نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
25866
-
الف
+

از «آجی دوگان» تا «تایگر شروف»؛ بازیگران بالیوودی که با تغییر نام به شهرت رسیدند

در این گزارش به معرفی بازیگران بالیوودی می پردازیم که نام های هنری و جدید برای حرفه خود برگزیده اند.

به گزارش آی فیلم2، سینمای هند از آغاز تا کنون ستاره های تکرار نشدنی و مشهور بسیاری به خود دیده که طی این سال ها رونق سینماها را رقم زدند.

ستاره های مشهور سینمای هند اغلب از نام هنری برای فلم های خود بهره برده اند و این تغییر باعث شده که مسیر موفقیت و شهرت را به سرعت پیموده و نام خود را ماندگار کنند.

در ادامه به معرفی بازیگران سینمای هند پرداخته ایم که نام های هنری و جدید برای حرفه خود برگزیده اند:

آجی دوگان

سینگام بالیوود که به تازگی صدمین فلم خود «تاناجی»، که یک فلم پرطرفدار است را اکران نموده، با نام واقعی «ویشال دوگان» شناخته می شد اما این بازیگر نام خود را به آجی(Ajay) تغییر داد و سپس حرف آ را نیز از نام خانوادگی خود حذف کرد که اکنون Devgn است.

تایگر شروف

«تایگر شروف»، ستاره اکشن سینمای هند، با مهارت های رزمی خود در فلم هایی مانند جنگ(war) و یاغی طرفداران خود را تحت تأثیر قرار داد. در حالی که وی با نام تایگر شناخته می شود، تعداد کمی از مردم می دانند که نام اصلی او «Jai Hemant Shroff» که یک اسم معمولی گجراتی است.

سانی دئول

«سانی دئول»، بازیگر مشهور دهه 80 و 90 سینمای هند است که چندین فلم پرفروش در کارنامه اش دارد. در حالی که سانی کاملا یک نام خوش یمن برای وی است ، اما نام اصلی این بازیگر «آجی سیمگ دئول» است.

بابی دئول

«بابی دئول» هم مانند برادرش سانی دئول، نام خود را تغییر داد تا شوکی در سینمای هند ایجاد کند، نام اصلی وی «ویجی سینگ دئول» است.

جکی شروف

«جکی شروف» بازیگر کهنه کار و پدر تایگر شروف با نام «جی کیشان کاکوبای شروف» در بمبئی متولد شد. 

اکشی کومار

«اکشی کومار»، ستاره محبوب بالیوودکه در فلم های بلک باستر بسیاری ایفای نقش کرده است، با نام «راجیو هاری اوم باتیا» آغاز به هنرپیشگی نمود اما وقتی به شهرت رسید نام خود را تغییر داد.

آیوشمن کورانا

«آیوشمن کورانا» ستاره نوظهور بالیوود، که با نقش آفرینی های متفاوت معروف است، با نام «نیشانت کورانا» متولد شد. 

آشوک کومار

«آشوك كومار» ستاره افسانه ای فقید هند با اسم «كومودلال گانگولی» متولد شد. وی که به خاطر بازی های بی عیب و نقص خود در سینمای کلاسیک هند شناخته شده بود، برادر بزرگ «کیشور کومار» بود.

سیف علی خان


«سیف علی خان» بازیگر مشهور سینما هند با نام اصلی «ساجد علی خان» شناخته می شد اما بعد از حضور در چند فلم در نقش شخصیت مرکزی نام جدید خود را انتخاب نمود.

دیلیپ کومار

«دیلیپ کومار» یکی از بزرگترین بازیگران سینمای هند، با نام «محمد یوسف خان» در سال 1911 متولد شد. وی جایزه بهترین بازیگر مرد Filmfare را به همراه «شاهرخ خان» 8 بار برنده شده اند که ریکورد دار هستند.

جانی لور

«جانی لور»، بازیگر و کمیدین مشهور بالیوود، با نام «پراکاش رائو جانومالا» متولد شد. این کمیدین در بیش از 300 فلم ظاهر شد و با همه بزرگترین ستاره های هند کار کرده است.

متن چاکرابورتی

«متن چاکرابورتی» مشهور به Mithun Daکه فلم های ماندگاری را در کارنامه هنری خود دارد، با نام «گورونگا چاکرابورتی» در سال 1950 متولد شد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

بسیارخوب

پربحث ترین