نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4127
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری «پارسا پیروزفر»+ تصاویر

در این گزارش با «پارسا پیروزفر» بازیگر سریال های شبکه آی فیلم2 آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «پارسا پیروزفر» زاده‌ ۲۲ سنبله(شهریور) ۱۳۵۱ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی دارای مدرک لیسانس رسامی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد «سمندریان» است.

در طی سال های 1363 تا 1369 هنگامی که در مکتب مصروف بود، همزمان به طراحی داستان های مصور و طرح های گرافیکی پرداخت اما هرگز آن ها را منتشر نکرد.

 پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه ای مصاحبه نکرده است.

پارسا پیروزفر در طول فعالیت هنری‌اش در سینما و تلویزیون معمولاً گزیده‌کار بوده و حساسیت زیادی روی انتخاب‌های خود داشته است. این بازیگر تا به حال در چهار سریال "در پناه تو"، "در قلب من"، "سفر سبز" و "در چشم باد" بازی کرده که آثار موفق و پرمخاطبی بوده‌اند. 

وی همان زمان در دانشگاه های مختلف به روی صحنه رفت و سال 1372 در اولین نقش سینمایی اش، در نقش کوتاهی در فلم «پری» ساخته «داریوش مهرجویی» حضور پیدا کرد.

در سال 1374 با بازی در سریال «در پناه تو» به کارگردانی «حمید لبخنده» وارد قاب تلویزیون شد و به شهرت رسید.

همکاری بعدی وی با حمید لبخنده در سریال «در قلب من» باعث شد بازی پارسا پیروزفر بیشتر دیده شود و در نزد مخاطبان محبوب تر شود.

در این سریال بازیگرانی چون حمیده خیرآبادی، ثریا قاسمی، ایرج راد، فریده صابری، پارسا پیروزفر، لعیا زنگنه، پویا امینی، رزیتا غفاری، علی دهکردی ،عنایت الله شفیعی و جعفر بزرگی به ایفای نقش پرداخته اند.

 پارسا پیروزفر در سریال «سفر سبز» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» در سال 1381 خورشیدی به عنوان یکی از سریال های مناسبتی محرم حضور یافت. 

داستان این سریال از آنجا آغاز می شود که زوجی مسیحی به ایران می‌آیند و یک بچه‌ ایرانی را به عنوان فرزند خوانده همراه خود به آلمان می‌برند. آنها در سفر به کشورهای دیگر سه بچه دیگر را به عنوان فرزند خوانده قبول می‌کنند.

وی در سال 1382 برای بازی در فلم «مهمان مامان» جایزه بازیگری هشتمین جشن خانه سینمای ایران را دریافت کرد. مهمان مامان یک فلم کمیدی خانوادگی است که «داریوش مهرجویی» آن را کارگردانی کرده است. همچنین این فلم از بیست و دومین جشنواره فجر جوایزی نیز دریافت کرده است.

در سال 1382 که سال پرکاری برای وی بود با بازی بسیار زیبایش در سریال «در چشم باد» در نقش «بیژن ایرانی» کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن دنیای تصویر شد.

پارسا پیروزفر علاوه بر بازیگری، مدرس تیاتر و نمایش نامه نویس نیز می باشد.

وی برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تیاتر «ماتریوشکا» در سی و پنجمین جشنواره تیاتر فجر، برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد درام تلویزیونی از دوازدهمین جشن دنیای تصویر (حافظ) برای بازی در سریال در چشم باد و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از دید مخاطبان از شبکه جهانی جام جم برای بازی در سریال در چشم بادشده است.

همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر خارجی مرد از دید مخاطبان از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم «خروس زرین و صد گل» کشور چین برای بازی در فلم «اشک سرما»، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فلم های آسیایی دهلی نو برای بازی در فلم «اشک سرما» و برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فلم «مهمان مامان» شده است.

اگر کرکترهایی را که پارسا پیروزفر در نقش آن‌ها بازی کرده در ذهن مرور کنید، احتمالاً بیشتر شخصیت‌های مثبت و موجه به خاطرتان می‌آید. او به واسطه معصومیت خاصی که در چهره‌اش وجود دارد، بیشتر در قالب شخصیت‌های مثبت ظاهر شده است. البته فلم‌هایی مانند "مهمان مامان" و "نقاب" ثابت می‌کند که او می‌تواند در نقش شخصیت‌های نه‌چندان مثبت هم درخشان باشد، اما به طور کلی نقش‌های منفی و شرور با چهره معصوم و مثبت او خیلی جور نیست. پیروزفر در طول این سال‌ها خیلی کم در آثار کمیدی بازی کرده و سه فلم "عروس خوش قدم"، "مهمان مامان"، "نقاب" و "اسب حیوان نجیبی است" در کارنامه او، آثاری هستند که رگه‌هایی از طنز در آن‌ها دیده می‌شود.

پارسا پیروزفر پس از سه سال دوری از سینما، از شش ماهه دوم سال 97، دوره جدیدی از فعالیت هنری‌اش را آغاز کرده است.

پیروزفر در نیمه دوم سال 97 در 2 فلم "مجبوریم" و "بی‌حسی موضعی" ایفای نقش کرده و سال روان هم خبر حضورش در فلم جدید حسن فتحی یعنی "مست عشق" در نقش "مولانا" علاقه مندان سینما را غافلگیر کرد.

گفتنی است سریال «سفر سبز» با نقش آفرینی پارسا پیروزفر هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر می باشد و سریال «در چشم باد» و فلم «مهمان مامان» با حضور وی پیش تر از شبکه آی فیلم به نشر رسیده است.

دانلود سریال «سفر سبز»

دانلود سریال «در چشم باد»

دانلود فلم «مهمان مامان»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر