نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4686
-
الف
+

«نگار عابدی» از «دودکش» تا «تعبیر وارونه یک رویا» + بیوگرافی

در این گزارش با «نگار عابدی» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «نگار عابدی» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران در تاریخ 18 دلو(بهمن) 1349 در اهواز به دنیا آمد.

«نگار عابدی» فارغ التحصیل رشته تیاتر از دانشکده هنر و معماری در مقطع لیسانس می باشد. وی از کودکی علاقه به بازیگری داشت و وقتی 20 ساله بود با دیدن تبلیغات کورس های بازیگری در این کلاس ها ثبت نام کرد.

او سپس وارد عرصه تیاتر شد و از این طریق در سال 1387 با فلم «مانا» ساخته «علیرضا رزازی فر» به مخاطبان سینما معرفی شد و در همان ابتدای راه برای بازی در این فلم برنده جایزه یونیسف شد.

وی در سال 1389 در فلم «یک حبه قند» به عنوان کرکتر «مهناز» همسر حمید و یکی از دختران خانواده به ایفای نقش پرداخت.

این فلم درباره چهار دختر یک خانواده است که همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان به یاری مادر می آیند. گرد هم آمدن آن ها به خانه قدیمی شان برای خواهران و باجه ها داستان هایی را رقم میزند.

بانو عابدی با سریال «پسری به نام قدرت» در سال 1376 وارد تلویزیون شد اما در سال 1392 با سریال «دودکش» در بین مخاطبان تلویزیون شناخته شده شد.

وی در این سریال در نقش «افروز مشتاق» یعنی خواهر «فیروز» با بازی «هومن برق نورد» ظاهر شد. 

بانو عبادی طی یک مصاحبه درپیوند با نقش خود در سریال «دودکش» گفته است: «افروز» زنی است که باوجود سادگی و قانع بودن، یک جاهایی از کوره درمی رود و حرف های درستی می زند. همین خانم ساده حرف های خیلی تأثیرگذاری درباره وضعیت بد مالی خانواده اش می زند و با وجود فشار مالی آن وضعیت را تحمل می کند.

وی همچنین گفته است: این کرکتر برایم جذابیت هایی داشت و این که افروز با «عفت» (زن برادرش) در تضاد است و قرار گرفتن این ۲ در کنار یکدیگر و تفاوت های شان جذابیت هایی دارد. برای نزدیک شدن به نقش، بخشی به نمونه برداری از زنان واقعی اطرافم برمی گشت و بخشی هم به کار خودم به عنوان بازیگر برمی گردد.

«شمعدونی» ساخته «سروش صحت» در سال 1393 از سریال هایی بود که «نگار عابدی» با بازی در آن به شهرت رسید.

وی در این سریال نقش «شیرین» را برعهده داشت، فردی تازه به دنیا رسیده که برای بقیه مشکل ایجاد می‌کند. این کرکتر به قدری حساس است و روی برخی مسائل توجه ویژه‌ای دارد؛ مثل چشم و هم چشمی و تربیت فرزندش.

نگار عابدی درپیوند با واکنش های مردم به نقشش در سریال «شمعدونی» می گوید مردم می گفتند دل‌مان می‌خواست سر به تنت نباشد! البته این را با لبخند و شوخی می‌گفتند. بد نیست بدانید كه برای آن نقش دقیقا الگو داشتم. البته نمی‌توانم بگویم چه‌كسی اما نقش شیرین را دقیقا از روی آن شخص برداشتم. مردم ما با دیدن این نوع رفتارها در سریال‌ها متنفر نمی‌شوند. مردم ما خیلی باهوش هستند و اتفاقا نقشم را دوست داشتند. مردم از افرادی كه چنین رفتار می‌كنند، متنفر می‌شوند. بنابراین سعی كردم نقش آن آدم‌ها را خوب و قابل باور بازی كنم.

بانو عابدی در سال 1394 در سریال پولیسی امنیتی «تعبیر وارونه یک رویا» کرکتر «ناهید» را بازی کرد؛ زنی که در یک خانواده اصیل بزرگ شده اما به یک باره با چالش‌های عجیبی در زندگی مشترک خود روبرو می شود.

 کمیدی «پادری» از دیگری سریال هایی است که در سال 1395 به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» با بازی بانو عابدی از تلویویون ایران نشر شد.

«پادری» داستان زندگی 2 فامیل را به تصویر می کشد که در همه سختی های زندگی پشت هم هستند.

«نگار عابدی» در سال 1395 در سریال دیگری به نام «آرام می گیریم» نیز به ایفای نقش پرداخت.  

وی در این سریال نقش «ماهرخ» همسر «میرطاهر مظلومی» و مادر «ارسلان قاسمی» را بازی می کند. او در این سریال برخلاف کرکتر های طنزی که بازی کرده بود، در نقش یک مادر و همسر جدی ظاهر می شود که همیشه می‌خواهد حرف خودش پیش رود.

«گاندو» و «بیگانه ای با من است» از جمله آخرین آثار تلویزیونی است که بانو عابدی در آن به ایفای نقش پرداخته است.

همچنان «دهلیز»، «گنجشک اشی مشی»، «شب بیرون» و «خانه‌ای در میان ابرها» و ... از فلم های سینمایی بانو عابدی می باشد.

بانو عابدی ازجمله بازیگرانی است که دوست دارد نقش‌هایی را كه شخصیت در موقعیت‌های تراژیك قرار می‌گیرند بازی کند و این كه کرکترهایی که ایفا می کند متفاوت باشند برایش خیلی مهم است.

وی در زمره هنرمندانی به شمار می رود که دوست ندارد نقش های شبیه هم بازی کند بلکه بیشتر تمایل دارد آدم‌های اثر، عادات و روحیات متفاوتی داشته باشند، از جوامع متفاوتی بیرون آمده باشند و از طبقات اجتماعی گوناگونی باشند.

افتخارات: 

  • جایزه سوم بازیگری برای «لباسی برای میهمانی»، هجدهمین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر
  • جایزه کانون ملی منتقدان برای «آندرانیک» ۱۳۸۲
  • جایزه دوم بازیگری برای «فکاهی نامه یک زن»، پانزدهمین جشنواره تیاتر دانشجویی
  • برگزیده بازیگری سال، جشن بازیگر برای «دن کیشوت»، «بازگشت به خان نخست»، «کبوتری ناگهان» ۱۳۸۵
  • جایزه دوم بازیگری برای «چراغ‌ها را خاموش نکنید»، جشنواره یازدهم تیاتر دفاع مقدس ۱۳۸۳
  • جایزه یونیسف برای فلم سینمایی «مانا» ۱۳۸۷
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در سی و ششمین دوره جشنواره  فلم فجر برای فلم «دارکوب» ۱۳۹۶

گفتنی است که سریال های «دودکش»، «پادری»، «آرام می گیریم» و فلم سینمایی «یک حبه قند» با بازی «نگار عابدی» پیشتر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

همچنان اکنون سریال «تعبیر وارونه یک رویا» با بازی وی هر شب ساعت 19 به وقت تهران و کابل و ساعت 19:30 به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر:

دانلود سریال «تعبیر وارونه یک رویا»

دانلود سریال «دودکش»

دانلود سریال «آرام می گیریم»

دانلود سریال «پادری»

دانلود فلم «یک حبه قند»

م ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین