نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2005
-
الف
+

آخرین اخبار از از سریال «حضرت موسی(ع)»

پروژه موسی(ع) با کارگردان جدید و مشاوره «جمال شورجه» شروع به کار می کند.

به گزارش آی فیلم 2 ، سریال تاریخی موسی(ع)  با کارگردان جدید و مشورت «جمال شورجه» آغاز به کار می کند.

این سریال فاخر در ابتدا با عزم جدی کارگردان این اثر در حال پیشرفت بود، به یک باره «جمال شورجه» کارگردان این مجموعه تاریخی مذهبی دچار سکته مغزی شد و سبب شد تا روند تولید این مجموعه تلویزیونی به تاخیر بیفتد.

اما چندی نگذشت که «احمد میرعلایی» تهیه کننده سینما و تلویزیون با از سر گرفتن کارهای پیش تولید این مجموعه عظیم خبر از پیگیری های جدید برای ادامه مراحل پیش از پیش تولید این سریال داد.

احمد میر اعلایی

 «سید احمد میرعلایی» تهیه کننده سریال موسی(ع)، در یک مصاحبه درباره ادامه روند تولید سریال با کارگردان جدید گفت: با توجه به این که سلامتی آقای «شورجه» برای ما مهم است ،با اطلاع و هماهنگی آقای شورجه کارگردان جدید بر سر کار حضور پیدا کردند که کار را با مشاوره خودشان ادامه بدهند.امیدواریم آقای شورجه پس از به دست آوردن سلامتی خود به گروه بپیوندند.

این تهیه کننده ایرانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کارگردان جدید فعلا در حال خواندن فلمنامه هست و به زودی کار را شروع خواهیم کرد.

این مجموعه تلویزیونی در 52 قسمت تولید می‌شود که متن اولیه آن توسط مرحوم «فرج‌الله سلحشور» به‌طور کامل نوشته  شده است  که با رحلت حضرت یوسف(ع) آغاز می‌شود و حضور 72 تن از یاران ایشان که بر بالینشان حضور دارند. در حقیقت سریال از این مقطع آغاز شده و کم کم وارد زندگی حضرت موسی (ع) می‌شود. 

داستان سریال «موسی ع»  بر اساس قرآن کریم و متون اسلامی نوشته شده است. حدود هزار آیه در قرآن درباره حضرت موسی(ع) و قوم بنی اسرائیل آمده که منبع مناسبی برای روایت داستان زندگی این پیامبر بزرگوار است. همچنین روایات بسیاری از ائمه اطهار نیز درباره زندگی حضرت موسی (ع) وجود دارد که در فلم نامه گنجانده شده است.

گفتنی است تا کنون فلم‌ها و سریال‌های بسیاری با استفاده از متون غیراسلامی از زندگی حضرت موسی ساخته شده که فلم  های «ده فرمان» ساخته سیسیل ب دومیل (1956)، «خروج: خدایان و پادشاهان» (2014)، سریال «ده فرمان» (2006) و انیمیشن «شاهزاده مصر» (1998) از آن جمله هستند.

در پیوند با این خبر بخوانید :

حضور بازیگران «یوسف پیامبر» در سریال «موسی(ع)»/نقش آفرینی بیش از 700 بازیگر

سریال موسی (ع) می‌تواند جهان را به‌سمت توحید پیش ببرد

بازیگر «یوسف پیامبر» در سریال «موسی(ع)» بازی می کند

«جمال شورجه» برای سریال موسی(ع) از بازیگران لبنان، سوریه، تاجیکستان و...دعوت می کند

م ا 

نظر شما
ارسال نظر