نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1386
-
الف
+

«محمد طاهر زهیر»: وزارت اطلاعات و فرهنگ جایگاه سینما در افغانستان را برجسته می داند

«محمد طاهر زهیر»  سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در حاشیه جشنواره لاجورد از تاثیر این جشنواره روی فرهنگ سینماگری افغانستان گفت.

به گزارش آی فیلم 2،«محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان در حاشیه جشنواره ملی فلم «لاجورد»  افغانستان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم 2 درباره تاثیر این جشنواره روی فرهنگ سینماگری افغانستان گفت.

سرپرست اطلاعات وفرهنگ افغانستان اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی فلم لاجورد به منظور احیای مجدد صنعت فلم و سینما در افغانستان برگزار شد و این به معنای تشویق مستقیم سینماگران،فلم سازان و هنرمندان است.

وی افزود: بدون هیچ گونه تردیدی راه اندازی این گونه برنامه ها به منظور حمایت از سینماگران است و تاثیر مثبتی روی این صنعت دارد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در انتها  تاکید کرد: وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنان جایگاه سینما در افغانستان را برجسته می داند و برای احیای این جایگاه و تجدید خاطره مردم با دهه های 60 و70  میلادی سیاستی را پیگیری کرده است که  امروز عملا جشنواره فلم لاجورد بر اساس آن راه اندازی شده است. 

گفتنی است جشنواره فلم لاجورد  به حمایت دولت افغانستان از اول تا دهم ماه قوس(آذر) سال روان برگزار شده و در آن ده‌ها فلم از سینماگران این کشور به نمایش گذاشته شده و برای بهترین‌هایی که از سوی داوران مسابقه گزینش می‌شوند، تندیس لاجورد اهدا می شود.

در پیوند با این خبر بخوانید :

«انجنیر لطیف احمدی»: برگزاری جشنواره های فلم یک رویداد بزرگ فرهنگی است

افتتاحیه جشنواره ملی فلم «لاجورد» افغانستان به روایت تصویر

حضور 2 سینماگر ایرانی در افغانستان

نخستین جشنواره ملی فلم افغانستان در کابل گشایش یافت

م ا 

نظر شما
ارسال نظر