نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3049
-
الف
+

«پرویز فلاحی پور» : پیشنهاد های بازیگری را نپذیرفتم. چون می‌ترسیدم به نقش «یاور» لطمه وارد شود

پرویز فلاحی‌پور» در یک گفت و گو از بازی در سریال «شب دهم» و جذابیت‌های کرکتر یاور گفت.

به گزارش آی فیلم 2، با گذشت تقریبا دو دهه از زمان تولید و نشر سریال «شب دهم» در سال ۱۳۸۰ هنوز هم وقتی صحبت از سریال‌های مناسبتی محرم به میان می‌آید، اولین نامی که به ذهن خطور می‌کند، سریال به‌یادماندنی شب دهم و بازی‌های درخشان «حسین یاری» و «پرویز فلاحی‌پور» است.

پرویز فلاحی‌پور در گفتگو با خبرنگار جام جم از بازی در این سریال و جذابیت‌های کرکتر یاور سخن گفته که در ادامه می خوانید:

-به حیث یکی از کرکترهای مرکزی این سریال فکر می‌کنید، چرا با وجود این‌که نزدیک به دو دهه از نشر اول این کار می‌گذرد، اما هنوز هم برای مخاطب تازگی دارد و با اشتیاق با کرکترهای یاور و حیدر در داستان همراه می‌شود؟

پرویز فلاحی پور:

من فکر می‌کنم اگر یک کار در ابتدا متن درستی داشته ‌باشد و کارگردانی و انتخاب‌ها هم درست باشد، همه کار‌ها می‌توانند این ویژگی را داشته‌باشند. مثل فلم های خوب دنیا که بعضی از آن‌ها واقعا ارزش و لذت چند بار دیدن را دارد. در عوض بعضی فلم هم با وجود این‌که فلم های خوبی هستند، اما فقط ارزش یک‌بار دیدن را دارند و برای بار دوم رغبتی به تماشای آن نمی‌کنید.

شب دهم جزو سریال‌هایی بود که همه عناصر درام را به لحاظ کیفی در خودش داشت البته انتخاب‌های آقای فتحی برای این سریال به اندازه ای درست بود که گویی کرکترها برای این بازیگران نوشته شده‌ بود.

به تعبیری می‌توان گفت همه عناصر در این کار به‌درستی کنار هم قرار گرفت تا شب دهم به یک کار شاخص تبدیل شد.

_ البته بازی شما و آقای یاری و سایر دوستان هم درخشان بود.

پرویز فلاحی پور:

بازی که من در آن کار داشتم، در کار‌های دیگر اصلا فرصت این نوع بازی را نداشتم. اتفاقا جایی در این باره صحبت کردم و گفتم من حتی روی حرکات بند انگشت‌هایم در آن سریال کار کرده‌بودم، اما در همه کار‌ها این فرصت مهیا نمی‌شود.

_ فکر می‌کنم نقش یاور هم جزو نقش‌های شاخص رزومه شماست و موفقیت یاور برای شما هم دیگر تکرار نشد. این‌طور نیست؟

پرویز فلاحی پور:

البته به خاطر بازی در سریال «گل‌های گرمسیری» توانستم جایزه بگیرم. برای چند سریال دیگر هم جایزه گرفتم، اما کاری با این عمق و وسعت که به دل مردم هم بنشیند، در کارنامه کاری‌ام به‌جز یاور نداشتم. چون شاید یک بازیگر در یک کار به بهترین شکل ممکن حضور داشته‌باشد، اما اگر خود آن کار نگیرد، بازی آن بازیگر دیده نمی‌شد.

البته ممکن است بگویند فلان بازیگر بازی خوبی داشت، اما تا این حد مورد توجه و لطف مردم قرار نمی‌گیرد. من اطمینان دارم که هر بار سریال بازنشر می شود، باز هم مردم دوست دارند و تماشا می‌کنند. چون همه عناصر درام درست سر جای خودش قرار گرفته. عنصر عشق، جوانمردی و دین و اعتقادی در فلمنامه این کار هست.

_ یکی از مهم‌ترین عناصر این سریال بازی‌های درخشان بازیگران و از جمله بازی شماست. ما پیش از این سریال کرکتر کلاه مخملی زیاد دیده‌بودیم، اما در این سریال یک کلاه مخملی متفاوت را شاهد بودیم.

