نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4361
-
الف
+

«امرالله احمدجو»: قرار نبود «خسرو شکیبایی» مراد بیگ را بازی کند!

«امرالله احمدجو» نویسنده و کارگردان کهنه کار تلویزیون ایران از همکاری اش با مرحوم «خسرو شکیبایی» گفت.

به گزارش آی فیلم2، «امرالله احمدجو» نویسنده و کارگردان کهنه کار تلویزیون ایران که اکنون نگارش فلمنامه سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» را عهده دار است، در یک مصاحبه از دلایل ماندگاری و چگونگی ساخت سریال «روزی روزگاری» سخن گفت.

«امرالله احمدجو» در پاسخ به اینکه چگونه به فکر ساخت سریال «روزی روزگاری» افتاد، گفت: همیشه دوست داشتم سریالی در مورد جغرافیایی که در آن کلان شده ام بسازم. منظورم دقیقا همان بیابانی است که در سریال می بینید. من کودکی ام را در این بیابان در حوالی میمه اصفهان گذرانده ام.

وی ادامه داد: البته این را هم باید بگویم که روزی روزگاری می توانست سریال بهتری هم باشد. درست است که این سریال همیشه با اقبال مخاطبان مواجه بوده اما به طور مطلق به ایده آل های من نزدیک نیست.

این کارگردان درباره چگونگی انتخاب بازیگران این سریال گفت: در ابتدا کرکتر «مرادبیگ» را قرار بود بازیگر دیگری بازی کند که به توافق نرسیدیم و مرحوم «خسرو شکیبایی» جایگزین او شد. کرکتر «خاله لیلا» را هم در ابتدا برای بازیگر دیگری نوشته بودم که این نقش هم به بانو «ژاله علو» رسید. اما برای کرکتر های «حسام بیگ» و «بسیم» از همان ابتدا به آقایان پاک نیت و فیلی فکر می کردم و اصلا نقش را برای آن ها نوشته بودم.

«امرالله احمدجو» درباره همکاری اش با زنده یاد «خسرو شکیبایی» افزود: کارش را در فلم «هامون» و سریال «مدرس» دیده بودم که فکر می کنم در هر دو اثر فوق العاده بودند. اوایل کار کمی اختلاف سلیقه بین ما بود اما هر چه جلوتر رفتیم به یک تفاهم و تعامل رسیدیم؛ به طوری که آن مرحوم در سریال بعدی ام «تفنگ سرپر» هم بازی کرد و البته عمرش به «پشت کوه های بلند» کفاف نداد.

وی درباره «تفنگ سرپر» و «پشت کوه های بلند» و اینکه چرا این دو سریال به اندازه «روزی روزگاری» موفق نبودند، اظهار کرد: فکر می کنم این سریال ها قربانی زمان نشر نامناسب شدند؛ البته «تفنگ سرپر» ضربه اصلی را از تدوین خورد. «پشت کوه های بلند» هم در بدترین ساعت ممکن نشر می شد.

امرالله احمدجو درباره علت اصلی ماندگاری سریال «روزی روزگاری» به ایسنا گفت: این موفقیت به همدلی و همراهی عوامل برمی گردد. اگر تعامل و تفاهم نباشد، کار به جایی نمی رسد. انصافا عوامل روزی روزگاری از بازیگران گرفته تا دست اندرکاران پشت صحنه چیزی در کار کم نگذاشتند و عاشقانه کار کردند.

سریال «روزی روزگاری» به کارگردانی و نویسندگی «امرالله احمدجو» در ۱۳۷۰–۱۳۷۱ از رسانه ملی ایران نشر شد.

مخاطبان آی فیلم 2 نیز این سریال را پیش تر از این شبکه تماشا کردند که باید گفت این اثر پس از گذشت سه دهه از ساخت، همچنان در جذب مخاطب موفق و در یادها ماندگار بوده است.

گفتنی است که آقای احمدجو این روزها در کنار «داوود میرباقری» در پروژه سریال «سلمان فارسی» همکاری دارد.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «روزی روزگاری»

دانلود سریال «تفنگ سرپر»

دانلود سریال «پشت کوه های بلند»

م ح

نظر شما
ارسال نظر