نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1563
-
الف
+

«مجید مجیدی» با کودکان کار به اسکار می رود

فلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، هیأت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم «اسکار»، در پی چند جلسه مستمر، فلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به آکادمی اسکار2021انتخاب کردند.

هیات معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار با بازخوانی مقررات به بازبینی و بررسی تخصصی فلم‌ها پرداختند و پس از رای‌گیری و تجمیع نظرات، از میان ۳ فلم  «خورشید» ساخته «مجید مجیدی»، «درخت گردو» ساخته «محمدحسین مهدویان» و «یلدا» ساخته «مسعود بخشی»، سرانجام فلم «خورشید»  به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و با امضای اعضای این هیأت، به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال2021 معرفی خواهد شد.

فلم‌های «جهان با من برقص»، «خانه پدری»، «شنای پروانه» ، «روزهای نارنجی»، «تومان»، «مسخره‌باز» ، «مردن در آب مطهر» ، «یلدا» ، «کشتارگاه» ، «حمال طلا»، «درخت گردو»و «خورشید» فهرست اولیه هیأت انتخاب برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار را تشکیل داده بودند.

«خورشید» سنبله(شهریور) گذشته در هفتاد و هفتمین جشنواره فلم «ونیز» حضور داشت و جایزه «مارچلو ماستریانی» برای بهترین بازیگر جوان به «روح‌اله زمانی» هنرپیشه این فلم رسید.

داستان این فلم گرفتار شدن کودکان کار توسط شخصی را روایت می‌کند که باید جایی را برای پیدا کردن گنج پیدا کنند و در دل داستان یک پسربچه باهوش ۱۲ ساله به نام علی با بازی «روح الله زمانی» قرار دارد. این فلم موضوع سرگرم کننده دارد و با محکومیت کارگری کودکان عدم دسترسی قشر فقیر به فضای آموزشی را نشان می‌دهد. 

«شمیلا شیرزاد»، «علی نصیریان» و «جواد عزتی» از جمله بازیگران این فلم می باشند.

در پیوند با این خبر بخوانید :

برگزیدگان جشنواره فیلم کودک و نوجوان ایران معرفی شدند

فلم «خورشید» اثر جدید «مجید مجیدی» با 2 فلم ایرانی دیگر راهی ونیز شدند

نشر اولین تیزر فلم «خورشید» در رسانه‌های سینمایی جهان

«روح‌الله زمانی» بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز شد

نمایش فلم خورشید در جشنواره فلم های انگلستان و برزیل

م آ

نظر شما
ارسال نظر