نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1801
-
الف
+

ترانه «ملا ممدجان» به سریال «وضعیت سفید» رسید

در این گزارش ترانه ماندگار «ملا ممدجان» را در سکانسی از سریال «وضعیت سفید» مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، آهنگ «ملا ممدجان» یکی از قدیمی ترین آهنگ های هرات باستان، سرود عاشقانه و بیانِ سوزِ دلِ دختر عاشقی است که نذر گرفته تا در روز نوروز به مزارشریف رفته، مولا علی (ع) را زیارت نموده و دعا کند تا آرزویش که رسیدن به ملا محمد جان است برآورده گردد.

در رابطه با این شعر و داستان عاشقانه « عایشه و ملا محمد جان » در کتب مربوط به تاریخ هرات و اخبار و جراید، بارها مطالبی نوشته اند و رادیو ملی افغانستان نیز در سال های دهه پنجاه خورشیدی این داستان و آهنگ مربوط به آن را در قالب رادیو درام موزیکال چندین بار منتشر نموده است.

ترانه عاشقانه «ملا ممدجان» بیانگر عشق واقعی این دو بوده است که بارها توسط آوازخوان های مختلف اجرا شده که از جمله آنها می توان به «ساربان»، «محمد اصفهانی»، «سامی یوسف» و ... اشاره کرد.

در ویدیوی فوق سکانسی از سریال وضعیت سفید را شاهد هستیم که بعد از روشن شدن رادیو، آهنگ ملا ممدجان با صدای ساربان نشر می شود.

«وضعیت سفید» سریال تلویزیونی ایرانی محصول سال‌ ۱۳۹۰ است. این سریال تلویزیونی به کارگردانی «حمید نعمت الله» و  به نویسندگی «هادی مقدم دوست» تهیه شده‌ است.

در خلاصه داستان سریال وضعیت سفید آمده است: به هنگام شروع موشک باران تهران از زمستان ۱۳۶۶ اعضای خانواده‌ای پرجمعیت که تقریباً همه با هم قهر هستند و اختلاف دارند برای دوری از حملات دشمن ساکن باغ مادرشان در قریه ای واقع در اطراف تهران می‌شوند.

قریه ای که مکتب اصلی آن تبدیل به محل اسکان تعدادی از مردم جنگ زده شده‌ است. استقرار این خانواده در باغ و هم‌جواری آن‌ها با مردم روستا که در اوج همدلی به سر می‌برند، حوادث گوناگونی را برای خانواده رقم می‌زند که باعث درک آن‌ها از مشکلات یکدیگر و ریشه‌های بی‌اهمیت اختلافاتشان می‌شود.

نقش مرکزی داستان نوجوانی به نام امیر است که اتفاقات جالبی برای وی می افتد و داستان های گوناگونی که بقیه اعضای خانواده با یکدیگر دارند به صورت موازی قصه را پیش می برد.

«ابوالفضل پورعرب»، «لیندا کیانی»، «افسانه بایگان»، «حمیرا ریاضی»، «امیر حسین رستمی»، «افسانه چهره آزاد» و «عباس و یونس غزالی» از جمله بازیگرانی هستند که در سریال وضعیت سفید نقش آفرینی کرده اند .

گفتنی است سریال «وضعیت سفید» هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران ،21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

ع ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین