نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5732
-
الف
+

«مهرانه مهین ترابی» از «همسران» تا «شمس العماره» + بیوگرافی

در این گزارش با «مهرانه مهین ترابی» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «مهرانه مهین‌تُرابی» زاده ۲۰ اسد(مرداد) ۱۳۳۶ هجری خورشیدی، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

بانو مهین‌ترابی دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تیاتر «تله» نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فلم «گلبهار» به کارگردانی «تهمینه اردکانی» در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با سریال «مش خیرالله صندوقچه اسرار» در سال ۱۳۷۰ وارد قاب تلویزیون شد.

بانو مهین ترابی با حضور در سریال «همسران» و ایفای نقش «مهین» همسر «کمال» با بازی «فردوس کاویانی» به اوج شهرت رسید.

وی در پیوند با سریال همسران چنین گفته است: بیشتر کارهایی را که در آنها حضور داشتم، دوست دارم و شاید کمتر کاری بوده که از حضور در آن راضی نبوده‌ام ولی به هر حال در کارنامه هر بازیگر نقش‌هایی هست که بیش از مورد توجه قرار می‌گیرد که خوشبختانه نقش من در سریال «همسران» نظر مخاطبان را به خود جلب کرد.

مهین ترابی در دومین تجربه همکاری خود با «بیژن بیرنگ» و «مسعود رسام» در سریال «خانه سبز» در کنار زنده یاد «خسرو شکیبایی»، یکی از ماندگارترین سریال های تلویزیونی رسانه ملی ایران را رقم زد.

بازیگر سریال خانه سبز در مورد نقش خود در این سریال چنین گفته است: در «خانه سبز» و «همسران»، با یک کارگردان کار کردم اما هیچ کس نمی تواند بگوید که «مهین» و «عاطفه» از یک جنس بودند. به نظرم قصه خیلی تعیین کننده است. چارچوب شخصیت ها را خود قصه تعیین می کند.

مهرانه مهین ترابی در سال 1387 با سریال «همه بچه های من»، تجربه جدیدی با «مرضیه برومند» کسب نمود.

داستان سریال همه بچه های من زندگی زن میان‌سالی‌است که استاد دانشگاه است و زندگی حرفوی موفقی دارد ولی علی‌رغم مجرد بودنش برای همه فرزندان خواهران و برادران و حتی پسر همسایه حکم مادری مهربان را دارد.

بانو مهین ترابی در سال 1388 در سریال «شمس العماره» در نقش «شمسی» حضور یافت و در این سریال پر ستاره در کنار بازیگرانی چون هانیه توسلی، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، مرجانه گلچین، فرهاد آئیش و ... قرار گرفت.

وی همچنین در سریال هایی نظیر «داستان یک شهر» (1378)، «نوعروس» (1381)، «نرگس» (1385)، «صاحبدلان» (1385)، «مأمور بدرقه» (1387)، «در مسیر زاینده‌رود» (1389)، «زمانه» (1391)، «بچه‌های نسبتاً بد» (1392)، «همه‌چیز آنجاست» (1393)، «عشق تعطیل نیست» (1393) و «دلدادگان» (1397) بازی کرده است.

«ملک‌خاتون» (1365)، «مسافران دره‌ انار» (1370)، «شور زندگی» (1377)، «برگ برنده» (1382)، «پاتو زمین نذار» (1387)، «دو» (۱۳۹۳)، «آتش‌بس ۲» (۱۳۹۳) از مهم ترین آثار سینمایی بانو مهین ترابی می باشد.

گفتنی است که سریال های «همسران»، «همه بچه های من»، «شمس العماره» و «زمانه» با بازی «مهرانه مهین ترابی» پیشتر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

همچنان اکنون سریال «خانه سبز» با بازی وی هر شب ساعت 17 به وقت تهران و کابل و ساعت 17:30 به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «خانه سبز»

دانلود سریال «همسران»

دانلود سریال «همه بچه های من»

دانلود سریال «زمانه»

دانلود سریال «شمس العماره»

 

 ع ا

نظر شما
ارسال نظر