نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6527
-
الف
+

«محمود اردلان»: ایفای نقش «زهیر بن قین» زندگی ام را متحول کرد

«محمود اردلان» بازیگر کرکتر «زهیر» در سریال «مختارنامه» درپیوند با نقش خود صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2،«محمود اردلان»بازیگر سینما و تلویزیون ایران که با کرکتر «زهر بن قین» در سریال «مختارنامه» به شهرت رسید، درپیوند با حساسیت های بازی در این کرکتر گفت: حدود یک ماه برای سکانس نماز ظهر عاشورای حسین بن علی (ع) و یارانش تمرین میکردم و از قبل راجع به کرکتر «زهیر» تحقیقاتی انجام داده بودم.

وی ادامه داد: بعد اینکه در فضای صحرای کربلا قرار گرفتم و گیرایی و جذبه این شخصیت را از نزدیک دیدم همه چیز فرق کرد. حتی برای آن سکانس ها آب نخوردم که خشکی لب ها و دهانم واقعی باشد و با اینکه خیلی سخت بود به خاطر طبیعی درآمدن نقش و اینکه واقعا دوستش داشتم، این کار را کردم.

بازیگر کرکتر «زهیر بن قین» درباره سکانس های حضور خود در سریال «مختارنامه» گفت: من در سکانس های خیمه، ظهر عاشورا و نماز امام حسین (ع)، جنگ قبل و بعد از نماز ظهر عاشورا، شب عاشورا حضور داشتم و حتی برای سکانس وهب خیلی تمرین کردیم و سکانس سختی بود و خیلی هم خوب درآمد.

وی درپیوند با این سوال که چگونه برای کرکتر «زهیر» سریال مختارنامه انتخاب شده است، گفت: ابتدا قرار بود «پرویز پرستویی» کرکتر «زهیر بن قین» را بازی کند و من قرار بود سکانس های اکشن را با وی تمرین کنم اما از آنجا که این آموزش 5 سال طول می کشید،  آقای اسکندری گریمور این سریال به من پیشنهاد بازی در این نقش را داد و من نیز پذیرفتم.

محمود اردلان اظهار داشت: بعد از چهار ساعت گریم اولین واکنشی که داشتم این بود که جلوی آینه ایستادم و خودم را که دیدم داشتم از هوش می رفتم، چون چشم ها و صدا برای خودم بود اما کلیت چهره ام فرد دیگری بود و واقعا وحشت می کردم. اما بعدها عادت کردم.

وی در مصاحبه با افکار نیوز همچنین از سختی های ایفای نقش در سکانس های جنگی «مختارنامه» گفت و اظهار داشت: آقای میرباقری دیالوگ های زیادی نوشته بودند و گفتنش آن هم روی اسب سخت بود و هدایت جنگ و ... همه در کنار هم کار دشواری بود. از طرفی جنگ با این شمشیرها که همه از جنس آهن بود کار خطرناکی بود و باید کاملا حواسمان را جمع میکردیم چراکه اگر یک لحظه به بدن یا سر فردی اصابت می کرد زخمی می شد.

وی افزود: در سکانس های جنگی، بازیگران باید کار با شمشیر را آموزش دیده باشند و اگر بازیگری فرار کند که سریال خنده دار می شود و اگر هم بخواهد از خودش دفاع کند که باید این کار را به خوبی بلد باشد. ما در این سریال کلی شمشیر خورد کردیم و کلی نیزه شکاندیم اما خدا را شکر هیچ کسی صدمه ای ندید.

بازیگر کرکتر «زهیر» از تاثیراتی که نقشش در زندگی شخصی و حرفوی وی گذاشته صحبت کرد و گفت: کل سریال مختارنامه برای همه ما عوامل و بازیگران برکت بود و همه چیز را در زندگی من تغییر داد و برایم مثل یک دانشگاه بود. دید من به زندگی تغییر پیدا کرد و در کارهای بعدی ام از قبال مختارنامه خیلی موفق بودم.

وی از حس و حال خود هنگام ایفای نقش در سکانس های عاشورایی سریال «مختار نامه» گفت و بیان داشت:در آن مدت زمانی که سکانس های مربوط به کربلا را می گرفتیم نزدیک به دو ماه تا صبح نمی خوابیدم و حال و هوای عجیبی داشتم. 

محمود اردلان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که از مهم‌ترین آثار وی  می‌توان به بازیگری در سریال های «مختارنامه»، «شاهگوش» و «دندان طلا» اشاره کرد.

م ا

نظر شما
ارسال نظر
سید مهدی سادات

من عاشق شخصیت هایی چون «زهیر» هستم خیلی دوسشون دارم.

سید جعفر حسینی

خداوند هرکسی را که عاشق امام حسین(ع) یاری کند.