نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7516
-
الف
+

صداپیشه «کلاه قرمزی» و «پسرخاله» 62 ساله شد

در این گزارش سکانسی از سریال «کلاه قرمزی» را به مناسبت سالروز تولد «حمید جبلی» مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «حمید جبلی» زاده 8 میزان(مهر)‌ ۱۳۳۷ هجری خورشیدی در تهران،  بازیگر تیاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان و فلمنامه‌نویس اهل ایران است.

حمید جبلی، فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۵۱ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان هنرجو آغاز کرد و سپس با تدریس و ساخت فلم‌های ۸ میلی‌متری، فعالیتش را ادامه داد.

جبلی با ایفای نقش در سریال تلویزیونی «محله‌ برو بیا» (۱۳۶۱) پا به عرصه‌ تصویر گذاشت و فعالیت حرفوی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با بازی در فلم «خط پایان» به کارگردانی محمدعلی طالبی تجربه کرد.

او علاوه بر بازیگری، به حیث عروسک‌گردان، کارگردان، نویسنده و صداپیشه‌ نیز سابقه‌ فعالیت دارد و به جای شخصیت‌های عروسکی کلاه قرمزی و پسرخاله صحبت کرده ‌است. 

کارگردانی سریال های عروسکی «سقائک و شاخه‌بر‌سر دانا» (۱۳۶۰)، «درون و برون» (۱۳۶۵) و فلم‌های «سال تحویل» (۱۳۷۱)، «ساعت کاغذی» (۱۳۷۴)، «یک روز به‌خصوص» (۱۳۷۶)، «تکخوان» (۱۳۷۷) و «خواب سفید» (۱۳۸۲) در کارنامه‌ هنری این هنرمند به چشم می‌خورد.

وی همچنین در فلم هایی چون «جاده‌های سرد» (۱۳۶۴)، «مادر» (۱۳۶۸)، «گربه‌ آوازخوان» (۱۳۶۹)، «مریم و میتیل» (۱۳۷۱)، «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» (۱۳۷۳)، «دختر شیرینی‌فروش» (۱۳۸۰)، «کلاه‌قرمزی و سروناز» (۱۳۸۱)، «خواب سفید» (۱۳۸۲)، «زیر درخت هلو» (۱۳۸۴)، «رفیق بد» (۱۳۸۶) و «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» (۱۳۹۰) بازی کرده است.

حمید جبلی همچنین در سریال هایی نظیر «مثل آباد»(۱۳۶۰)، «محله‌ بهداشت» (۱۳۶۳)، «مش خیرالله، صندوقچه اسرار» (۱۳۷۰)، «گل پامچال» (۱۳۷۰)، «آژانس دوستی» (۱۳۷۰)، «آپارتمان» (۱۳۷۱)، «عروسی ۷۷» (۱۳۷۶)، به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.   

جبلی صداپیشگی و عروسک‌گردانی سریال هایی نظیر ««گرگ خونخوار، روباره مکار» (۱۳۶۱)، «مدرسه‌ موش‌ها» (۱۳۶۱)، «هادی و هدی» (۱۳۶۴)، «خونه‌ مادربزرگه» (۱۳۷۲)، «قصه‌های مادربزرگ» (۱۳۷۲)، «صندوق پست» (۱۳۷۲)، «کلاه‌قرمزی و جغجغه و فرفره» (۱۳۷۲)، «کلاه قرمزی و پسرخاله» (۱۳۷۳-تاکنون) و «یکی بود، یکی نبود» (۱۳۷۹) را به عهده داشته است.
 

در ویدیوی بالا سکانسی از سریال «کلاه قرمزی» را با صداپیشگی «حمید جبلی» مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «کلاه قرمزی»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر