتخاب شد و پس از آن، شروع اتفاق‌های حرفوی برای بهرنگ علوی رقم خورد. برای فلم «دربند »(پرویز شهبازی) کاندیدای نقش مکمل مرد از سی و یکمین دوره جشنواره فلم فجر و برای بازی در تیاتر «زبان اصلی» (رسول کاهانی) برنده دیپلم افتخار بازیگری مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره تیاتر فجر شد.

بهرنگ علوی علاوه بر حرفه بازیگری، به عکاسی، نویسندگی و طراحی مود مصروف به فعالیت است.

اولین فلم سینمایی بهرنگ علوی

فلم سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال 1383 اولین تجربه بازیگری بهرنگ علوی در دنیای سینما بود.هرچند نقش کوچکی در این فلم داشت اما همکاری با رسول صدرعاملی برای او افتخاری بزرگ بود.

اولین سریال بهرنگ علوی

علوی در اولین تجربه بازیگری اش در سریال نردبام آسمان  در نقش قاضی‌زاده رومی به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال 1388 مقابل کمره رفت.

علوی

این سریال زندگی «غیاث‌الدین جمشید کاشانی» ستاره شناس و ریاضی‌دان پرآوازه ایرانی را از زمان تولد تا کشته‌شدنش روایت می کند.

بهرنگ علوی در سریال نردبام آسمان در کنار بازیگرانی چون برزو ارجمند، وحید جلیلوند، انوشیروان ارجمند، رحیم نوروزی، ویشکا آسایش، داریوش کاردان، شبنم قلی خانی، سارا خوئینی ها، فرهاد قائمیان، حسن پورشیرازی و... به ایفای نقش پرداخت.

سریال هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید دیگر آثار تلوزیونی آقای بهرنگ علوی می باشد که می توان نقطه عطفی در کارنامه بازیگری وی دانست چرا که اغلب مردم او را با نقشش در این سریال شناختند.

وی در این سریال ایفاگر نقش «فرزین» بود که برای انتقام گرفتن از خانواده همسر خواهرش دست به کشیدن نقشه های مختلفی زد.علوی

این هنرمند ایرانی در این سریال با بازیگرانی چون شبنم قلی خانی، سام درخشانی، پژمان بازغی، الهه حصاری، آشا محرابی، فرناز رهنما، محمد فیلی، سیامک اطلسی و... همبازی بود.

معمای شاه  یکی دیگر از سریال های تاریخی «بهرنگ علوی» می باشد که وی ایفاگر نقش جوانی «حسین فردوست» دوست صمیمی محمدرضا شاه بود.

علوی

جذابیت هایی که نقش حسین فردوست داشت بهرنگ علوی را ترغیب کرد تا چهار سال از زندگی  خود را صرف نقش آفرینی در این سریال تاریخی کند و به گفته خودش این سریال برایش به منزله سفر زمان بود به طوری که وی را به این فکر انداخت که کتاب خاطراتش در این سریال را بنویسد.

علوی

«گیج گاه»، «شهربانو» ،«تا ابد»، «مدیترانه»، «تگزاس 2»،«ژن خوک»، «دشمن زن»،«رفتن» ،«امکان مینا»، «لانتوری»،«مرگ ماهی»، «دربند»، «ندارها»و «زیگزاگ» از جمله فلم های سینمایی با بازی این هنر مند ایرانی است.

علوی

گفتنی است علوی همچنین در سریال های «سرزده»، «پرگار» و  «بر سر دوراهی» بازی کرده است.

بیشتر بخوانید :

«بهرنگ علوی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: مردم با تماشای فصل دوم سریال «هشت و نیم دقیقه» غافلگیر می شوند

بهرنگ علوی با «بی قید و شرط» به تلویزیون می آید

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر