نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5294
-
الف
+

برج «آزادی» تهران به رنگ بیرق «افغانستان»

برج «آزادی تهران» برای همدردی با قربانیان حادثه تروریستی دانشگاه «کابل» به رنگ بیرق «افغانستان» درآمد.

به گزارش آی فیلم 2 سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور ابراز همدردی ملت و دولت «ایران» با مردم «افغانستان» و خانواده های جان باختگان حادثه تروریستی دانشگاه «کابل» ویدیو مپینگی را شام گذشته در برج «آزادی» اجرا کرد.

این برنامه با حضور «عبدالغفور لیوال» سفیر افغانستان در تهران و داکتر «برزین ضرغامی» رییس سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

عبدالغفور لیوال

«عبدالغفور لیوال» سفیر افغانستان در تهران در یک مصاحبه در این مراسم گفت: «حادثه تروریستی دانشگاه «کابل» مردم منطقه و جهان را متاثر ساخت. مردم «ایران» و حکومت جمهوری اسلامی ایران خصوصا شهرداری تهران بخاطر اینکه اظهار همدردی و غم شریکی کرده باشند امروز برج «آزادی» را با بیرق افغانستان نورپردازی کردند که از بابت این غم شریکی و همدردی کشور دوست و همسایه تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: واقعا یک اقدام فوق العاده و تاریخی بود که برای نخستین بار رخ داد. این نورپردازی که با نشر متواتر سرود ملی «افغانستان» همراه بود از این بابت از مردم ایران و حکومت ایران و البته تمامی دست اندرکارانی که این برنامه را مدیریت کردند تشکر می کنیم.»

به نقل از خبرگزاری شفقنا، داکتر «برزین ضرغامی» رییس سازمان زیباسازی شهر تهران نیز اظهار داشت: «حادثه ای که در«کابل» رخ داد در کشور همزبان و همسایه اتفاق افتاده که ما پیشینه و تاریخ مشترکی با این کشور داریم تعداد زیادی از افغانستانی ها در این سال ها در ایران زندگی کردند و الان هم زندگی می کنند و اتفاقی که افتاده لازم بود ما هم به عنوان کسانی که همسایه و همزبان و هم تاریخ کشور افغانستان هستیم این اتفاق ناگوار را تسلیت بگوئیم به کسانی که در این حادثه عزیزانشان را از دست دادند و از این طریق ابراز همدردی کرده باشیم.»

در پیوند با این خبر بخوانبد :

واکنش شاعر ایرانی به حمله تروریستی دانشگاه کابل

واکنش دانشجویان ایرانی به حمله تروریستی دانشگاه «کابل»

تهرانی ها با کابل غم شریکند ؛ نصب بنر و ویدئومپینگ #جان پدر کجاستی در شهر تهران

م ا 

نظر شما
ارسال نظر