نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1954
-
الف
+

جشنواره فلم کن با نمایش آثار بخش رقابتی برگزار شد

جشنواره بین‌المللی فلم کن، از امروز در سالن لومیر کاخ جشنواره آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش آی فیلم 2، هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فلم کن، از سه شنبه 6 عقرب(آبان) با نمایش آثار بخش رقابتی در سالن لومیر کاخ جشنواره آغاز شده و تا پایان امروز جریان دارد.

جشنواره فلم کن که در سال روان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دوره هفتاد و سوم خود را لغو کرده بود ، چندی پیش اعلام کرد که برنامه ویژه و سه‌روزه این جشنواره را در ماه اکتبر برگزار می‌کند که با نمایشی منتخبی از آثار این رویداد سینمایی همراه خواهد بود.

کاخ جشنواره فلم کن طی رویدادی سه‌روزه از ۲۷ تا ۲۹ اکتبر، ۶ تا ۸ عقرب(آبان) میزبان نمایش ۴ فلم بلند از بخش رقابتی اصلی و تمامی فلم های بخش کوتاه و آثار راه‌یافته به بخش سینه فونداسیون جشنواره بوده است.

چهار فلم بلند بخش رقابتی اصلی کن ۲۰۲۰ در این رویداد ویژه به روی پرده رفتند که شامل «موفقیت بزرگ» ساخته «امانوئل کورسول»، «دو فرانسوی» به کارگردانی «برونو پودالیدس»، «مادران حقیقی» از «نائومی کاواسه» سینماگر مطرح جاپانی و فلم «آغاز» ساخته‌ «دا کولومبیگاشویلی» می‌شود که برنده جایزه بهترین فلم جشنواره سن سباستین نیز شده است.

هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فلم کن، با وجود عدم برگزاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا پیش از این، فهرستی از ۵۶ فلم منتخب امسال جشنواره را منتشر کرده بود و برخی از این فلم‌ها با برچسب «کن ۲۰۲۰» در سایر جشنواره‌های سینمایی چون دوویل، سن سباستین و رُم به نمایش گذاشته شدند.

گفتنی است فلم «شطرنج باد» ساخته «محمدرضا اصلانی» و «آکاتونه» از «پیر پائولو پازولینی» در سال روان از سوی بنیاد فلم «مارتین اسکورسیزی» ترمیم شده که در این دوره سی‌امین سالگرد فعالیت خود را جشن می‌گیرد.

در فلم «شطرنج باد» که محصول سال ۱۳۵۵ خورشیدی بوده و «بهمن فرمان‌آرا» تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته، «فخری خوروش»، «محمد علی کشاورز» و «اکبر زنجانپور» ایفای نقش کرده اند.

بیشتر بخوانید:

اعلام فلم های کلاسیک جشنواره کن

«کن ۲۰۲۰»‌ فلم ‌های منتخب بخش اصلی خود را معرفی کرد

«جشنواره کن» 2020 برگزار نمی شود

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین