نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2553
-
الف
+

«سینما پارک» تخریب شد

شاروالی کابل «سینما پارک» را که ۶۵ سال قدمت داشت، تخریب کرد.

به گزارش آی فیلم 2، چند روز پیش بود که شاورالی کابل اعلام کرد که تیم تخنیکی این نهاد پس از بررسی سینما پارک به این نتیجه رسید که ساختمان این سینما امکان ترمیم و بازسازی را ندارد و باید تخریب شود.

بنا به گفته «امرالله صالح » معاون اول رئیس جمهور افغانستان، طرح بدیل به غیر از سالون عروسی برای سینمای شهر نو در اختیار شاروالی کابل قرار داده می شود.

بنابر گزارش خبرگزاری باختر، درحالی که بسیاری از فرهنگیان و باشندگان افغانستان پس از دستور «امرالله صالح» معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر تخریب «سینما پارک» در شهر کابل، مخالفت کرده و واکنش نشان دادند اما شاروالی کابل شام گذشته این مکان را تخریب کرد.

«سمیرا رسا» سخنگوی شاروالی کابل در مورد تخریب سینما پارک گفت: شاروال کابل از این محل بازدید کرده، امکان بازسازی این سینما وجود ندارد. فرهنگیان کابل پلان هایی برای نوسازی سینما پارک به ما فرستاده اند. 

«امرالله صالح» درباره تصمیم تخریب سینما پارک کابل گفت: در جای سینمای پارک یک محل فرهنگی که در آن نشست‌های فرهنگی در بهترین وجه آن برگزار گردد ساخته خواهد شد.

از سوی دیگر «قیس فقیری» رییس فرهنگی شاروالی کابل در رابطه با تخریب سینمای پارک به خبرنگار آژانس باختر گفت: هدف معاون اول رییس جمهور استفاده چند برابر خوبتر از این مکان است. در زمین سینمای پارک یک مجتمع فرهنگی با طرح و دیزاین مدرن و چندین پرده سینما اعمار خواهد شد. سینما پارک نمی میرد و دوباره احیا می شود. 

فقیری در پاسخ به این سوال که برای ساخت این مرکز فرهنگی چقدر هزینه نیاز است و حکومت توان پرداخت آن را دارد یا خیر، گفت: در افغانستان هیچ نوع تضمین به هیچ کار وجود ندارد اما کوشش می شود با جلب بخش خصوصی زمینه اعمار و بهره برداری چنین مرکزی فراهم شود.

در «سینما پارک» که در اواخر دهه پنجاه خورشیدی ساخته شده بود، بیشتر فلم های سینمای بالیوود هند نمایش داده می‌شد که در میان افغانستانی‌ها محبوبیت دارد اما در سال‌های اخیر غیرقابل استفاده شده بود.

گفتنی است که طی سال های اخیر شمار زیادی از سینماهای افغانستان به عناوین گوناگون تخریب شده و بیشتر به ساحات تجاری مبدل شده اند. 

م ح

نظر شما
ارسال نظر