نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2653
-
الف
+

«بیژن بیرنگ»: صدای مرحوم شکیبایی بد بود!

در این گزارش ماجرای شنیدنی تیتراژ پایانی «خانه سبز» را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم2، سریال خاطره انگیز «خانه سبز» به کارگردانی مشترک «بیژن بیرنگ» و «مسعود رسام» هم اکنون از آی فیلم2 در حال نشر می باشد.

دوست داران سریال و تلویزیون که دهه هفتاد خورشیدی را به یاد دارند بی‌شک در خاطره جمعی‌شان سریال خانه سبز جایی ماندگار دارد. سریالی خاطره‌انگیز که در دورانی که انترنت و شبکه‌های اجتماعی هنوز مرسوم نشده بود تمامی مردم را از پیر و جوان مسخ تلویزیون می‌ کرد.

تیتراژ پایانی این سریال هم از بخش های ماندگار آن محسوب می شود به طوری که هنوز بسیاری آن را زیر لب زمزمه می کنند.

«بیژن بیرنگ» کارگردان این سریال در گفتگو با آی فیلم ماجرای شنیدنی ساخت تیتراژ پایانی این سریال را این طور بیان می کند: تیتراژ سریال از قبل ساخته شده بود اما برای تیتراژ پایانی تصمیم گرفتیم که شعری روی آن قرار دهیم و با آقای صالح اعلا تماس گرفتیم که ایشان شعری با مضمون سریال ما داشتند که در نهایت این شعر تحویل ما داده نشد.

همچنین «بهرام دهقانیار» کمپوزر تیتراژ سریال خانه سبز در پیوند با این شعر گفت: در نشستی که با آقای بیرنگ و شکیبایی داشتیم، تصمیم گرفتیم ادامه مصرع سبز سبزم ریشه دارم را با توجه به مضمون سریال ادامه دهیم.

کارگردان خانه سبز ادامه داد: شعر را هر طوری بود تمام کردیم و قرار شد آقای شکیبایی آوازخوانی تیتراژ را بر عهده بگیرد، خداروشکر صدای آقای شکیبایی آنقدر بد بود که هیچ کدام از ما رضایت ندادیم ایشان آوازخوان این سریال باشند! در نهایت آقای علی تفرشی که دوست آقای دهقانیار بود تیتراژ سریال را برای ما خواندند که همگی رضایت داشتیم.

این در حالی است که مرحوم خسرو شکیبایی یکی از ماندگارترین دکلمه گویان ایران هستند.

متن شعر تیتراژ پایانی سریال خانه سبز به شرح زیر است:

سبز سبزم ریشه دارم

من درختی استوارم

سبز سبزم ریشه دارم

در زمستان هم بهارم

شور و عشق و شادی ام را

از خدایم هدیه دارم

هر چه هستم هر چه باشم

چشمه ام پاکم زلالم

سبد سبد ستاره

از آسمون می باره

تو قلب پاک گلدون

بهار خونه داره

بهار خونه داره

بیا بیا دوباره

چشام به انتظاره

بارون داره می باره

بوی تورو میاره

بوی تورو میاره

گفتنی است سریال «خانه سبز» هر روز ساعت 17:00 به وقت کابل و تهران و 17:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

دانلود سریال خانه سبز

ع ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر