نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2049
-
الف
+

تنوع نژادی در اسکار بیشتر می شود

آکادمی اسکار، شرایط جدید برای نامزدی در بخش اسکار بهترین فلم سال را معرفی کرد.

به گزارش آی فیلم 2، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، تغییرات و شرایط جدید برای نامزدی در بخش  بهترین فلم سال اعمال کرد.

این تغییرات سینماگران را به بازنمایی تنوع و برابری در فلم و در پشت صحنه و پرداختن به مقوله جنسیت، نژاد، قومیت و کم‌توانی تشویق کند.

قرار است در نود و چهارمین و نود و پنجمین دوره از جوایز اسکار یعنی از سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، فلم ها برای راه یافتن به فهرست نامزدهای جایزه اسکار بهترین فلم، ابتدا یک فرم محرمانه دربرگیری برای آکادمی پر کنند تا واجد شرایط شناخته شوند.

همچنین از مراسم سال ۲۰۲۴، فلم‌ها برای واجد شرایط شناخته شدن در این بخش باید حتما دو مورد از چهار استندرد بازنمایی مقابل کمره، رهبری خلاقانه در پشت صحنه، فرصت‌های دستیاری برای اعضای گروه‌های اقلیت و تنوع در تیم‌های بازاریابی و توزیع را رعایت کرده باشند.

براساس اعلام آکادمی اسکار استاندارد بازنمایی مقابل کمره، بازیگر یکی از نقش‌های مرکزی یا یکی از نقش‌های مکمل باید از اقلیت‌های نژادی یا قومی باشد. البته گزینه‎‌های جایگزین نیز وجود دارد؛ فلمسازان می‌توانند در عوض ۳۰ درصد از بازیگران نقش‌های ثانویه را از بین گروه‌های اقلیت انتخاب کنند یا خط اصلی داستان، درون‌مایه یا روایت آن را بر یک گروه اقلیت متمرکز کنند. طبق تعریف آکادمی اسکار منظور از گروه‌های اقلیت، زنان، رنگین‌پوستان و افراد کم‌توان است.  

‌این اقدام بخشی از تلاش‌های مستمر آکادمی اسکار برای ترویج خصلت دربرگیری(برابری)، هم در بین اعضای آکادمی و هم در میان فلم‌های منتخب آن، است.

در سال‌های گذشته آکادمی اسکار بارها به دلیل تسلط عوامل سفیدپوست بر فهرست نامزدها مورد انتقاد قرار گرفته بود،  ایرادی که بسیاری آن را به ساختار یکنواخت و به دور از تنوع این نهاد و به طور کلی صنعت سینما، نسبت می‌دهند. این استندردهای جدید قرار است به این معضل بزرگ در سینما رسیدگی کند.

«دیوید روبین» رئیس آکادمی اسکار در پیوند با این تغییرات اظهار داشت: این روزنه باید وسیع‌تر شود تا انعکاسی باشد از جمعیت متنوع جهان چه در بین عوامل ساخت فلم‌ها و چه در میان مخاطبانی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

به نقل از ایرنا این استنداردها واسطه‌ای برای تغییرات ضروری و بلندمدت در صنعت سینما خواهد بود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر