نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2852
-
الف
+

از صد و دهمین سالروز «شکور برهانف» بازیگر کهنه کار ازبکستان تجلیل شد

گرامیداشت ۱۱۰ سالگی «شکور برهانف» بازیگر افسانه ای ازبکستان، برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم بزرگداشت «شکور برهانف» بازیگر کهنه کار تیاتر ازبکستان به پاس نیم قرن هنرنمایی وی در تیاتر این کشور امروز با شکوه خاصی در «تاشکند» برگزار شد.

شکور برهانف زاده 15 سپتمبر 1910 بازیگر تیاتر و سینما ازبکستان بود.

برهانف در تاشکند در یک خانواده مسلمان متولد و بزرگ شد. وی برای پیوستن به تیاتر ازبکستان که در دهه 1920 تاسیس شده بود، مجبور شد خانه را ترک کند زیرا خانواده اش بازیگری را ممنوع کرده بود.

این بازیگر مشهور تیاتر در سال 1928 درحالی که 17 سال داشت، وارد صحنه هنر شد و با راهنمایی استادش «منان اویغور» آداب این پیشه را فرا گرفت.

در آن زمان تیاتر ازبکستان هنوز در ابتدای راه بود. در سال 1930 وی در تیاتر هنری مسکو آموزش دید و این تجربه باعث شد که وی بتواند نقش های کلاسیک را بازی کند.

شکور برهانف یکی از درخشان ترین و متمایزترین بازیگران تیاتر ازبکستان به شمار می رفت که ذاتا استعداد هنری کمیابی داشت. توانایی برهانف در نفوذ به اعماق شخصیت ها چشمگیر بود. او روی صحنه همه چیز را همه شخصیت ها را به چالش می کشید، از هملت شکسپیر گرفته تا تصویر شوخ طبع فرماندار از کمیدی «بازرس کل».

شکور برهانف همچنین در چندین فلم سینمایی حضور داشته و نقش های ماندگاری از وی به جای مانده است.

در اوایل دهه 1970 مستندی با نام شکور برهانف، توسط بازیگر همكار «بوریس آندریف» از زندگی نامه وی ساخته شد.

مهم ترین نقش های او در صحنه تیاتر اجرای نقش «گاروتسیا» در هملت، «فرانداسو» در درام لوپه دی ویگو و «غفور» در نمایشنامه «ثروتمند و ندار» می باشد.

بازیگر افسانه ای ازبکستان جوایز معتبری را نیز برای فعالیت های هنری خود دریافت نموده است.برهانف در 15 اگست سال 1987 میلادی  به عمر 76 سالگی درگذشت.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر