نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2227
-
الف
+

بازیگران آی فیلم2 که امروز به دنیا آمدند

در این گزارش با خلاصه ای از بیوگرافی هنرمندان آی فیلم 2 که در 19 عقرب(آبان) متولد شدند آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2،«نیکو خردمند» ،«نیکی کریمی» و «شبنم قلی خانی» از جمله هنرمندان ایرانی هستند که در 19 عقرب(آبان) متولد شدند.

به همین بهانه در ادامه به صورت خلاصه وار با زندگی هنری این بازیگران آشنا می شوید.

نیکو خردمند

 زاده 19 عقرب( آبان)1311 در تهران و  درگذشته 26 آبان1388، دوبلور و هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

وی فعالیت هنری را از سال 1337 با گویندگی در رادیو آغاز کرد و اولین بار در سال 1369 با فلم «پرده آخر» به دنیای سینما راه یافت.در این فلم «خردمند» در نقش «تاج‌الملوک»، بازمانده‌ای از یک خانواده اشرافی رو به زوال، بازی چشمگیری داشت.

همچنین بازی مرحوم خردمند در «خانه خلوت» در کنار «عزت‌الله انتظامی»، یکی دیگر از اوج‌های حضور او بر پرده سینما محسوب می‌شود.

«آوای فاخته»، «دزدان مادربزرگ»، «پس از باران»، «دبیرستان خضراء» ،«آژانس دوستی»، «کت جادویی»، «همه فرزندان من»، «ریحانه» ازجمله سریال های به یادماندنی این بانوی هنرمند است.

نیکو خردمند

«مسافران»  ،«روز های خوب زندگی» ، «هفت سنگ» ، «روانی» ، «دختری به نام تندر» ، «تو را دوست دارم» ،«چند میگیری گریه کنی» و «شیرین»از آثار سینمایی بانو «خرمند» است.

نیکو خردمند، بازیگر وگوینده کهنه کارسینما، رادیو و تلویزیون ایران 26 عقرب 1388 خورشیدی در شفای ابن سینای تهران دار فانی را وداع گفت.

نیکی کریمی

«نیکی کریمی» زاده ۱۹ عقرب( آبان) 1350 هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده فلم اهل ایران است.

او یکی از بهترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی این کشور است که در فلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینما از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

وی نخستین تجربه سینمایی‌اش را در سال1368 در فلم «وسوسه» به کارگردانی «جمشید حیدری» به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌ بانو کریمی در سینما را می‌توان در فلم «عروس» به کارگردانی «بهروز افخمی» در سال ۱۳۶۹ دانست.

«نیکی کریمی» در سال1371 بازی وی در فلم «سارا» توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

 «پری»،«بوی پیراهن یوسف»،«دختران انتظار»،«مرگ ماهی»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «واکنش پنجم» ،«ربوده شده» ، «تمشک» ، «زندگی جای دیگری است»، «لاله»، «بشارت به یک شهروند»،«هزاره سوم» ،« سلام بر عشق» ، «همبازی» ، «دو خواهر» ، «شبانه روز»، «محاکمه در خیابان» ، «زن‌ها فرشته‌اند»، «بر باد رفته» و ... از جمله فلم های سینمایی است که وی در آن ها نقش آفرینی کرده است.

وی نخستین بار با سریال «زندگی» ساخته «محمدرضا اعلامی» در سال 1374 وارد تلویزیون شد و بعد از مدت ها دوری با سریال «کیمیا» به‌کارگردانی «جواد افشار»که برای مخاطبان آی فیلم2 نیز نشر شد دوباره به قاب تلویزیون بازگشت.

نیکی کریمی

در این سریال «نیکی کریمی» کرکتر «محبوبه» زنی را بازی می کند که در روزهای پر التهاب سال 57 که  ایران آبستن حوادثی بزرگ است چاره ای جز اعتماد به پلان های شوهرش ندارد. خانه آنها توسط اهالی محل شناسایی شده و محبوبه به ناچار به خانه مادرش پناه برده است.

شهرام یکی از مقامات بلند پایه امنیتی است که در مواجهه با حوادث انقلاب اسلامی ایران، چاره را در فرار می بیند و پیش از آن قصد دارد محبوبه را که باردار است، به جای امنی در خارج از کشور منتقل نماید اما...

«نیکی کریمی» همچنین در زمینه عکاسی نیز فعالیت دارد و تاکنون چندین نمایشگاه عکس از کارهای خود، برگزار کرده‌ است. وی تاکنون سبک‌های مختلف عکاسی همچون پرتره و… را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

از جمله آثاری که بانو کریمی کارگردانی کرده است می توان به «شیفت شب »، «روزی روزگاری فوتبال» ، «سوت پایان »، «چند روز بعد  و یک شب» اشاره کرد.

بانو کریمی سال گذشته به عنوان تنها فلمساز زن در جشنواره فلم فجر با فلم «آتابای» که خود کارگردان و تهیه کننده آن نیز بود، حضور داشت.

شبنم قلی خانی

زاده ۱۹ عقرب (آبان)1356در تهران هنرپیشه و کارگردان اهل ایران است که در تلویزیون، سینما و تیاتر فعالیت می‌کند.

«شبنم قلی خانی» بازیگری را از سال 1376 در تیاتر آغاز کرد و با بازی در فلم «مریم مقدس» به یکی از محبوب ترین چهره های دنیای هنر تبدیل شد و اغلب مردم او را با سریال های «اولین شب آرامش»، ، «نردبام آسمان»، «پنجمین خورشید»، ،«عملیات 125» ،«پنج کیلومتر تا بهشت» ،«هشت و نیم دقیقه»، «آنام»  و «بیگانه ای با من است» می شناسند.

شبنم قلی خانی

«عطش» ،«وعده دیدار»، «ستاره سهیل» ،«خاطره» ، «فال قهوه» ، «بزرگ مرد کوچک» ، «غریبه ها» ،«انتقال آتش»  و «شبانه های ورونیکا» از جمله فلم های سینمایی با هنرنمایی این بازیگر ایرانی است.

 در پیوند با این خبر بخوانید:

بازیگر سریال «مریم مقدس»: دوست دارم فلم بلند یا مستند با موضوع بانوان افغانستان بسازم

سفر بازیگر سریال «مریم مقدس» به دل کویر +عکس

کلیپ امتناع کرکتر مریم مقدس از مصافحه با دبیر جشنواره بین المللی فلم هند

اختصاصی؛ سریال «کیمیا» را از شبکه آی فیلم 2 تماشا کنید

«نیکی کریمی» بازیگر سریال «کیمیا» با «کامیون» به سینماها می آید

«نیکی کریمی» از «عروس» تا «کیمیا» + بیوگرافی

 

 م ا 

نظر شما
ارسال نظر