نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5024
-
الف
+

«رزیتا غفاری»: مرحوم «فریده صابری» به معنای واقعی برایم مادری کردند/روی انتخاب نقش هایم حساسیت دارم

«رزیتا غفاری» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 از حضورش در سریال «در قلب من» گفت.

بازیگری است كه همه از او و فلم‌هایش خاطراتی فراموش‌ناشدنی در گوشه‌های ذهنشان دارند؛ فلم‌هایی كه بخشی از آنها یك دنیا خاطره با خود دارد .

«رزیتا غفاری» از سال 72 با بازی در سریال تلویزیونی «در پناه تو» پس از آن «در قلب من» در ذهن‌ها ماندگار شد و پس از آن در كارنامه كاری‌اش سریال هایی چون «پشت پرده مه»، «شوكران»، «روزهای زیبا» و «ملاصدرا» می‌درخشد.

وی متولد تهران در سال 1351 خورشیدی است و تحصیلاتش را در زمینه كارگردانی تیاتر و سینما به اتمام رسانده و طریق آشنایی‌اش با بازیگری دانشكده محل تحصیلش بوده است.

به بهانه نشر سریال «در قلب من» از آی فیلم2، گپ و گفتی صمیمانه با این بازیگر مشهور داشته ایم که در ادامه میخوانید:

آی فیلم2: تعدادی از سریال هایی که شما در آن ها حضور داشتید از جمله سریال خاطره انگیز «در پناه تو»، «روشن تر از خاموشی»، «یکی مثل من» و «تبریز در مه»، از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده و این روزها هم سریال «در قلب من» در حال نشر است. کمی از حال و هوای آن دوره یعنی زمان ساخت سریال های «در قلب من» و «در پناه تو» بگویید:

رزیتا غفاری : «در پناه تو» اولین کارم بود و من آن زمان دانشجوی رشته کارگردانی بودم،  از سایر دانشجویان این رشته شنیدم که قرار است همه تست بازیگری بدهند اما رغبتی نداشتم برای آن، اما دیگران اصرار کردند که من هم تست بدهم. جالب اینجاست که بعد از تستی که آقای لبخنده گرفتند فقط من قبول شدم و این اولین و آخرین تست من بود.

به هر حال این کار یک فعالیت دانشجویی بود و تمام همکاران از بین دانشجویان رشته تیاتر و سینما انتخاب شدند. نزدیک به سه ماه تمرین کردیم و در واقع کلاس درس آقای لبخنده بود که اتودهای مختلف را با ما اجرا می کردند.

برای سریال «درقلب من» که کار دوم آقای لبخنده بود، خود ایشان پیشنهاد دادند که در این سریال حضور داشته باشم و به دلیل اینکه با تیم قبلی کار می کردم احساس خوبی داشتم.

آی فیلم2: خاطره ای هم از این سریال دارید؟

رزیتا غفاری : با مرحوم «فریده صابری» هم بازی بودم در این سریال وی نقش مادرم را بر عهده داشت و یاد و خاطره ایشان همیشه با من است چرا که از بهترین دوستان من بودند و در واقع در آن برهه زمانی مشکلات بسیار داشتم، پدرم مریض بودند و خانواده مجبور شدند برای تداوی پدر به خارج از ایران سفر کنند و من تنها بودم و نیاز داشتم فردی برایم مادری کند و خانم فریده صابری این کار را برای من انجام دادند.

آی فیلم2: شما دهه 70 و 80 فعالیت بسیار داشتید اما در دهه 90 کمی کم کار بودید، علت خاصی باعث این حضور کمرنگ بوده است؟

رزیتا غفاری : انتخاب برای کار جدید سخت شده بود و پیشنهادی برای کار چشمگیر نداشتم و در واقع برای انتخاب نقش جدید حساس بودم.

آی فیلم2: کدام کار تلویزیونی خودتان را بیشتر دوست دارید؟

رزیتا غفاری : به علت اینکه روی انتخاب نقش هایم حساس هستم، همه کارهای تلویزیونی ام را دوست دارم چون اکثرا پرمخاطب شدند و خاطره خوبی از همه آنها دارم.

آی فیلم2: مخاطبان افغانستانی شبکه آی فیلم2 هم مانند مخاطبان ایرانی سریال های شما را دوست دارند و به همین علت درخواست نشر سریال های در پناه تو و در قلب من را داشتند، دلیل ماندگاری این سریال ها از نظر خود شما چیست؟

رزیتا غفاری : در آن زمان سریال های نابی ساخته می شد که اکنون متاسفانه به خاطر فلمنامه های ضعیف، سریال های خوبی ساخته نمی شود و فکر می کنم که مخاطبان قدیمی هنوز هم علاقه مند هستند سریال های خاطره انگیز را تماشا کنند و حتی بسیاری این موضوع را یادآوری می کنند که چرا مانند سابق سریال ها جذاب نیستند، در کل معتقدم که سریال های قدیمی انرژی خاصی داشتند که هنوز هم باقی مانده و مخاطبانی که در آن زمان این سریال ها را ندیدند، با تماشای آن ها لذت می برند.

آی فیلم2: بعضی از بازیگران زن ایرانی مثل «لاله اسکندری» و «مهراوه شریفی نیا» به افغانستان سفر داشتند،  آیا اگر از شما هم برای انجام پروژه های مشترک دعوت به عمل آید تمایل به همکاری دارید؟

رزیتا غفاری : بله حتما! به خاطر پیشینه غنی فرهنگی بسیار تمایل دارم که اشتراک کنم، اعترافی باید بکنم و اینکه لهجه دری را بسیار دوست دارم به سبب اینکه کلمات زبان فارسی به گونه صحیح ادا می شوند.

آی فیلم2: اگر پیامی برای دوست داران و مخاطبان افغانستانی دارید بفرمایید.

رزیتا غفاری : انشالله هرجا که هستند سلامت باشند و وضعیت افغانستان به نحوی باشد که هیچ موقع نیازی به مهاجرت نداشته باشند و آرزوی سلامتی برای همه مردم افغانستان دارم و امیدوارم که روز به روز شاهد کارهای درخشان تری در زمینه کارهای هنری از مردم افغانستان باشم.

مصاحبه کننده:عبداله اصغرنژاد

نظر شما
ارسال نظر