نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4040
-
الف
+

روایت «صدرالدین حجازی» از ایفای نقش خولی در «مختارنامه»

«صدرالدین حجازی» دریک مصاحبه از نقش «خولی» و سریال «مختارنامه» سخن گفت.

«صدرالدین حجازی» بازیگر سریال های شبکه آی فیلم2، دریک مصاحبه از نقش «خولی» و سریال «مختارنامه» سخن گفت.

«صدرالدین حجازی» زاده ۹ جدی(دی) ۱۳۲۷ هجری خورشیدی در اصفهان، بازیگر تیاتر، سینما، تلویزیون اهل ایران است.

 وی دارای مدرک لیسانس هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر می باشد و در سال 1356 به عنوان بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و موفق به دریافت اسب طلا شد.

صدرالدین حجازی در سال 1362 در سریال «هنگامه شیرین وصال» به کارگردانی «مهوش جزایری» وارد قاب تلویزیون شد و سال 64 با فلم «زنجیرهای ابریشمی» وارد عرصه سینما گردید.

وی تا کنون در سریال های «کوچک جنگلی» (1363)، «روزی روزگاری» (1370)، «تفنگ سرپر» (1377)، «زیر زمین» (1385)، «اغما» (1386)، «خانه بی پرنده» (1389)، «ملکوت» (1389)، «کیمیا» (1394) و «پادری» (1395) به نقش آفرینی پرداخته است.

شاید یکی از مهم ترین فعالیت های هنری صدرالدین حجازی حضورش در سریال مختارنامه بوده است. صدرالدین حجازی سال 1390 خورشیدی با ایفای نقش در سریال تاریخی مختارنامه، یکی از ماندگارترین کرکترهای دوران بازیگری اش را به ثبت رسانید.

«خولی بن یزید اصبحی» از منفورترین شخصیت های تاریخ اسلام است کهمامور آوردن سر بریده امام حسین(ع) از کربلا به کوفه نزد ابن زیاد بود. او سرانجام در سال ۶۶ هجری قمری در کوفه در قیام مختار کشته شد.

«صدرالدین حجازی» در یک مصاحبه در پیوند با ایفای نقش «خولی» این چنین گفته است: من خودم عاشق کرکترهای منفی هستم. فکر میکنم نقش منفی اثرگذاری بیشتری دارد و همچنین بازیگر را بیشتر درگیر می‌کند.

وی ادامه داده است: زمانی که برای این سریال دعوت شدم، آقای میرباقری چند نقش طولانی و نقش خولی را به من پیشنهاد داد که من نقش خولی را دوست داشتم بازی کنم. بعدها متوجه شدم آقای میرباقری هم دوست داشت در نقش خولی بازی کنم و در فلمنامه کنار اسم خولی، اسم خودم نوشته شده بود.

بازیگر سریال «روزی روزگاری» در پیوند با موفقیت نقش خولی گفت: من باید نقش خولی را طوری ایفا می کردم که مردم از خولی متنفر شوند و بدانند که چرا خولی چنین کار وحشتناکی را انجام داده است. بعد از نشر سریال مختارنامه من واکنش‌های بسیار خوبی از مردم داشتم که نشان دهنده این است توانستم از پس این نقش بربیایم.

وی در مورد سکانس مورد علاقه خود در سریال مختارنامه اظهار داشت: من سکانس محکمه خولی را خیلی دوست دارم و خیلی خوب اجرا شد. همچنین سکانسی که ماموران مختار به دنبال خولی بودند و او را در بالای تنور پیدا کردند و دیگری سکانس مربوط به لحظه مرگ او بود که قرار بود سرش را از بدنش جدا کنند.

صدرالدین حجازی در پیوند با سریال مختارنامه به خبرنگار آی فیلم گفت: «مختارنامه» سریالی است که همه چیزش به خوبی کنار هم قرار گرفته است. یادم است یک نفر به من گفت هر سال که مختارنامه را می‌بینم یک درس جدید از آن می‌گیرم. به نظر من مختارنامه کلاس درس است.

دانلود سریال «روزی روزگاری»

دانلود سریال «تفنگ سرپر»

دانلود سریال «اغما»

دانلود سریال «خانه بی پرنده»

دانلود سریال «ملکوت»

دانلود سریال «کیمیا»

دانلود سریال «پادری»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر