نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2221
-
الف
+

همکاری ایران و افغانستان در عرصه موسیقی گسترش می یابد

سفیر ایران در کابل از موقعیت فوق العاده افغانستان برای عرضه و اجرای آثار هنرمندان برجسته ایرانی در بخش هایی مانند موسیقی سخن گفت.

به گزارش آی فیلم2، «بهادر امینیان» سفیر ایران در افغانستان طی نشستی با مدیرعمومی و اعضای هیئت مدیره بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره به مشترکات فرهنگی و جایگاه هنرمندان ایران در این کشور گفت: افغانستان دارای ظرفیت بزرگی برای تعاملات فرهنگی میان دو کشور می باشد که نیازمند تقویت این روابط خصوصا با توجه به تحولات اخیر این کشور هستیم.

وی افزود: ظرفیت ویژه ای در افغانستان برای عرضه و اجرای آثار هنرمندان برجسته ایرانی در بخش هایی مانند موسیقی وجود دارد که این پتانسیل باید به بهترین شکل عرضه شود و تجربه نشان داده حضور هنرمندان کشورمان در افغانستان با استقبال نخبگان، هنردوستان و هنرمندان این کشور مواجه می‌شود. 

امینیان بر جایگاه شعر و ادبیات فارسی در افغانستان و ظرفیت بزرگ این زبان برای تعامل میان دو کشور تاکید کرد.

«مهدی افضلی» مدیرعمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی گفت: این بنیاد آماده برگزاری رویدادهای مشترک از جمله هفته‌های فرهنگی است.باید تلاش کنیم ارتباط کشورهای فارسی زبان بیش از پیش تقویت شود و تعریف رویدادهای مشترک می تواند به این مهم کمک کند.

وی با اشاره به جایگاه موسیقی‌دانان برجسته ایران در کشور افغانستان، برای اجراهای مشترک با هنرمندانی از افغانستان اعلام آمادگی کرد.

«ابوالقاسم ایرجی» عضو هیات مدیره بنیاد رودکی با اشاره به گستردگی بخش فرهنگ گفت: باید تلاش کنیم در تعریف رویدادهای فرهنگی و هنری مخاطب شناسی به خوبی صورت گیرد؛ بهترین ظرفیت ما زبان مشترک است که باید از این موضوع استفاده کرد.

در این جلسه با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در خصوص برگزاری رویدادهای مجازی بحث و تبادل نظر شد.  

به نقل از ایرنا، در پایان این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته کارشناسی زمینه فعالیت فرهنگی بنیاد رودکی در کشور افغانستان فراهم شود.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر