نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
877
-
الف
+

«نرگس آبیار»: می توان داستان و رمان های افغانستانی را به فلم تبدیل کرد

«نرگس آبیار» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2، از ضرورت تولیدات مشترک بین ایران و افغانستان گفت.

«نرگس آبیار» کارگردان پرآوازه سینمای ایران که به دلیل داوری ششمین جشنواره فلم زنان هرات به افغانستان سفر کرده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 در کابل درپیوند با تولیدات مشترک ایران و افغانستان صحبت کرد.

بانو آبیار در این مصاحبه اظهار داشت: امیدوارم بتوان تولیدات مشترک سینمایی بین ایران و افغانستان داشته باشیم و باتوجه به این نزدیکی فرهنگی بین 2 کشور جای خالی این موضوع احساس می شود.

وی ادامه داد: داستان و رمان های زیبایی در افغانستان نوشته می شود و این کشور نویسندگان عالی دارد که خیلی لازم است از کارهای آن ها اقتباس کرده و فلم هایی ساخته شود.

کارگردان فلم سینمایی شبی که ماه کامل شد در پایان ضمن ابراز امیدواری از تولیدات مشترک بین ایران و افغانستان گفت: امیدوارم این اتفاق زودتر به وقوع بپیوندد چرا که ما مهاجران افغانستانی زیادی در ایران داریم که داستان های زیادی برای ساخته شدن دارند.

«نرگس آبیار» زاده ۶ حوت(اسفند) ماه سال ۱۳۵۰ هجری خورشیدی در تهران، نویسنده، کارگردان و فلم نامه نویس اهل ایران است که تجربه ساخت چند فلم بلند و فاخر سینمایی ، داوری جشنواره های معتبر بین المللی و کسب جوایز سینمایی بسیار از فستیوال های داخلی و خارجی را در کارنامه دارد.

گفتنی است فلم سینمایی «نفس» به کارگردانی بانو آبیار پیش تر از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر شده است.

درپیوند با این خبر بخوانید:

«نرگس آبیار»: جشنواره زنان هرات یک اقدام ساختار شکن، شجاعانه و مهم در افغانستان است

«نرگس آبیار» در جمع هیئت داوران جشنواره فلم هرات قرار گرفت

«نرگس آبیار» جایزه زنان برتر جهان اسلام را دریافت کرد+ویدیو

عشق در مسلخ تروریسم در «شبی که ماه کامل شد»

نظر شما
ارسال نظر