پرویز فلاحی پور:

من بعد از این سریال هم سعی کردم نقش‌هایی را که در فلم‌ها و سریال‌های دیگر بازی کردم، شبیه هم نباشد. چون به حیث یک بازیگر معتقدم که هر نقش ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ حتی اگر من پرویز فلاحی‌پور همه آن‌ها را بازی کنم. درست است که همه نقش‌ها از فیلتر آن بازیگر می‌گذرد، اما باید نقش‌ها با هم متفاوت باشد. چون آدم‌هایی که در زندگی و اطرافمان می‌بینیم هم با هم تفاوت‌هایی دارند و هیچ‌کدام‌شان شبیه هم نیستند.

_ گویا نقش یاور را خودتان انتخاب کرده‌بودید. این نقش جای کار بیشتری برای بازی داشت که انتخاب کردید؟

پرویز فلاحی پور:

آقای فتحی به من گفت فلمنامه را بخوان و ببین دوست داری کدام شخصیت را بازی کنی. من هم وقتی دیدم کرکتر یاور اینقدر جای کار دارد، دوست داشتم این نقش را بازی کنم. بعد از مدتی آقای فتحی در یک مصاحبه‌ای گفته‌بود این نقش را برای من نوشته‌بود. یعنی در ذهنش برای این نقش من را انتخاب کرده‌بود، اما به من نگفته‌بود. البته تیاتر‌های من را دیده‌ بود و نقد می‌کرد و از من شناخت داشت. پیش از آن هم سریال «روشن‌تر از خاموشی» را با هم کار کرده‌بودیم.

_بار اولی که فلمنامه را خواندید برایتان جذاب بود و این‌که فکر می‌کردید تا این حد مورد توجه قرار بگیرد؟

پرویز فلاحی پور:

من وقتی فلمنامه را می‌خوانم، برای خودم تصویرسازی می‌کنم. انگار کار ساخته شده و من آن را در ذهنم می‌بینم. زمانی که فلمنامه این کار را برای خودم تصویرسازی می‌کردم، دیدم چقدر فلمنامه جذابی دارد. حدس می‌زدم سریال شب دهم پرمخاطب باشد؛ اما مطمئن نبودم.

_ معمولا بازیگری که با یک کار تا این حد مورد توجه قرار می‌گیرد و به شهرت می‌رسد، با سیل عظیمی از پیشنهاد‌ها روبه‌رو می‌شود. انتظار می‌رفت شما هم پرکارتر شوید، اما چرا این اتفاق نیفتاد؟

پرویز فلاحی پور:

بله من بعد از آن کار خیلی پیشنهاد داشتم، اما نپذیرفتم. چون می‌ترسیدم به نقش یاور لطمه وارد شود. از طرفی من یک بازیگرم و باید نقش‌های مختلف را بازی کنم؛ بنابراین چند ماه بیکار بودم تا این‌که آقای اسعدیان برای سریال «اگه بابام زنده‌بود» از من دعوت کرد که یک سریال کمیدی بود. من این کار را بازی کردم تا این فضا را بشکنم. چون به من بعد از این کار کرکتر طیب را پیشنهاد کرده‌بودند.

می‌خواستم بگویم من بازیگرم و دوست دارم نقش‌های متفاوت و ژانر‌های گوناگون را تجربه کنم. البته بعد‌ها هم من این مشکل را با نقش‌های منفی و مثبت داشتم. مثلا وقتی نقش منفی در یک سریال بازی کردم، مدام نقش‌های منفی به من پیشنهاد می‌شد. به همین خاطر گفتم دیگر نمی‌خواهم نقش منفی بازی کنم. اما الان شرایط بهتر شده و می‌دانند در زمینه‌های مختلف تجربه دارم و از این رو کارگردان‌ها برای نقش‌های مختلف به من اعتماد می‌کنند.

«پرویز فلاحی پور» زاده ۵ دلو(بهمن) ۱۳۳۶ خورشیدی در تهران فعالیت هنری‌اش را از دوران لیسه با بازی در تیاتر آغاز نمود.

وی فارغ‌التحصیل رشته زبان انگلیسی است. بازی در نقش «یاور» در سریال «شب دهم» باعث شد تا این هنرمند در بین مخاطبان به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل گردد.

او در سال ۱۳۸۰ خورشیدی «جایزه بهترین بازیگر مرد» را به خاطر بازی در نمایش «لابی» از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر دریافت کرد.

«آخرین دعوت»، «شب دهم»، «دلنوازان» و «در جستجوی آرامش» از جمله سریال هایی است که با نقش آفرینی «پرویز فلاحی پور» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

دانلود سریال آخرین دعوت

دانلود سریال شب دهم

دانلود سریال دلنوازان

دانلود سریال در جست و جوی آرامش

دانلود سریال یوسف پیامبر

 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر