نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3227
-
الف
+

سکانسی قابل تامل از فلم «رسوایی 2» به مناسبت سالروز تولد «اکبر عبدی»

سکانسی از فلم «رسوایی2» را به مناسبت سالروز تولد «اکبر عبدی» مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «‌اکبر عبدی» زاده چهارم سنبله(شهریور) ۱۳۳۹ در تهران، از بازیگران صاحب سبک سینما و تلویزیون ایران است و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنراین کشور می باشد.

«‌اکبر عبدی» از سال ۱۳۵۸ با دریافت مدرک دیپلوم با نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سپس از سال ۱۳۶۰ با سریال «مثل آباد» به تلویزیون آمد.

عبدی در سال ۱۳۶۳ با بازی در فلم «جنجال بزرگ» خود را به عنوان استعداد تازه نقش های کمیدی به سینمای ایران معرفی کرد و پس از آن در فلم های «مردی که موش شد»، «اجاره نشین ها»، «گراند سینما» و «ای ایران» توانست توانایی های خود را در ایفای نقش‌های کمیدی ثابت کند.

وی در همان سال در سریالی به نام «باز مدرسه ام دیر شد» ساخته «حسین افصحی» در نقش «محسن» به ایفای نقش پرداخت.

نوع چهره عبدی و بازی‌های او به قدری در زمینه کمیدی منحصر به‌فرد بوده که حتی در فلم «مادر(1368)» در نقش معلول و در فلم «سفر جادویی(1369)» در دو نقش میانسالی و کودکی اش ظاهر شد و توانست به محبوبیت خوبی در میان مخاطبین سینمایی دست پیدا کند.

از بازی‌های به‌یادماندنی او سپس می‌توان به «آدم‌برفی» ساخته «داوود میرباقری» در سال 1373 اشاره کرد.

عبدی در سال 1381 در سریال «زیر آسمان شهر3» ساخته «مهران غفوریان» در نقش «عموی بهروز» به ایفای نقش پرداخت.

مجموعه فلم های سینمایی «اخراجی ها1، 2 و 3» به کارگردانی «مسعود ده نمکی» از دیگر آثار سینمایی آقای عبدی است که با بازی در نقش «بایرام لودر باقالی» بسیار مورد پسند مخاطبان قرار گرفت.

فلم های سینمایی «خواب زده ها»، «يکي برای همه»، «عمليات مهد کودک»، «شاباش»، «پس کوچه های شمرون»، «بچگيتو فراموش نکن»، «تلفن همراه رئيس جمهور» و «جابجا» و سریال های «معراجی ها»، «بچه های نسبتا بد» و «شش قهرمان و نصفی» از آخرین آثار آقای عبدی در دهه 90 می باشد.

«رسوایی 2» فلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی «مسعود ده نمکی» تولید سال ۱۳۹۴ است.

این فلم که با فروش نسبتا خوبی روبرو بوده و مخاطبان از آن به حیث یک فلم سرگرم کننده استقبال نمودند اما در نظر منتقدین، فلم رسوایی 2 حتی ضعیف تر از نسخه اول است و ضعف هایی دارد.

فلم رسوایی۲ که چند سال بعد از قصه رسوایی در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می‌دهد، روایت پیش گویی حاجی یوسف با نقش آفرینی «اکبر عبدی»، پیرمرد زاهد شهر است که با دیدن آسیب های اجتماعی به مردم و مسئولین هشدار می دهد اما برخی او را جدی نمی گیرند و برخی نیز با شایعه وقوع زلزله و عذاب دستمایه شروع داستان را فراهم می کنند.

در این سکانس از فلم رسوایی 2 شاهد هستیم که قبل از اعدام دو نفر در چوک (میدان شهر) در ازدحام مردمی که بی صبرانه منتظر اجرایی شدن این حکم هستند، حاج یوسف (اکبر عبدی) از راه می‌رسد و مردم را امر و نهی می‌‌کند و جملاتی را ادا می کند که مخاطب را تفکر وا می دارد.

گفتنی است سریال های «در چشم باد»، «باز مدرسم دیر شد»، «پرانتز باز» و «در خانه» و فلم های سینمایی «اخراجی ها1و 2» و «رسوایی2» با بازی آقای عبدی پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «در چشم باد»

دانلود سریال «باز مدرسه ام دیر شد»

دانلود سریال »پرانتز باز»

دانلود سریال «زیر آسمان شهر3»

دانلود سریال «در خانه» 

دانلود فلم «اخراجی 1» 

دانلود فلم «اخراجی2» 

دانلود فلم «رسوایی2» 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر