نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2595
-
الف
+

پوران درخشنده: ساخت فلم «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» بار بزرگی روی دوش من بود

«هیس پسرها گریه نمی‌کنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» خزان سال روان کلید می خورد.

به گزارش آی فیلم 2، «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» وارد مرحله پیش تولید شده است.

«پوران درخشنده » کارگردان پرآوازه ایرانی بعد از ساخت فلم «هیس دختر ها فریاد نمی زنند» به سراغ ساخت فلمی با عنوان «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» رفت که محتوای آن در رابطه با مشکلات پسران در دوران کودکی است.

وی پیرامون مراحل ساخت این اثر گفت: برای ساخت «هیس پسرها گریه نمی کنن»  تحقیقات فراوانی کردم، با خانواده‌های زیادی حرف زدم، زیرا برای من مهم است اگر دغدغه‌ای اجتماعی را مطرح می‌کنم از لحاظ منبع درست و نزدیک به جامعه  امروز باشد.

این کارگردان سینمای ایران فلم هایش را بخشی از زندگی خود دانست و افزود: زنان و مادران زیادی درباره «هیس پسر ها گریه نمی کنند» با من حرف زدند و در این راه این دغدغه بخشی از زندگی من شده است، به همین خاطر نمی‌توانم از آن به‌سادگی بگذرم پس باید این فلم را به هر نحوی و در هر شرایطی بسازم. من در قبال جامعه و مردم مسئول هستم.

وی ادامه داد: ساخت فلم «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» بار بزرگی روی دوش من بود و با شروع پیش تولید احساس میکنم این وظیفه و بار سنگین کم کم از شانه هایم برداشته می شود.

پوران درخشنده؛ کارگردان، فلمنامه‌نویس وتهیه‌کننده تلویزیون و سینما،  در سال ۱۳۳۰ در شهر کرمانشاه متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته‌ سینما با گرایش کارگردانی و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است.

این کارگردان سینما از  معدود فلم سازان زن ایرانی است که دهه ۶۰ به این عرصه آمد و بازتاب مسائل کودکان و نوجوانان خاص با نگاه آمیخته به احساس را شاید بتوان مولفه مشترک فلم‌هایش دانست.

م ا

نظر شما
ارسال نظر