نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2673
-
الف
+

«مانی نوری»: آشنایی با «مرضیه برومند» باعث شد وارد دنیای بازیگری شوم

«مانی نوری» بازیگر سریال «قصه های تا به تا» از نحوه ورود به دنیای بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مانی نوری» بازیگر سریال «قصه های تا به تا» در یک مصاحبه از نحوه ورود به دنیای بازیگری و فلم های جدیدش سخن گفت.

مانی نوری در پیوند ورود خود به عرصه بازیگری گفت: شاید بتوان آنچه را که باعث شد در دوران طفولیت وارد بازیگری بشوم، «قسمت» نامید. چون به حیث یک کودک به بازیگری فکر نمی‌کردم و پدر و مادرم هم علاقه چندانی نداشتند که بازیگر شوم ولی آشنایی با خانم «مرضیه برومند» باعث شد توسط ایشان وارد دنیای بازیگری شوم.

وی ادامه داد: تا 17 سالگی خیلی پر کار بودم اما برای تحصیل و زندگی به خارج از ایران سفر کردم. وقتی به ایران بازگشتم، دلم می‌خواست بازیگری را ادامه بدهم و در حد توانم این کار را انجام دادم. در پروژه «شهر موش‌ها 2» به عنوان صداپیشه «مشکی» حضور داشتم.

بازیگر نقش «امیر آقای جمالی » در سریال «قصه های تابه تا» در پایان در مورد فعالیت های اخیر خود به خبرنگار ایسنا گفت: دومین فلم بلند خود را به تازگی اکران کردم اما به دلیل شرایط کرونا، اکران آن در گروه «هنر و تجربه» هم فراهم نشد و در آخر به صورت انترنتی منتشر شد.

«مانی نوری» زاده‌ 10 عقرب(آبان) 1368هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، نویسنده و کارگردان اهل ایران است.

او فعالیت هنری‌اش را از سن شش سالگی و با بازی در سریال «قصه‌های تابه‌تا» (1374-1373)، ساخته مرضیه برومند آغاز کرد و با این سریال محبوب و دوست‌داشتنی به چهره‌ای شناخته شده مبدل شد. وی پس از آن، کارش را با ایفای نقش در سریال های متعدد دیگری ادامه داد.

مانی نوری در سال 1380 با ایفای نقش در فلم «مربای شیرین» قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

وی در فلم‌هایی نظیر «فرار از حیات» (1373)، «مربای شیرین» (1380)، «عزیزم من کوک نیستم» (1381) و «هزار سال گذشت» (1386)؛ و سریال هایی چون «خودرو تهران 11» (1375)، «جنگ 77» (1377)، «خانه‌ ما» (1380-1379)، «جزیره‌ جادو» (1383)، «نجیب» (1386)، «یالان» (1391)، «حراج نفرین» (1392) و «آخرین بازی» (1393) به نقش‌آفرینی پرداخته است.

این هنرمند، کارگردانی فلم‌های مستند و کوتاه متعددی را در کارنامه‌ هنری‎اش داشته و در این زمینه افتخاراتی را نیز کسب کرده‌ است. وی همچنین در زمینه هنر مدرن کارهای متعددی را ارائه داده است.

از جمله دستاوردهای این هنرمند، می‌توان به دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نونهال از جشن نور برای «قصه‌های تابه‌تا» در سال 1375 و برای «خانه‌ ما» در سال 1380، جایزه‌ بهترین بازیگر از جشنواره‌ فلم اصفهان برای «مربای شیرین» در سال 1381 اشاره کرد.

گفتنی است سریال های قصه های تا به تا، خودرو تهران 11 و خانه ما با نقش آفرینی مانی نوری پیشتر از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

دانلود سریال «قصه های تا به تا»

دانلود سریال «خودرو تهران 11»

دانلود سریال «خانه ما»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر