نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1614
-
الف
+

نقش ماندگار معلم در فلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» +ویدیو

در این گزارش به بهانه «روز جهانی معلم» به معرفی آثارسینمایی و سریال هایی که با محوریت «معلم »و مکتب ساخته شده انداشاره کرده ایم .

 به گزارش آی فیلم 2، جایگاه «معلم» چه در فلم‌ها و چه در زندگی حقیقی جایگاهی والا و غیرقابل‌نکار است. آموزگاران پاکباخته‌ای که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند. کسانی که با صبر و مهربانی درس آموختن و اندیشیدن به ما می‌دهند.

دوران مکتب و اتفاقات و ماجراهایش، خاطرات مشترکی است که همه در زندگی‌شان به خوبی از آن یاد می‌کنند؛ از این روز کارگردان‌های مختلف در عرصه فلم سازی و سریال‌سازی نیز با استفاده از این ویژگی به بار دراماتیک آثارشان افزوده و نگاه‌های متفاوتی را در آثارشان دنبال کرده‌اند.

از جمله آثار سینمای ایران که کاراکتر معلم در آنها حضور دارد می توان به فلم‌های «جنگ اطهر»، «دبیرستان »، «پرنده کوچک خوشبختی»،«تیک تاک»،«عبور از غبار»،«کتونی سفید »،«پشتپرده مه»، «آوار»،«بچه های طلاق»،«شنا در زمستان »،«رابطه»،«خواب های دنباله دار»،«ورود آقایان ممنوع» و «جدایی نادر از سیمین» اشاره کرد.

همچنین«قصه های مجید»، «دبیرستان خضراء»، «بچه های مدرسه همت» و «مدرسه ما» از جمله سریال های تلویزیونی موفق صداو سیمای ایران می باشند که با محوریت معلم و نقش آن ها در زندگی دانش آموزان ساخته شده اند .

گفتنی است از سال 1994 به بعد، پنجم اکتبر 13 میزان (مهر) هر سال از سوی یونسکو «روز جهانی معلم» اعلام شده است. هدف از اعلام چنین روزی بهادادن به معلمان، قدردانی از آنها و بررسی مشکلاتشان در سراسر دنیا اعلام شده است.

م ا

نظر شما
ارسال نظر